Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ادبیات پارک علم و فناوری توسعه، علم و ثروت است و دانشگاه و پارک در کنار هم باید به سمت حل دغدغه‌های جامعه حرکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی کشمیری، قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در مراسم معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: فعالیت پارک علم و فناوری برای همه استان است و باید استانداری از توسعه پارک علم و فناوری حمایت کرده و ما هم پشتیبانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مدیریت پارک علم و فناوری کار سختی است، تصریح کرد: رئیس پارک علم و فناوری باید وقت و انرژی بگذارد و از طرف دیگر، جدیت و تعامل با تمامی ذینفعان را در دستور کار قرار دهد.
مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری مجموعه مهمی است و باید منشا خیر و تاثیرگذاری باشد، ادامه داد: دانشگاه باید از نگاه آموزش محور به سمت حل دغدغه‌های جامعه حرکت کند.
وی اظهار کرد: ادبیات پارک علم و فناوری توسعه، علم و ثروت است و باید با اقشار مختلف در ارتباط بوده و اثربخشی خود را نشان دهد.
در ادامه این مراسم، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید در این جنگ حضور و تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در جنگ، شب و روز وجود ندارد، ادامه داد: پارک علم و فناوری باید با هماهنگی بین دستگاهی، از پتانسیل‌های جمعی آن‌ها در توسعه استفاده کند.
بهنامجو ادامه داد: باید از تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان کاملا حمایت کرد و با تجاری سازی، این محصولات را وارد بازار کرد.
استاندار اردبیل افزود: باید جوانان و ایده‌های آن‌ها کاملا حمایت شوند تا از برآیند آن‌ها تولید ثروت کرده و به افزایش ثروت استان کمک کرد.
در بخش دیگری از این مراسم عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: باوجود اینکه سابقه تاسیس پارک‌ها به اوایل دهه ۸۰ بر می‌گردد، اما در استان اردبیل این پارک در سال ۸۶ مجوز فعالیت گرفته است، اما با حدود ۵ سال تاخیر تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری اردبیل، آخرین پارکی بود که در بین استان‌ها شکل گرفته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پارک علم و فناوری کار‌های خوب و ارزنده‌ای که انجام داده است که با توجه به نقش پارک‌ها در ایجاد ثروت و توسعه اشتغال دانش بنیان، باید بیش از پیش از پارک علم و فناوری حمایت کنیم.
حبیبی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند با همکاری مراکز رشد دانشگاه‌های استان گام‌های موثری در توسعه اشتغال‌های فناورانه بردارد، ادامه داد: همه امکانات و تجهیزات دانشگاه محقق اردبیلی با رعایت ضوابط موجود در اختیار پارک علم و فناوری قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درمراسم اختتامییه «گیم‌تایم» که با همکاری مجموعه پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاداسلامی تلاش می‌کند از یک دانشگاه مبتنی بر حافظه محور به یک دانشگاه مهارتی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه امکانات بسیار خوبی در زمینه آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی قم وجود دارد، عنوان کرد: پارک علم و فناوری باید در عرصه دانشگاه وجود داشته باشد؛ نه اینکه دانشگاه در مجموعه پارک فعالیت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم هم اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود مقتبس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند تحول و تعالی را تدوین کرده که نقشه راه دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و یک دانشگاه حل مسئله و کارآفرین است.

غلامرضا نجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در دو دهه بار آموزش کشور را به دوش کشید که براین اساس در دو دهه بُعدی رسالت دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش تعریف شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیاز کشور آموزش و پژوهش نیست، افزود: امروز فناوری است که حرف نخست را می‌زند، بر همین اساس فناوری در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی حرف نخست را می‌زند.

 

رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده است

محمدرضا دوست‌کافی معاون پارک علم و فناوری استان قم نیز با بیان اینکه ایده‌پردازان حوزه فناوری که با طرح و ایده‌های خود به سازندگی کشور کمک می‌کنند ارزشمند و قابل تقدیر هستند، ادامه داد: رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده، بر همین اساس زمانی خواهد رسید که تمامی طرح و ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه صنعت و پژوهش برای کشور کاربرد خواهد داشت، بنابراین حضور دانشجویان و استادان در این عرصه موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.

دانشگاه آزاد جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه هم با اشاره به سیر تحول فناوری کشور تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور و زیست‌بوم‌های پیشرو فناوری کشور است، براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی قم از زمان تصدی حجت‌الاسلام خیری برنامه‌ها و فعالیت خود را به سمت فناوری متمرکز کرده است.

نیما روحانی افزود: برگزاری رویداد «گیم‌تایم» و «بوت‌کمپ» آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه نشان داد این دانشگاه قصد دارد کنار زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری پیشرفت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است