Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:04:47 GMT

جرائم فضای مجازی استان بوشهر ۷۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۴۱۷۱

جرائم فضای مجازی استان بوشهر ۷۸ درصد افزایش یافت

خبرگزاری شبستان: فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: در حوزه جرائم فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش جرائم داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، سردار خلیل واعظی، فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر عصر امروز (7 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن کنفرانس ستاد فرماندهی برگزار شد، به شاخصه های 10 ماهه امسال نسبت سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در کشف آدم ربایی کشف 100 درصدی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: 60 باند مجرمانه را شناسایی و انهدام کرده ایم و همچنین موفق به کشف 145 فقره سرقت شدیم.

 

 

دستگیری 705 نفر سارق با اجرای 47 عملیات در بوشهر


واعظی اعلام کرد: با اجرای 47 طرح عملیاتی مبارزه با سارقین در محورهای استان بوشهر موفق شدیم که 705 نفر سارق را دستگیر کنیم.

 

عضو شورای تامین استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر 7 باند سارق طلاجات شناسایی شدند و نزدیک به 120 نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر شدند.

 

66 فقره زمین خواری 450 میلیارد ریالی از تصرف زمین خواران خارج شد


وی با اشاره به اینکه در بخش جرائم زمین خواری، احتکار و فرار مالیاتی افزایش 18 درصدی داشتیم که از نظر ریالی ارزش 100 درصدی داشتند، گفت: بیش از 230 میلیارد ریال فرار مالیاتی داشتیم و همچنین 66 فقره زمین خواری کشف و از تصرف زمین خواران خارج شد که ارزش ریالی زمین 450 میلیارد ریال بود.

 

 

اجرای 996 طرح انهدام و دستگیری باندهای مواد مخدر


عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در بخش کشفیات و مبارزه با مواد مخدر و خرده فروش ها تا کنون 499 مرحله طرح پاکسازی و 497 مرحله طرح کنترلی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرار و برگزار شده است که بسیاری از باندهای مواد مخدر منهدم و دستگیر شدند.

 

افزایش جرائم فضای مجازی


فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در حوزه جرائم فضای مجازی نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش جرائم داشته ایم، گفت: در حوزه جرائم کلاهبرداری اینترنتی 36 درصد و در حوزه جرائم برداشت اینترنتی غیرمجاز 27 درصد کشف داشته ایم.

 

 

برگزاری 72 کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری و آسیب شناسی اجتماعی


وی اعلام کرد: بیش از 72 کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری و آسیب شناسی اجتماعی ویژه سازمان ها، سمن ها و ادارات از سوی پلیس فضای مجازی به منظور کاهش جرائم در سطح استان بوشهر برگزار شده است.

 

پلیس معدل قابل قبول از مردم بوشهر گرفت


واعظی معدل رضایتمندی مردم نسبت به پلیس بوشهر را 94 اعلام کرد و گفت: توافقنامه سه جانبه بین «دادستان، پلیس، بسیج» ویژه تامین امنیت چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی بسته شده است و همچنان این طرح در حال برنامه ریزی و ابلاغ به نواحی است.

 

 

وی در پایان با ابراز اینکه از سال 1370 بعد از ادغام در این مدت 40 سالگی یک تحول کارآمد در مجموعه نیروی انتظامی بوجود آمد، اظهار کرد: پلیس نیروی انتظامی به دنبال این است که در طراز انقلاب اسلامی باشد و همچنین پلیس به دنبال اجرای صلح و سازش و ترویج این فرهنگ دینی در بین سایر اقشار و اصناف جامعه است.

 

 

 

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان نمایشگاه کتاب قیمت خودرو خراسان جنوبي ارتش اصفهان آمریکا پلیس فتا زمین خواری جامعه نیروی انتظامی استان بوشهر فضای مجازی نشست خبری خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است ، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح ، مهمات ، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی ؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند