Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@16:09:19 GMT

فروش ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های نوین ایرانی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۰۱۵۴

ساعت24-معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی رییس جمهوری اعلام کرد که با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های نوین ایران جایگاه قابل توجهی را در این عرصه در سطح منطقه پیدا کردند.

 علیرضا دلیری در کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اظهار کرد: ما در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ شرکت های‌تک، در ایران داریم که خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن‌ها بسترهای صادراتی لازم را فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آخرین آمارهای ما نشان می‌دهد که این شرکت‌ها توانسته‌اند حدود ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از محل دستاوردهای خود فروش داشته باشند و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی نیز به وسیله آن‌ها ایجاد شده که درصد قابل توجهی از آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

معاون جذب سرمایه گذاری معاونت علمی رئیس جمهوری با بیان این‌که توسعه اقتصادی در حال حاضر رابطه مستقیمی با فعالیت در عرصه فناوری‌های نوین دارد، توضیح داد: امروز بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا بخش قابل توجهی از تمرکز خود را برروی فناوری‌های نوین قرار داده‌اند و کشور ما نیز برای پیگیری اهداف اقتصادی خود باید در این بخش فعالیت داشته باشد.

دلیری ادامه داد: آخرین آمارها نشان می‌دهد که ایران در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان رتبه نخست منطقه را در اختیار داشته و در شاخص جهانی نیز از رتبه ۲۵ به رتبه ۱۶ رسیده‌ایم که این مساله نتیجه برنامه‌ریزی معاونت علمی در طول پنج سال گذشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این معاونت برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: ما ابزارهای مختلفی را در این حوزه فعال کرده‌ایم که گزینه‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی بخشی از آن به شمار می‌رود، زیرا ما معتقدیم که گسترش و فعالیت این شرکت‌ها نقش مهمی در آینده اقتصادی ایران خواهد داشت.

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی رئیس جمهوری گفت‌: میزان بهره‌وری این شرکت‌ها درصورتی که شرایط برای توسعه فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد، بسیار فراهم است تا جایی که ما شرکت‌هایی داریم که با سرمایه یک میلیون تومانی کار خود را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر نیز به سرمایه هشت میلیارد تومان رسیده‌اند. از این رو امیدواریم با تداوم حمایت‌ها تعداد این شرکت‌ها و هم‌چنین توانایی شأن در بازارهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از  سازمان امور مالیاتی، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های  ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰  میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: این شخص مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مؤدی در موعد مقرر قانونی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو