Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@15:23:27 GMT

افزایش موج «گردشگری حلال»

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۰۲۱۷

افزایش موج «گردشگری حلال»

تحقیقات گروههای پژوهشی نشان می دهد که موج گردشگری در سالهای اخیر افزایش یافته است و کشورهای مختلف جهان پاسخگوی خواسته های گردشگران مسلمانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، از سال 2016 میلادی تعداد مسافران مسلمان نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

تحقیقات گروههای پژوهشگری درباره روند سفرهای حلال حاکی از آن است که مشارکت بخش گردشگری حلال در طول سالهای آتی در اقتصاد جهانی از 180 میلیارد دلار به 300 میلیارد دلار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قشر جوانان تحصلیکرده در رده بندی گروه جمعیت شناسی، گروهی را شامل می شوند که در بخش گردشگری جهانی رشد سریع تری دارند و از مشارکت بیشتری در این بخش برخوردارند.

در همین حال، «سمیه حمدی» مقیم لندن، پس از سفر به همراه همسر و فرزندش به کشورهای دیگر با مشکل محصولات حلال روبه رو شد، به همین دلیل به راه اندازی وبلاگی درباره بهترین رستوران ها برای مسلمانان در کشورهایی که سفر می کرد، اقدام کرد.

 

برهمین اساس، در این وبلاگ به بهترین رستوران ها برای مسلمان، نمازخانه ها، مراکز مفید برای خانواده ها و کودکان اشاره دارد. پس از آن، این پیشنهادها به شکل راهنمای گردشگری حلال تبدیل شد و به عنوان یک مکان اینترنتی که به مسلمانان توصیه و سفارش هایی ارایه می داد؛ همچنین برنامه هایی را نیز به مسافران مسلمان تنظیم می کرد.

به نظر می رسد که این برنامه در زمان مناسب آن انجام گرفت. نسل سوم و چهارم جامعه مسلمان در اروپا زندگی می کند. این نسل روشنفکر و تحصیلکرده اند. آنها از مشاغل عالی با حقوق بالا برخوردارند.

 

«افق اسیسگین» مسئول بازریابی پایگاه اینترنتی «رزرو حلال»، درباره تعطیلات ویزه مسلمانان می گوید: فکر گذراندن تعطیلات برای فرزندان نسل اول بر سفر به کشور مادری شان متمرکز می شد، اما این وضعیت تغییر کرده است و امروز تعطیلات خود را در کشورهای دیگر غیراسلامی نیز می گذراند.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، خواسته گردشگران جهان برای غذای حلال رو به افزایش است. بسیاری از این کشورها پاسخگوی خواسته های آنهاست.

 

گفتنی است، گردشگری حلال محصول جدیدی از صنعت گردشگری است، براساس آن، برنامه های تفریحی و گردشگری ویژه ای را برای مسلمانان تدارک دیده می شود؛ به طوری که مسلمانان از هر کشوری می توانند برنامه های تفریحی و سفرهای خود را براساس آداب شرعی انجام دهندد. گردشگری حلال در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کشورها اسلامی و غیر اسلامی همچون ژاپن را به خود جلب کرده است. امارات و مالزی و ترکیه به ترتیب رتبه یکم تا سوم را در این صنعت به خود اختصاص دادند.کشورهایی همچون امارات و ترکیه سعی دارند تا مسئله گردشگری حلال را در کشورهای دیگر نهادینه و گسترش دهند، به همین دلیل در برگزاری همایش های حلال همکاری دارند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی محمد جواد ظریف ظریف مجلس آمریکا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مراسم ترحیم انقلاب ایران حلال مسلمانان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، امروز چهارشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

در جریان این تعرض صهیونیست ها اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در قبله اول مسلمانان جهان کردند. همچنین یکی از شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز برای برانگیختن احساسات مسلمانان، پرچم اسرائیل را با خود حمل می کرد.

در روزهای اخیر گروه های مختلف فلسطینی درباره پیامدهای تعرضات گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی هشدار داده و از فلسطینیان نیز خواسته اند با حضور گسترده در این مکان مقدس اسلامی با اقدامات شهرک نشینان به ویژه در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی مقابله کنند.

کد خبر 6094052 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران