Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@23:27:48 GMT

سفر «البشیر» به قاهره برای رهایی از بحران

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۹۵۸۹

سفر «البشیر» به قاهره برای رهایی از بحران

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان امروز یکشنبه در حالی به قاهره سفر می‌کند که بنا به گفته منابع دیپلماتیک مصری، این سفر وی بنا به درخواست طرف سودانی صورت گرفته است.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن به نقل از این منابعی نوشت که البشیر در سفر به قاهره به بررسی اوضاع منطقه‌ای، ناآرامی‌های سودان و اعتراضات در این کشور را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این منابع، مصر اخیرا بر حمایت از ثبات سودان و عدم مداخله در امور داخلی خارطوم تأکید کرده بود.

برخی منابع دیپلماتیک سودان نیز در این باره گفتند که این سفر البشیر در راستای سفر دوره‌ای وی به کشورهای عربی صورت می‌گیرد و قرار است «الدردیر محمد احمد» وزیر خارجه سودان و «صلاح قوس» مدیر دستگاه امنیت سودان، البشیر را در سفر به قاهره همراهی کنند.

یک منبع دیپلماتیک سودان در این باره گفت که این سفر البشیر در شرایط کنونی بی‌ارتباط با علاقه‌مندی وی برای ایجاد توازن در روابط با کشورهای عربی و عدم اجازه به سوء برداشت از سفر وی به قطر به خصوص در سایه تنش در روابط بین مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین و محاصره قطر از سوی این کشورها، نیست.

این منبع سودانی افزود که البشیر در شرایط کنونی تمایل دارد بیشترین حمایت کشورهای عربی را جلب کرده و به توازن در خصوص ائتلاف‌های منطقه دست یابد.

رئیس‌جمهور سودان همچنین قرار است در روزهای آینده به کویت نیز سفر کند.

«بشاره جمعه أرور» وزیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات سودان با اعلام این خبر افزود که سفر البشیر به کویت در راستای هماهنگی مشترک درباره مسائل منطقه‌ای و عربی صورت خواهد گرفت و او در این سفر، روابط دوجانبه و طرح کویت برای حل بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی را بررسی می‌کند.

تظاهرات در سودان از روز ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی آغاز شده و بنا به اذعان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند و این در حالی‌ است که دو سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل اعلام کرده‌اند که تا کنون بیش از ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه