Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@14:10:49 GMT

گاز مرکاپتان متهم بوی نامطبوع تهران

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۳۵۵۴

گاز مرکاپتان متهم بوی نامطبوع تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث کلانتری مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران عصر امروز در جلسه‌ای که در کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران برگزار شد، در خصوص نتایج آخرین بررسی‌ها برای شناسایی منشاء بوی نامطبوع تهران گفت: ۲۰ روز درباره این موضوع کار کردیم و مسائل مختلفی همچون چاه فاضلاب را مد نظر قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موارد روی زمین را بررسی کردیم و سپس به زیر زمین رفتیم، اظهار کرد: هرچه بررسی کردیم منشاء قطعی انتشار بو را نتوانستیم شناسایی کنیم و هیچ نهادی هم با قاطعیت قبول نکرد که این اتفاق در حوزه مربوط آن‌ها رخ داده باشد.

کلانتری با بیان اینکه از شرایط موجود قانع نشدیم و با ساکنین صحبت کردیم، تصریح کرد: در نهایت اعلام کردیم که بر روی زمین به نقطه مشخصی به عنوان منشاء بو نرسیدیم.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره دوره‌ای که در اصفهان مسئولیت داشته است، گفت: در آن زمان هم یک بار بوی نامطبوعی در شهر پراکنده شد که متوجه شدیم منبع یک تریلی بوده که ته مانده یک بشکه گاز مرکاپتان را روی زمین خالی کرده بود و حتی وقتی خاک را جا به جا کردیم باز بو برطرف نشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه موضوع را به شرکت گاز اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این کار را انجام دادیم، اما مسئولان شرکت گاز قبول نکردند که ممکن است در تهران هم مشابه اصفهان دلیل گاز مرکاپتان باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها ۲ احتمال برای منشاء بوی اخیر وجود دارد، گفت: اولی انتشار گاز مرکاپتان و دیگری ترکیدگی لوله  فاضلاب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر