Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه قطر در صفحه شخصی خود در توئیتر از برگزاری دور جدید مذاکرات افغانستان - آمریکا در ماه آتی میلادی خبر داده است.
سخنگوی وزارت خارجه قطر در این ارتباط اعلام کرد: شش روز مذاکره میان دولت آمریکا و جنبش طالبان پایان یافت و هر دو طرف از میانجیگری قطر قدردانی کردند و بر سر برگزاری دور دیگر مذاکرات در ماه آتی به اتفاق نظر رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر امیدوار است که نظارتش بر مذاکرات؛ صلح فراگیر و مداوم را برای ملت افغان به ارمغان بیاورد و طرف‌ها در افغانستان صفحه خشونت را ببندند.
پیش از این «زلمای خلیل‌زاد»، فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان در توئیتر از همکاری «محمد عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر در مذاکرات با طالبان خبر داده بود.
روز گذشته منابع نزدیک به خلیلزاد و هیئت مذاکره کننده آمریکا و طالبان اعلام کرده‌اند که نماینده آمریکا موفق به دستیابی به یک توافق با گروه طالبان در جریان مذاکرات اخیر در قطر شده است.
براساس این توافق احتمالی قرار است نیروهای خارجی طی ۱۸ ماه از افغانستان خارج می‌شوند.
همچنین منابعی از گروه طالبان به رویترز گفته‌اند که بعد از پایان چهارمین دور مذاکرات صلح با زلمای خلیلزاد در دوحه، به پیش نویس توافقی برای پایان جنگ در افغانستان دست یافته‌اند.
اگرچه جزئیات بیشتری از این توافق منتشر نشده، اما توافقاتی در ارتباط با عدم استفاده القاعده و داعش از خاک افغانستان و در مقابل عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله و تهدید کشور دیگر از جمله موارد این توافق احتمالی عنوان شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توئیتر افغانستان قطر دولت آمریکا طالبان خشونت وزیر خارجه جنگ القاعده خاک توئیتر دولت آمریکا طالبان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!