Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدرالدین علیپور در جلسه عصر امروز کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که به بررسی منشا انتشار بوی نامتبوع در تهران اختصاص داشت، گفت: بنا بر گزارش‌های این بو شبیه به بوی زباله‌‌های در حال سوخت یا بوی گاز آمونیاک و گاز مرکاپتان توصیف شده است. ما بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ دوازدهم دی ماه شوک محسوسی در دیتاهای خود مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین از ساعت ۱۵ افزایش میزان غلظت SO۲  را داشتیم. علاوه بر این در آن ساعات، غلظت PM۲/۵ نیز بالا رفت. ما براساس این دیتاها و دیتاهای دیگر به بررسی علت و منشا انتشار بوی نامتبوع در تهران پرداختیم.

رییس اداره کل مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به دیگر اتفاقات مشابه اظهار داشت: در اصفهان یک نشت گاز مرکاپتان از مخزن یک ماشین رخ داد و نهایتا به جای رسیدند که خاک آن منطقه را جابجا کردند. در این شهر نیز بوی شبیه به بوی تهران منتشر شده بود. بنابراین این احتمال وجود داشت که در تهران چنین اتفاقی رخ داده باشد که البته شرکت گاز سندی برای تایید این فرضیه نداشت.

این مقام مسئول در شهرداری ادامه داد: همچنین فرضیه ارتباط بین موضوع بوی نامتبوع مورد استشمام در شهر تهران با زلزله یا فعالیت دماوند نیز براساس بررسی‌‌‌ها دارای احتمال بسیار اندک بود. علاوه بر این، ما مسئله ترکیدی لوله‌‌های فاضلاب را نیز بررسی کردیم. در رابطه تاثیر بوی نامتبوع منتشر شده از مخزن فاضلاب ساختمان قدیم پلاسکو نیز به کار کارشناسی پرداختیم اما این احتمالات نیز به طور قطعی تایید نشد. ضمن اینکه بوی ناشی از فاضلاب پلاسکو نمی‌‌توانست آنقدر گسترده باشد که در نقاط مختلف تهران استشمام شود.

علیپور با اشاره به اینکه در کرمانشاه یک ماه پیش از زلزله بوی استشمام شده بوده است، تصریح کرد: برخی می‌‌‌گفتند بوی منتشر شده در تهران می‌‌تواند نظیر بوی منتشر شده در کرمانشاه باشد و آن را به زلزله ربط می‌‌دادند اما براساس تجاربی که در دنیا وجود دارد ارتباط چنین بویی با زلزله قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: در نهایت به سه گزینه احتمالی برای توجیه بوی منتشر شده در تهران رسیدیم که البته قطعیت ندارد. یکی از این احتمالات نشت و انتشار گاز مرکاپتان بود، دومین گزینه ترکیدگی تونل فاضلاب شرقی تهران یا وارد شدن ماده‌‌ای خاص به شبکه فاضلاب بود. همچنین سومین گزینه انتشار آلاینده از یک منبع ناشناس از سمت جنوب غرب تهران و با انتشار وزش باد بود. 

علیپور ادامه داد: این اتفاق تلنگری بود که ما متوجه شویم ما نیاز یک مرکز پایش کامل داریم که مولفه‌‌‌های ترافیکی، مباحث مربوط به زلزله، شبکه آب و فاضلاب و... را در آن تجمیع کنیم. شاید خروجی این اتفاق این باشد که مجموعه دیتاها را در یک مرکز پایه و یک اتاق فرمان تجمیع کنیم و شاید این مهمترین دستاورد انتشار بوی نامتبوع در تهران باشد.

در ادامه این جلسه زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر بزرگ تهران در مسایل جزئی کاملا به هم می‌‌ریزد ظرف چند ساعت در چند نقطه تهران بوی متساعد می‌‌شود و تهران را به هم می‌‌ریزد. اگر در آینده اتفاقاتی در تهران رخ دهد چگونه می‌‌توان آن را مدیریت کرد؟

وی افزود: لازم است برای ایجاد مرکز پایش که علیپور به آن اشاره کرد، طرحی تهیه شود تا در شورای شهر آن را به تصویب برسانیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران از اجرای طرح پایش سارقان سابقه دار در این محدوده خبر داد و اعلام کرد که برپای ۳۰۰ نفر از سارقان سابقه‌دار، پابند الکترونیک نصب شده است.

 به گزارش ایسنا، سردار مهدی کرمی با اشاره به اجرای طرح پایش و کنترل سارقان دارای سابقه محکومیت بالای چهار فقره سرقت در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از اسفندماه سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: اجرای طرح پایش سارقین سابقه دار به صورت جدی در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و شهرستان های تابعه آن وارد فاز عملیاتی شده و در جریان اجرای این طرح تاکنون برپای تعداد ۳۰۰ نفر از سارقان سابقه دار، پابند الکترونیکی نصب شده است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح مذکور در انتظامی غرب استان تهران شاهد کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت در غرب استان تهران بودیم.

کرمی تصریح کرد: با تداوم اجرای طرح پایش و کنترل سارقان دارای سابقه محکومیت بالای چهار فقره سرقت، کنترل لحظه‌ای سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای در دستورکار پلیس قرار گرفته و از اثرات مطلوب آن می‌توان به افزایش ۴۸ درصدی نسبت کشف به وقوع سرقت‌ها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران شناخت پاتوق‌های اجتماع سارقان، پیشگیری از وقوع سرقت‌های باندی توسط سارقان از مزایای مهم اجرای طرح پایش و کنترل سارقان دارای سابقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت