Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:14:22 GMT

اجرای اپرای پردیس و پریسا ورود به کار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۲۱۲۰

اجرای اپرای پردیس و پریسا ورود به کار فرهنگی است

تهیه کننده «اپرای پردیس و پریسا» با بیان اینکه اجرای اپرای پردیس و پریسا ورود به کار فرهنگی است،گفت: اجرای این اپرا برای رشد و اعتلای فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد و به دنبال برگشت اقتصادی هم نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «اپرای پردیس و پریسا» با حضور لوریس چکناواریان،سازنده اپرا، محمدباقر نحوی، تهیه کننده، احسان تارخ، مدیر اجرایی، پیمان منصوری، رهبر ارکستر ظهر امروز یکشنبه 7 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپرای پردیس و پریسا قرار است روزهای 15 و 16 بهمن به رهبری پیمان منصوری در تالار وحدت اجرا  شود.

 

در این نشست «محمدباقر نحوی» اجرای «اپرای پردیس و پریسا» را حرکت مبارک فرهنگی خواند و گفت: در مسایل مربوط به هنر و فرهنگ به طور عام  مشارکت تاثیر گذار است، خوشبختانه حضور ما در کنار اپرای پردیس و پریسا افتاده می تواند ادای دین به نسل جوان باشد، این برنامه های هنری تاکنون وجود نداشته است این حرکت میمون و مبارکی است که در آینده اتفاقات بهتری را رقم بزند.

 

تهیه کننده «اپرای پردیس و پریسا» درباره اینکه اجرای اپرای پردیس و پریسا به چه بهانه ای اتفاق افتاده است؟ اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا اجرای اپرا برگشت مالی ندارد. موضوع ورود به این کار احیای یک فرهنگی است که در کشور وجود دارد و نسل ما بی بهره بودند؛ ورود به این کار فرهنگی است و  برای رشد و اعتلای فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد و به دنبال برگشت اقتصادی هم نیست.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به قصد فرهنگسازی وارد این پروژه شده اید؟ بعد از اپرای پردیس و پریسا چه چشم اندازی دارید؟ گفت: فعالیت های ما در حوزه های مختلف است یکی از فعالیت های ما گردشگری است. بسیاری از اتفاقاتی که در کشورهای خارجی اتفاق می افتد همین فعالیت های اینچنینی است و این می تواند در حوزه گردشگری هنری تاثیرگذار باشد، اگر ما بتوانیم اجراهای قوی در ایران داشته باشیم  می توانیم گردشگرانی را به کشور جذب کنیم از طرفی اجرای این اپرا در زمان حیات استاد چکناواریان یک امتیاز و فرصت به حساب می آید.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی اصفهان محمد جواد ظریف ظریف ایران چهل سالگی انقلاب استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مراسم ترحیم اپرای پردیس و پریسا ورود کار فرهنگی اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد