Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: کارشناس مسائل بین الملل گفت: اروپایی‌ها پس از چندین دور گفتگو با وزارت خارجه، به این نتیجه رسیده اند که اینک زمان فشار بر ایران و اخذ امتیاز‌های بیشتر و عملیاتی است.

مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین الملل در خصوص برگزاری کنفرانس ضدایرانی توسط آمریکا و رویکرد اروپا علیه ایران اظهارداشت: آنچه که آمریکا از برگزاری چنین کنفرانسی مد نظر دارد شکل دادن و محتوا بخشیدن به شرایط فضای آینده قدرت در نظام بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه امروز ما در دوران گذار بین المللی قرار داریم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند زمینه ساز شکل دهی به نظام بین الملل جدید شود.

مطهرنیا تصریح کرد: یکی از مسائلی که نقطه تداخل قدرت‌های بزرگ در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است، محدوده فلات ایران و محدوده بین خلیج فارس و تنگه عدن است که ایران در این راستا اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: به اعتقاد من اروپا و آمریکا پس از چهار دهه روابط دیپلماتیک با ایران در مسائل مختلفی از قرارداد الجزایر، اشغال سفارت آمریکا در ایران، جنگ تحمیلی، برجام و برخی مسائل دیگر به این نتیجه رسیده اند که ایران قواعد موجود در نظم بین المللی که توسط قدرت‌های جهانی تنظیم شده را رعایت نکرده و ارزشی برای آن‌ها قائل نیست.

وی افزود: شاید آن‌ها در محاسبات خود به این نتیجه رسیده اند که پس از چندین دوره گفتگو‌های میان ایران و طرف‌های اروپایی، اینک زمان فشار بر ایران و اخذ امتیاز‌های بیشتر و عملیاتی از ایران است، به همین دلیل رویکرد و سیاست خود را نسبت به ایران با شیب بیشتری دنبال کردند که این هم علی رغم سیاست نزدیکی وزارت خارجه به غرب اتفاق افتاد.

مطهرنیا ادامه داد: همانگونه که ما اروپایی‌ها را به بدعهدی در انجام تعهدات خود در قالب برجام متهم می‌کنیم آن‌ها هم ما را به حرکت علیه کشور‌های اروپایی و ایجاد فضای منفی علیه خودشان متهم می‌کنند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: اینکه اروپایی‌ها به قضاوت در خصوص برنامه موشکی، حقوق بشر و هسته‌ای ایران می‌پردازند، ناشی از تفاوت دیدگاه و تفسیر میان ما و اروپا است که موجبات شرایط کنونی را به وجود می‌آورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت خارجه مذاکرات اروپا مطهرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست