Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خرداد: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با 3 چالش اصلی دست و پنجه نرم می کند، گفت: کمبود نقدینگی از مهمترین آنها است.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: اجرای برنامه توسعه سوم پایتخت باید از سال آینده و در شرایطی خاص آغاز شود که مدیریت شهری اکنون با سه چالش جدی روبروست که ماموریت اصلی برنامه سوم، کاهش و مدیریت این چالشها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بحران کمبود نقدینگی و شرایط دشوار مالی شهرداری تهران به عنوان بزرگترین چالش این حوزه نام برد و گفت: با توجه به حجم بدهی‌های گذشته و رکود در صنعت ساختمان، منابع مالی مدیریت شهری دچار انقباض شده و از سوی دیگر رشد بی رویه پیکره مدیریت شهری در دوره گذشته موجب افزایش هزینه های اداره شهر شده که باید بین منابع و هزینه ها، از طریق جراحی ساختار مدیریت شهری توازن ایجاد شود.وی ادامه داد: چالش دوم، شرایط خاص کشور و وضعیت اقتصادی ایران است که تحریمهای ظالمانه موجب کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و بحران مالی دولت شده است.به گفته هاشمی، این شرایط بر مدیریت شهرداری نیز بصورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است چراکه بسیاری از تعهدات و کمک های قانونی دولت به مدیریت شهری بویژه در حوزه حمل ونقل عمومی محقق نشده است و می بایست با پیگیری این حوزه به نتیجه برسد.رئیس شورای شهر تاکید کرد: چالش سوم، عدم اولویت بندی و هدایت راهبردی فعالیت های مدیریت شهری در مدت سپری شده از شورای پنجم است که موجب هزینه شدن بخشی از منابع در موارد غیراولویت دار حوزه شهری است که در این موضوع نیز ما نیازمند سازماندهی و هدایت راهبردی فعالیت های مدیریت شهری براساس اولویتهای مورد انتظار شهروندان هستیم.هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی در صورت طراحی و تدوین می تواند هر سه این چالشها را مدیریت کرده و مسیر صحیح تحول در مدیریت شهری را ترسیم کند.رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و همچنین مدیران و کارشناسان مدیریت شهری در شهرداری تهران و شورای شهر می خواهیم که روند تعامل و گفت وگوی سازنده را در جهت حل معضلات و موانع توسعه شهر تقویت کنند و از ادبیات و مطالبی که ممکن است موجب انحراف اذهان عمومی یا ایجاد نگرانی نسبت به اقدامات راهبردی و اصلاحی در مدیریت شهری می شود، بپرهیزند.به گفته هاشمی، وضعیت امروز اداره تهران، دشوارتر از آن است که بتوانیم به تنهایی و بدون همراهی و یاری افکارعمومی و اصحاب رسانه بر معضلات غلبه کرده و راهکارهای مناسبی برای حل مسایل ارائه دهیم. وی تصریح کرد: فرایند تدوین برنامه و بودجه متناظر با برنامه سوم ، فرصت مناسبی در جهت استفاده از خرد جمعی و تعامل میان بدنه مدیریت شهری و منتقدان وکارشناسان این حوزه در رسانه ها و افکارعمومی باشیم. برچسب ها: محسن هاشمی ، تهران ، نقدینگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن هاشمی تهران نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد