Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@06:07:39 GMT

یک دانشمند سوئدی از چوب بنزین ساخت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۸۶۷۴

یک دانشمند سوئدی از چوب بنزین ساخت

همان‌طور که می‌دانیم، نفت از به هم فشرده شدن لایه‌های عظیمی از ته‌نشین‌های لاشه‌های گیاهی و جانوری به‌وجود آمده که میلیون‌ها سال پیش روی هم انباشته شده بودند.

 

این روند به طور عمده از آن سال‌های دور تا به‌حال متوقف شده اما اکنون ممکن است در این وضع تغییری به‌وجود بیاید.

 

روز چهارشنبه خبر رسید که کریستیان هولته‌برگ، مهندس شیمی از دانشگاه لوند سوئد، موفق شده از ریشه و شاخه درختان نفت تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او به خبرگزاری رویترز گفت: «ما در اصل براده‌ها و بقایای چوبی را که هنگام تولید کاغذ و خمیر چوب اضافه می‌ماند برای این کار استفاده می‌کنیم.»

 

کریستیان هولته‌برگ توضیح می‌دهد که او موفق شده از این مواد یک شیره سیاه‌رنگ بگیرد که پس از پالودن به بنزین خودرو تبدیل شده است.

 

به گفته این مهندس شیمی، بنزین چوب بر سوخت‌های زیستی دیگر مانند اتانول ارجحیت دارد زیرا برای نمونه مواد اولیه اتانول را می‌شود به‌جای تولید سوخت برای خوراک دام استفاده کرد.

 

هولته‌برگ امیدوار است بتواند بنزین جنگلی خود را از سال ۲۰۲۱ در جایگاه‌های سوخت در سوئد ارائه کند. به گفته او، این سوخت می‌تواند به همراه دیگر سوخت‌های پاک به کلیت قطع وابستگی به سوخت‌های ناپاک فسیلی یاری برساند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، پلیس سوئد برای تجمع قرآن‌سوزی در یکی از شهر‌های جنوبی این کشور که روز گذشته در مالمو برگزار شد مجوز صادر کرد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، مردی که پرچم رژیم صهیونیستی را بر دوش خود انداخته، در کنار این زن ایستاده است.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

برگزاری تجمعاتی از این دست در سوئد که در آن به کتاب خداوند توهین می‌شود، انتقادات مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته و روابط استکهلم با کشور‌های اسلامی را تیره کرده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • برای تقدیر از مربی اسطوره‌ای، تیم رویایی به خط شد
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است