Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: براساس سرشماری انجام شده حضور بیش از ۱۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب سد میل مغان به ثبت رسیده که این پرندگان برای زمستان‌گذرانی به این تالاب در شمال استان مهاجرت کرده‌اند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست پیش از ظهر امروز در بازدید از تالاب سد میل مغان اظهار داشت: براساس سرشماری انجام شده حضور بیش از 10 هزار پرنده مهاجر در تالاب سد میل مغان به ثبت رسیده که این پرندگان برای زمستان‌گذرانی به این تالاب در شمال استان مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گونه پرندگانمهاجر حاضر در تالاب سد میل مغان گفت: گونه‌های حمایت شده اردک سردسیری، اردک مرمری، غاز پیشانی سفید کوچک، پلیکان پا خاکستری و برخی از گونه‌ها دیگر از جمله پرندگانی هستند که از ماه‌های گذشته در این تالاب مشاهده شده‌اند.

ورود گونه غاز پیشانی سفید به تالاب سد میل مغان پارس‌آبادتالاب میل مغان در کنواسیون بین‌المللی رامسر به ثبت می‌رسددستگاه پالایش آنلاین در سد میل مغان نصب می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل حفاظت از این گونه‌های پرندگان را از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: تالاب سد میل مغان از مهمترین زیستگاه‌های جانوری در کشور به شمار می‌رود که تاکنون بیش از 72 گونه پنده آبزی و کنارآبزی در آن مشاهده شده است.

خداپرست از پایش شبانه‌روزی آب تالاب سد میل مغان به صورت آنلاین خبر داد و افزود: هدف از این پایش بررسی کیفیت آب بوده تا عواملی که این کیفیت را تهدید می‌کند شناسایی شده و برای رفع آنها اقدام شود که این امر با استفاده از سیستم‌های نوین و سنجش شش پارامتری انجام می‌شود تا به صورت مستمر وضعیت کیفی رودخانه رصد شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل حفاظت از گونه‌های جانوری در سطح استان را از مهمترین وظایف و رسالت‌های عمومی برشمرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم راداشته باشند تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از این پرندگان مهاجر داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت آذریار افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی بعنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور می باشد.

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی