Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:46:59 GMT

آغاز برداشت گل نرگس از بخش ارم دشتستان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۴۸۴۶

آغاز برداشت گل نرگس از بخش ارم دشتستان

محمود مهردوست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: عمده برداشت گل نرگس در شهرستان دشتستان است که در این میان بخش ارم در این شهرستان بزرگترین تولید کننده گل نرگس است.

وی با بیان اینکه ۶ هکتار نرگس زار در بخش ارم وجود دارد ادامه داد: روستا‌های کفتارو، رود فاریاب، تلخ آب و پرجونک از جمله تولید کنندگان گل نرگس در این بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۳ تن گل نرگس برداشت شود.

مهردوست بابیان اینکه هر ۱۲۰ شاخه گل نرگس معادل یک گیلو گرم است گفت: امسال با کمک سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان قسمت اعظمی از نرگس زار‌های بخش ارم مجهز به سیستم آبیاری بارانی شده است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: شهرستان دشتستان ۱۰ هکتار نرگس زار دارد که نیمی از آن به صورت دیمی و نیمی دیگر به روش آبی, آبیاری می‌شوند.

داوود عادلیان با بیان اینکه زادگاه گل نرگس از کوه‌های زاگرس شروع شده و تا استان ما ادامه دارد بیان کرد: در کشور ایران ۲۵ گونه گل نرگس وجود دارد و در شهرستان دشتستان ۳ گونه از آن کشت می‌شود.

وی ادامه داد: گل‌های نرگس شهرستان دشتستان از لحاظ ظاهر و بو مرغوبیت بالایی دارند و بسیار بازار پسند هستند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با بیان اینکه نرگس زار‌های استان در گذشته به صورت وحشی و خود رو بودند گفت: در سال‌های اخیر با تکثیر پیاز گل نرگس کشت می‌شود و همین امر سبب افزایش چشمگیر آن بوده است.

عادلیان تصریح کرد: گل نرگس جزو آن دسته از گل‌هایی می‌باشد که علاوه بر طراوت و خاصیت زیبایی بخشی اش به محیط، فواید درمانی فوق العاده‌ای نیز دارد.

وی افزود: به دنبال پرداخت تسهیلات ویژه گل و گیاهان زینتی هستیم چرا که کشت و زراعت پردآمدی است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد: کشت گل نرگس را در سال‌های آینده توسعه خواهیم دادو جایگزین بسیاری از گیاهان زراعی که مصرف آب بالایی دارند خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

برداشت گل نرگس از شش هکتار نرگس زار بخش ارمآغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا