Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان در بیانیه‌ای خطاب به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار بررسی دقیق و کارشناسی لوایح FATF شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان خطاب به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه ای خواستار بررسی دقیق و کارشناسی لوایح FATF شد تا این توطئه شوم و پیچیده دشمنان داخلی و خارجی همانند دیگر توطئه‌ها با شکست مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در بخشی از این بیانیه آمده است:
همانطور که مستحضرید دولتمردان تدبیر و امید با گره زدن مشکلات کشور از جمله آب خوردن مردم و ازدواج جوانان و... به برجام باعث شدند تا به فرموده رهبری خسارت محضی به کشور وارد گردد. نیک می‌دانید که در قصه پر از غصه برجام نافرجام، ایران اسلامی همه تعهداتی خود را تمام وکمال اجرا و تقریبا کلیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور که حاصل سال‌ها زحمت و تلاش شبانه روزی جوانان برومند انقلاب اسلامی و شهدای هسته‌ای بود تعطیل گردید، اما دریغ از اینکه طرف مقابل یکی از تعهدات خود را که به آن متعهد شده بود انجام دهد که در این خصوص رهبری فرمودند: " من چقدر در طول مذاکرات هسته‌ای گفتم که آمریکایی‌ها بدعهدند، دروغگویند، پای حرفشان نمی‌ایستند، حالا ملاحظه کنید! "

مع الاسف دولتمردان محترم به جای اینکه از خسارت محض برجام عبرت گرفته و گذشته را چراغ راه آینده قرار دهند و به دنبال استحکام قدرت درونی و عمل به اقتصاد مقاومتی باشند در حال پیگیری برای به تصویب رساندن کنوانسیون‌هایی استعماری هستند که به گفته کارشناسان اهل فن، ایران را در چنگال استعماری فرانو فرو می‌برد، که به مراتب از برجام نافرجام برای منافع ملی کشور خطرناک‌تر و فاجعه بارتر است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان بعنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی از ۸ وزیری که به صورت محرمانه به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت تصویب این لوایح نامه ارسال نموده و با گستاخی معظم له را تهدید به استعفاء کرده اند یک سوال ساده دارد؟

آیا آقایان وزراء حاضرند تضمین بدهند که با الحاق جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون‌ها مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها برطرف گردد؟

پاسخ این سوال را یکی از همین آقایان وزراء که تجربه شکست برجام را در پرونده خود دارد را در صحن علنی مجلس به صورت شفاف داده و اظهار نموده: " نمی‌توانیم تضمین بدهیم با پیوستن به این لوایح مشکلات کشور حل شود. "

با توجه به اینکه پذیرش دستورالعمل‌های FATF برای ایجادرابطه بانکی و رفع تحریم‌های بانکی بوده است، علیرغم اینکه ایران به تمام دستورات آن‌ها عمل می‌کند، اما در مقابل، وعده رفع تحریم‌های بانکی داده نمی‌شود، بلکه به همین مقداراکتفاء می‌شود و بیان شود: «ما گام‌های بعدی را در نظر میگیریم!» هدف از پذیرش FATF رفع تحریم‌های بانکی بوده است یا برداشتن گام‌های بعدی. مراد از گام‌های بعدی چیست؟ آیا رفع تحریم‌های بانکی است؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا به آن تصریح نشده است؟ آیا مراد از آن اجرای دستورالعمل‌های دیگر است؟ آیا با هر عقب نشینی قراراست عقب نشینی‌های دیگری صورت گیرد؟

لذا از حضرتعالی بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر اعضای محترم استدعا داریم با بررسی دقیق و کارشناسی این لوایح و تحمل همه فشار‌ها که ان شاء الله باقیات و صالحات برای نظام خواهد بود و با در نظرگرفتن مصلحت نظام که همانا مهم‌ترین وظیفه آن مجمع می‌باشد سربلندی و سرافرازی ملت ایران را به ارمغان بیاورید تا این توطئه شوم و پیچیده دشمنان داخلی و خارجی همانند دیگر توطئه‌ها با شکست مواجه گردد.

در پایان به بعضی از خسارات محض این کنوانسیون‌ها برای ثبت در تاریخ اشاره می‌گردد:

۱. لایحه دولت، برای الحاق به این کنوانسیون‌ها را نمی‌توان جدای از انجام درخواست‌ها و الزامات FATF دانست و بیان این مطلب که این لایحه به FATF ربطی نداردکاملا نادرست و خلاف واقع است.
۲. برای دولت نیز آشکار شده است که الحاق به این کنوانسیون‌ها برای نهضت‌های آزادی بخش و مبارزات گروه‌های مقاومت و ایران مشکلات متعدد ایجاد خواهد کرد.
۳. در جزء بند یک ماده ۲ کنوانسیون تعریف کلی از تروریسم ارائه شده که در آن تفکیک میان اقدامات و مبارزات مشروع و نهضت‌های آزادی بخش و گروه‌های مقاومت باگروه‌های تروریستی نشده است لذا همه آن‌ها را در بر خواهد گرفت و تروریستی بر خواهند شمرد.
۴. با توجه به اتهامات آمریکا به حزب الله لبنان مبنی بر تروریستی بودن آن و .. آیا نباید نگران بود که از طریق این کنوانسیون بدلیل عدم همکاری در راستای اهداف آمریکا علیه حزب الله و گروه‌های مقاومت در منطقه ایران تحت فشار بین المللی قرار گیرد.
۵. با پیگیری و تصویب این لوایح عملا فرمان سیاست گذاری و قانون گذاری کشور در اختیار یک نهاد خارجی (FATF) قرار داده است. آن هم سیاست‌هایی که منجر به شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌شود.  
دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، دانشگاه پیام نور اهواز، دانشگاه صنعت نفت اهواز، دانشگاه فرهنگیان اهواز، دانشگاه فنی شهید چمران اهواز، دانشگاه فنی دختران اهواز، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، دانشگاه علوم پزشکی شوشتر، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان، دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، دانشگاه آزاد اندیمشک، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه، دانشگاه سلامت رامهرمز، دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان، دانشگاه علوم پزشکی شوشتر، دانشگاه هنر شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، دانشگاه آزاد اسلامی باغملک، دانشگاه آزاد اسلامی دشت آزادگان، دانشگاه پیام نور آبادان، دانشگاه پیام نور دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، دانشگاه پیام نور اندیمشک، دانشگاه فرهنگیان اندیمشک، دانشگاه آزاد اسلامی رامهرمز، دانشگا علمی کاربردی شوشتر، دانشگاه پیام نور گتوند، دانشگاه پیام نور ترکالکی، دانشکده سماء شوشتر، دانشگاه پیام نور بهبهان، دانشگاه پیام نور خرمشهر، مجتمع جهاد دانشگاهی خوزستان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های استان خوزستان مراکز آموزش عالی خوزستان آموزش عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح FATF سرنوشت برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، باهدف کاهش جمعیت کیفری و به منظور تحقق برنامه‌های عملیاتی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه دیدار با زندانیان، به بررسی و رفع مشکلات ۱۵ مددجوی زندان سپیدار اهواز پرداختند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.
 
در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد و بیان داشت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام