Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:11:37 GMT

پيروزي‌هاي راهبردي جبهه‌مقاومت/ تحليل

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۳۷۵۹

پيروزي‌هاي راهبردي جبهه‌مقاومت/ تحليل

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان شنبه شب در گفت و گو با شبکه خبري الميادين تصريح کرد: اسرائيل اگر به لبنان حمله کند پشيمان خواهد شد چرا که بهاي اين تجاوز بيش از آنچه انتظار دارند، خواهد بود.
«سيد حسن نصرالله» با بيان اينکه حزب الله موشک‌هاي نقطه‌زن و دقيق به تعداد کافي براي ورود به هرگونه جنگي را در آينده در اختيار دارد افزود: مقاومت لبنان به هرگونه تجاوز اسرائيل يا ترور عناصر حزب الله در لبنان و حتي سوريه واکنش شديد نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبيرکل حزب‌ الله لبنان همچنين به پيروزي‌هاي اخير محور مقاومت در سوريه اشاره و تصريح کرد اسرائيل در سوريه شکست سختي خورده است. دبيرکل حزب‌ الله لبنان به مساله فلسطين و طرح آمريکايي «معامله قرن» نيز اشاره و خاطرنشان کرد: هيچ گروه فلسطيني با اين طرح موافقت نخواهد کرد و اين طرح محکوم به شکست است.
تحليل‌هاي جامع و روشنگرانه سيد حسن نصرالله از اوضاع منطقه خاورميانه بار ديگر توجهات را به اين واقعيت معطوف کرده که مولفه اصلي و تعيين کننده دراين منطقه عنصر مقاومت است. ارزيابي‌هاي دقيق سيد حسن نصرالله از اوضاع منطقه که دورنماي دقيقي و روشني را از اوضاع خاورميانه ارائه مي‌دهد موجب شده است که تحليل‌هاي ايشان همواره در کانون توجهات بين‌المللي و منطقه‌اي قرار داشته باشد.
صداقت مثال زدني سيد حسن نصرالله در سخنانش موجب شده است تا حتي شهروندان اسرائيلي نيز اذعان داشته باشند که به سخنان وي در خصوص اوضاع منطقه بيش از اظهارات مقامات اسرائيلي اعتماد دارند. در اين چارچوب سيد حسن نصرالله در برخي از سخنراني هاي خود در بخشي از سخنانش اسرائيلي ها را مورد خطاب قرار مي دهد و تبعات ماجراجويي هاي مقامات اسرائيل در منطقه را به آنان گوشزد مي کند.
از اينرو است که در پي هر سخنراني افشاگرانه سيد حسن نصرالله موجي از نگراني مقامات رژيم صهيونيستي را فرا مي گيرد. دليل جنگ رواني و تبليغاتي گسترده مقامات اسرائيلي ها عليه دبير کل حزب الله و مطرح کردن شايعاتي در خصوص سلامتي ايشان در ماه هاي اخير نيز در اين چارچوب قابل ارزيابي است.
رژيم صهيونيستي پس از شکست نظامي از مقاومت در منطقه «جنگ رواني» عليه حزب الله به راه انداخته است و تلاش مي کند به انحاء مختلف از جمله مطرح کردن شايعات روحيه جبهه مقاومت را تضعيف کند. اما برخورد هوشيارانه سيد حسن نصرالله موجب شده است که در اين نوع از جنگ (جنگ رواني و تبليغاتي) نيز مقاومت دست برتر را داشته باشد و ابتکارعمل را در دست بگيرد و صهيونيست ها را در سرگمي فرو برد.
تحولات منطقه نشان مي دهد که مقاومت لبنان به رهبري حزب الله و توانمندي موشکي آن نقش کليدي را در قدرتمندي اين کشور در عرصه هاي مختلف ايفا مي کند. موفقيتهاي جبهه مقاومت در وارد ساختن ضربه کاري به تکفيري ها و صهيونيست ها و به تعطيلي کشاندن پروژه هاي آمريکايي موسوم به «خاورميانه جديد»و «معامله قرن» در منطقه موجب کينه ورزي آمريکا و متحدانش عليه مقاومت شده است.
واقعيت اين است که آمريکا درصدد اجرايي کردن طرح هاي مورد نظر خود بوده است و محور اصلي اين طرح ها نيز حذف محور مقاومت از ساختار قدرت در خاورميانه بود. اما پايداري و مقاومت در منطقه بويژه در لبنان شکست جامع رژيم اسرائيل در منطقه را رقم زد.
به‌رغم تحرکات آمريکا و رژيم صهيونيستي براي به حاشيه راندن مقاومت در منطقه چه در فلسطين و چه در لبنان و عراق و سوريه و يمن با توطئه‌هاي مختلف از جمله معامله قرن تحولات نشان دهد که مردم منطقه حاضر به معامله آرمانها و منافع و مصالح کشورشان نيستند. اين موضوعي است که دبيرکل حزب الله لبنان به آن تاکيد داشته است. 113/120
نويسنده: بيژن نجفي
بيشتربخوانيد:
سيد حسن نصرالله: اسرائيل در سوريه شکست سختي خورده است/ مقاومت موشک نقطه‌زن دارد
سيدحسن نصرالله: عادي‌سازي روابط با اسرائيل نقاب از چهره منافقان بر مي‌دارد+ ويدئو
سيد حسن نصرالله :در بهترين شرايط قرار داريم
کليدواژه مقاومت سيد حسن نصرالله

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت