Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت داده پردازي ايران با اشاره به رونمايي از سامانه کوربانکينگ توليد يکي از شرکت هاي زيرمجموعه در نمايشگاه بانکداري الکترونيک اظهار داشت: پس از رونمايي از اين سامانه، مذاکرات جدي با بانک ها براي فروش آن شروع خواهد شد.
ذبيح الله فيض آبادي ثاني در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پايگاه خبري نقدينه درباره مشتريان اين سامانه و روند پيشرفت مذاکرات براي فروش آن گفت: تعدادي از بانک هاي کشور داراي سيستم کوربانکينگ قديمي هستند که مشتريان بالقوه براي مذاکره در اين زمينه به شمار مي روند ضمن اين که تعدادي از بانک ها هم هنوز کوربانکينگ ندارند و تلاش هاي آنها در اين زمينه بي نتيجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: مذاکره با اين بانک ها براي فروش محصول کوربانکينگ که از کامل ترين محصولات در اين زمينه است، بعد از نمايشگاه به صورت جدي شروع خواهد شد.
مديرعامل داده پردازي ايران با اشاره به وضعيت صنعت آي سي تي در جهان و ايران، يادآور شد: حجم بازار آي سي تي در جهان در سال 2014 حدود 5100 ميليارد دلار بود که اين رقم در سال 2017 به 6.4 درصد توليد ناخالص داخلي افزايش يافت.
به گفته وي، اين حجم در ايران هم اکنون 34 هزار ميليارد تومان است که 30 درصد آن مربوط به صنعت آي تي و 70 درصد آن مربوط به صنعت سي تي است در حالي اين که اين درصد در دنيا 40 به 60 است و در گذشته اين نسبت يک به ده بود.
فيض آبادي با اشاره به اين نکته که نقش آي تي حتي در حوزه تکنولوژي هاي مخابراتي دوباره درحال پررنگ شدن است، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، حجم بازار آي سي تي از 34 هزار ميليارد تومان بايد به 110 هزار ميليارد تومان افزايش يابد تا اين صنعت بتواند 5 درصد توليد ناخالص داخلي کشور را به خود اختصاص دهد.
وي با تاکيد بر اين نکته که ايران در زمينه آي سي تي زمينه هاي بکري براي توسعه دارد، تصريح کرد: اين صنعت در جهان يک صنعت بالنده و سودده است و نه تنها خودش بهره ور است بلکه اثر مثبتي روي صنايع ديگر دارد و بهره وري ملي را افزايش مي دهد.
مديرعامل داده پردازي اعلام کرد که سرمايه گذاري روي اين صنعت به راحتي مي تواند براي کشور ارزآوري خوبي داشته باشد.
وي با اشاره به تاريخچه شرکت داده پردازي ايران، از تاسيس آن به عنوان شاخه IBM در ايران در سال 1336 خبر داد و گفت: پس از انقلاب و به صورت داوطلبانه اين شرکت از سوي شرکت مادر، به سازمان برنامه و بودجه واگذار شد و در اوايل دهه 70 به عنوان يکي از نخستين شرکت هاي بورسي، وارد بورس شد.
فيض آبادي ترکيب سهامداري شرکت را در شرايط کنوني 48 تا 50 درصد متعلق به بانک رفاه و حدود 30 درصد متعلق به شرکت سرمايه گذاري امداد و حدود 6 هزار سهامدار حقيقي عنوان کرد و اظهار داشت: رايانش ابري، حوزه امنيت، حوزه ديتا و بيگ ديتا از جمله حوزه هايي است که شرکت داده پردازي در سال هاي اخير وارد آنها شده است و بهترين مدل را براي فعاليت در اين حوزه ها و توسعه بازار، همکاري با استارت آپ ها مي داند.
وي دليل اين امر را چابکي، نوآوري و انعطاف پذيري استارت آپ ها خواند و ادامه داد: در عين حال نقطه ضعف اين شرکت ها در بخش تجاري سازي محصولات است که در اين راستا به اين نتيجه رسيديم که اگر محصولات اين شرکت ها با برند داده پردازي وارد بازار شود، شانس بالايي براي موفقيت خواهد داشت.
فيض آبادي با اشاره به شروع اين همکاري ها با يکي از شرکت هاي زيرمجموعه به نام شرکت توسعه ريزکامپيوتر با مدل 40 درصد مالکيت شرکت و 60 درصد مالکيت استارت آپ، گفت: اين شرکت حدود 18 محصول را آماده کرده است که در نمايشگاه بانکداري الکترونيک رونمايي خواهد شد.
محسن معماري، مديرعامل شرکت توسعه ريزکامپيوتر نيز، اين مدل همکاري را بسيار ارزشمند و موثر در راستاي حل مشکلات اقتصادي کشور دانست و گفت: رشد صنعت آي سي تي، زمينه ساز تحقق عدالت اجتماعي و افزايش شفافيت نظام اقتصادي کشور خواهد شد.
وي کوربانکينگ توليد اين شرکت را در مدت 15 سال و با دو ميليون نفر ساعت، قدرتمندترين محصول در کل کشور خواند و افزود: اين محصول براي دو دسته از بانک ها شامل بانک هاي داراي کمتر از يکهزار شعبه و بانک هاي داراي بيش از يکهزار شعبه طراحي شده است.
معماري، محصول دوم را پاورديتا عنوان کرد که نمونه مشابه آن در کشور وجود ندارد و اجتماع اطلاعات در سطوح ملي از جمله تحت عنوان دولت الکترونيک را عملي مي سازد و براي توليد آن يک ميليون و 200 هزار نفر ساعت وقت گذاشته شده است.
وي ناتراوا را محصول بعدي اين شرکت در زمينه امنيت شبکه و NFC را محصول چهارم عنوان کرد و آن را بسيار قوي و منحصر به فرد خواند.
به گفته وي، 18 محصول اين شرکت در نمايشگاه بانکداري الکترونيک در معرض ديد عموم قرار گرفته و رونمايي خواهد شد که براي توليد آنها 5 ميليون نفر ساعت در طول 15 سال، تلاش صورت گرفته است.
معماري، به کارگيري اين محصولات را باعث ايجاد اشتغال براي دو هزار نفر و 30 ميليون دلار صرفه جويي ارزي دانست و در پاسخ به سوال خبرنگار نقدينه درباره بازاريابي براي فروش سامانه کوربانکينگ توليد اين شرکت گفت: صحبت هاي اوليه انجام شده است اما مذاکرات نهايي پس از رونمايي صورت خواهد گرفت ضمن اين که تمامي تست هاي لازم براي عملياتي شدن اين سامانه به انجام رسيده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS