Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث دانشجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است در این مرحله 130 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه رها شود.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست رهاسازی آب از این سد طی دی ماه گذشته به سمت دریاچه ارومیه 64 میلیون مترمکعب آب از این سد رها شده بود.
وی بیان کرد: همچنین در پاییز امسال 92 میلیون مترمکعب از آب سدهای شهرچای ارومیه، زولای سلماس و مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: مرحله دوم رهاسازی آب از این سدها نیز طی هفته های آینده با بررسی وضعیت آب پشت سد و تایید کارشناسان مربوطه انجام می گیرد.
دانشجو تاکید کرد: روستاییان و ساکنان محلی در زمان رهاسازی آب از سدها به سمت دریاچه ارومیه موارد ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
وی گفت: از کشاورزان منطقه نیز می خواهیم در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود یکهزار و 200 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای 13 گانه آذربایجان غربی وجود دارد که 59 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
سد بوکان که بزرگترین سد آذربایجان غربی به شمار می رود، به تنهایی حدود 40 درصد سهم آب پشت سدهای استان را به خود اختصاص داده است.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی دانشجو دریاچه ارومیه دی ماه آب جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه

علی مرادی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت : از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست