Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:22:11 GMT

سه منشا احتمالی برای بوی نامطبوع تهران

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۳۴۷۳

سه منشا احتمالی برای بوی نامطبوع تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عصر امروز در جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از سوی مرکز مدیریت محیط زیست برای شناسایی منشا بوی نامطبوعی که چند هفته پیش سطح شهر تهران را فرا گرفت، گفت: بر اساس گزارشات دریافت شده بویی که چند هفته پیش در سطح شهر تهران پراکنده شد بیشتر شبیه زباله‌های در حال سوخت یا بوی گاز آمونیاک یا گاز مرکاپتان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ساعت ۱۶ روز ۱۲ دی ماه شوک محسوسی در دیتاهای خود مشاهده کردیم، اظهار کرد: از ساعات ۱۵ همان روز میزان غلظت so۲ افزایش پیدا کرده بود و علاوه بر این در این ساعات غلظت pm۲.۵ نیز بالا رفته بود و ما بر اساس این داده‌ها به بررسی منبع انتشار بو پرداختیم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در اصفهان یک نشت گاز مرکاپتان وضعیت را به شکلی غیر قابل تحمل کرده بود که خاک منطقه را جابجا کردند، بیان کرد: در این شهر نیز بویی شبیه بوی تهران منتشر شده بود و این احتمال وجود داشت که در تهران هم چنین اتفاقی رخ داده باشد که البته شرکت گاز سندی مبنی بر تایید این فرضیه نداشت.

وی با بیان اینکه فرضیه ارتباط بو با زلزله یا فعالیت آتشفشان دماوند نیز احتمال کمی داشت، اظهار کرد: علاوه بر این فرضیه ترکیدگی لوله‌های فاضلاب را هم بررسی کردیم؛ در مورد مخزن فاضلاب پلاسکو هم اقدامات کارشناسی انجام دادیم که در نهایت هیچ کدام از این موارد قطعی نشد؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌آمد بوی فاضلاب پلاسکو آنقدر گسترده باشد که در مناطق مختلف شهر استشمام شود.

علیپور ادامه داد: در نهایت به سه گزینه احتمالی برای توجیه بوی منتشر شده رسیدیم که هنوز هم قطعیت ندارد که یکی از آن‌ها حتما نشت گاز مرکاپتان بود.

وی با بیان اینکه دومین گزینه ترکیدگی تونل فاضلاب شرقی تهران بود، گفت: گزینه سوم انتشار آلاینده از یک منبع ناشناس از سمت جنوب تهران و با انتشار وزش باد بود.

علیپور با تاکید بر اینکه این اتفاق تلنگری بود که ما متوجه شویم به یک مرکز پایش نیازمندیم، خاطرنشان کرد: شاید خروجی این اتفاق این باشد که مجموعه دیتا‌ها در یک مرکز پایه و یک اتاق فرمان تجمیع کنیم و شاید این مهمترین دستاورد انتشار بودی نامطبوع در تهران باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه عصر امروز وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر به نیروهای آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی همراه با نردبان و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده شد حادثه در طبقه منهای ۱ یک ساختمان ۵ طبقه اقامتی بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طبقه یک انباری بوده که کارتون نگهداری می‌شده و در ۷ تا ۸ متر آن جوشکاری در حال انجام بوده حادثه حریق رخ داده که خوشبختانه در اسرع وقت حریق اطفا شد و حادثه مصدوم و تلفات جانی و همراه نداشته است.

ملکی گفت: حریق اطفا شده دود گرفتگی نداشته‌ایم و خوشبختانه مرکز اقامتی در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

کد خبر 6090365 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت