Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@17:11:18 GMT

بی سابقه ترین دمای تابستان در قطب شمال

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۰۶۶۱

بی سابقه ترین دمای تابستان در قطب شمال

رکنا: تحقیقات جدید نشان می دهد دمای تابستان در قطب شمال زمین به رکوردی بی سابقه طی ۱۱۵ هزار سال اخیر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، محققان با توجه به شواهد جدید به این نتیجه رسیده اند که دمای قطب شمال به بالاترین میزان طی ۱۱۵ هزار سال اخیر رسیده است.

پژوهش جدیدی که در نشریه Nature Communication منتشر شده، حاکی از آن است که از ۱۱۵ هزار سال قبل تا کنون دمای مناطق قطبی کانادا در تابستان به این حد بالا نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیمون پندلتون» از موسسه «تحقیقات قطب شمال و آلپ »در دانشگاه کلورادو و محقق ارشد پژوهش می گوید: این روند نشان می دهد ما محیط زیست را در معرض رویدادهایی قرار دادیم که طی ۱۲۰ هزار سال قبل وجود نداشته است.

محققان در این پژوهش ناهنجاری های جغرافیایی و میزان یخ های قدیمی در منطقه «بافین» کانادا را بررسی کردند. در این منطقه قله های یخی وجود دارد. قله های یخی برخلاف یخچال ها حرکت نمی کنند و موادی که روی زمین تشکیل دهنده آنها باشد، تا زمانیکه قله پابرجا باشد، همانطور حفظ می ماند.

اما تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین توازن قله های یخی را برهم زده است. به طوری که میزان ذوب شدن یخ در تابستان های مناطق قطب شمال افزایش یافته است. در نتیجه مقادیر زیادی از خزه های باستانی و مواد دیگر که زیر یخ ها وجود دارند، در برابر گرمایش قرار می گیرند.

دانشمندان با جمع آوری نمونه ها متوجه شده اند عمر خزه ها حداقل ۴۰ هزار سالاست.

در مرحله بعد پندلتون و همکارانش با مقایسه نتایج تحقیق خود با مطالعات دیگر از جمله اندازه گیری یخ در اطراف گرینلند به این نتیجه رسیدند که یخبندان در منطقه در بازه ای طولانی از ۴۰ هزار سال وجود داشته است و آنها در نهایت به این نتجه رسیدند که دمای تابستان های قطب شمال در حال حاضر اکنون بالاتر از هر زمان دیگری طی ۱۱۵تا ۱۲۰ هزار سال قبل است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: زمین قطب شمال مواد تحقیقات تابستان عکس فیلم تصاویر دختر مرد مدرسه تجاوز پسر جوان ساعت ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله

عصر ایران - مورچه‌ها، حشراتی اجتماعی که در کنار زنبورها و زنبورهای عسل، به راسته بال‌داران تعلق دارند، دنیایی شگفت‌انگیز و پیچیده را تشکیل می‌دهند. این موجودات که از اجداد زنبورگونه‌ای در دوران کرتاسه (حدود 110 تا 130 میلیون سال پیش) تکامل یافته‌اند، با تنوع بی‌نظیر خود، نقشی کلیدی در اکوسیستم‌های مختلف ایفا می‌کنند.

تاکنون بیش از 14 هزار گونه از مورچه‌ها شناسایی شده‌اند، اما تخمین‌ها نشان می‌دهد که تعداد واقعی آنها می‌تواند به بیش از 22 هزار گونه برسد. مورچه‌ها با آنتن‌های زاویه‌دار و ساختار سه‌بخشی بدن خود به همراه کمر باریکشان به راحتی قابل تشخیص هستند. مطالعه این موجودات جذاب، علم "میرمکولوژی" نامیده می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟