Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بیماری‌های غیر واگیر گفت: طوفان بیماری‌های غیر واگیر ما را به شدت گرفتار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان  سعید نمکیدر مراسم افتتاح همزمان ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور به ارزیابی حوزه سلامت کشور در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب از هزار کودک، ۱۳۰ کودک به یک ماهگی نمی‌رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۲۰ کودک تا قبل از یک سالگی فوت میکردند.

وی به مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و گفت: از هر صد هزار زن باردار ۲۴۵ نفر به علت عوارض بارداری جان خود را از دست می‌دادند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: امروز باید اعلام کنیم که خوشبختانه در تمام شاخص‌های سلامت به کم‌تر از یک دهم مرگ و میر رسیده ایم.

نمکی به پوشش صد درصدی واکسیناسیون در کشور اشاره و تصریح کرد: امروزه ما به هیچ خدمتی در خارج از مرز‌ها نیاز نداریم.

وی افزود: در عرصه سلامت دستاورد‌های به مراتب گران سنگ‌تر از بقیه عرصه‌ها داشته ایم.

سرپرست وزارت بهداشت به طرح تحول سلامت به عنوان یک گام جدید برای حمایت از هزینه‌های درمانی فرودستان جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید با استقرار نظام ارجاع، پزشکی خانواده، راهنما‌های بالینی و پرونده الکترونیکی سلامت و همچنین اصلاح نظام پرداخت‌ها بتوانیم طرح تحول سلامت را با قوت ادامه دهیم به طوری که نه تنها با تغییر وزیر بلکه با تغییر رئیس جمهور هم اجرای آن متوقف نشود.

نمکی در ادامه به هزینه‌های بیماری‌های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: خرج یک دوره شیمی درمانی در ارزان‌ترین شرایط معادل هزینه واکسیناسیون یک شهرک یا روستای بزرگ است.

وی با عنوان این مطلب که طوفان بیماری‌های غیرواگیر ما را به شدت درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروزی ما سرطان‌ها هستند.

سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: متأسفانه بار بیماری‌های غیرواگیر نتیجه تلنبار ندیدن‌های دیروز ماست که باعث شده امروز به سیاه چاله بعضی از این بیماری‌ها بیفتیم.

نمکی به امر آموزش به عنوان اولین گام در پیشگیری از سرطان‌ها اشاره و تصریح کرد: می‌بایست برای تغییر شیوه زندگی و همچنین تغییر در رژیم‌های غذایی نادرست، اقدامات قابل توجهی در زمینه آموزش مردم انجام داد.

وی با مخاطب قراردادن رسانه ملی گفت: ما بار‌ها از صدا و سیما خواسته ایم جو اجتماعی را شادتر نشان دهد، زیرا مشخص شده که استرس، ام الامراض سرطان زایی است.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان سرپرست وزارت بهداشت سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید ممبینی گفت: بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک دام در ۶۵ واحد اپیدمیولوژیک زیر پوشش رایگان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.


وی بیماری آبله را یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیردار در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز دانست و افزود: مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری ایجاد برجستگی‌های ریز و تاول‌ها و ضایعات روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام می‌شود.


ممبینی واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف دامی جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد که در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد