Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي طالبان از پايان بي نتيجه دور چهارم مذاکرات اين گروه با نمايندگان آمريکا در قطر خبر داد.
«ذبيح الله مجاهد» اعلام کرد در اين دور از مذاکرات که از روز دوشنبه گذشته در دوحه پايتخت قطر آغاز شد وعصر ديروز (شنبه) پايان يافت، هيچ دستاوردي نداشت.
سخنگوي طالبان تاکيد کرد تا زمانيکه نظاميان خارجي به فرماندهي امريکا ازافغانستان خارج نشوند اين گونه مذاکرات بيهوده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين ادعاي خبرگزاري رويتر مبني براينکه زلمي خليل زاد نماينده ويژه امريکا در امور افغانستان با طالبان در خصوص ايجاد آتش بس و خروج نظاميان خارجي از افغانستان در مدت 18ماه به توافق رسيده‌اند رد کرد و آنرا در جهت فريب افکار عمومي خواند.
سخنان سخنگوي طالبان درباره پايان بي نتيجه دور چهارم مذاکرات اين گروه با نماينده آمريکا در قطر حاکي از آنست که از نظر طالبان اين گفت وگوها به دليل عدم پيشرفت در تحقق انتظارات اين گروه ناکام بوده است.
رد برخي اخبار درباره توافق طالبان وآمريکا براي برقراري آتش بس همه جانبه درمدت 18ماه درافغانستان که برخي منابع آنرا منتشر کردند، از تغيير نيافتن موضع اين گروه بر لزوم خروج نيروهاي آمريکايي و ناتو از افغانستان به عنوان پيش شرط برگزاري گفت وگوهاي موثر براي خاتمه جنگ دراين کشور حکايت دارد.
نکته جالب در برگزاري چند دور مذاکرات بين طالبان و آمريکا از چند ماه گذشته تاکنون، تداوم اين گفت وگوها برغم عدم پيشرفت در آنها است که البته نماينده ويژه کاخ سفيد اميد دارد در روند استمرار مذاکرات بتواند با اين گروه درباره پايان جنگ در افغانستان به توافق برسد.
اگر چه نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان به تعديل مواضع طالبان در ادامه روند گفت وگوها با اين گروه دلبسته است اما طالبان نشان داده‌اند که عنصر استمرار در مذاکرات موجب تغيير خواسته‌هاي اين گروه براي پايان جنگ در افغانستان نيست.
طالبان علاوه بر ضرورت خروج نظاميان خارجي از افغانستان، طبق آنچه سخنگوي اين گروه اعلام کرده است، آزادي زندانيان و لغو ممنوعيت سفر براي اعضاي ارشد طالبان را هم به عنوان ديگر شروط خود براي مذاکرات صلح معرفي کرده است.
در شرايطي گفت وگوهاي طالبان و نماينده آمريکا ادامه يافته است که دولت افغانستان موضع منفي در قبال مذاکرات دوجانبه آنان دارد و بارها تاکيد کرده که بدون حضور نمايندگان دولت کابل،مذاکرات کاخ سفيد با طالبان را نمي پذيرد.
«عبدالغفور ليوال» کارشناس مسائل سياسي در افغانستان در اين باره به رسانه ها گفت: دولت افغانستان طرف اصلي صلح است و طالبان بايد بداند هر گونه توافق پنهاني با امريکا در مورد اينده تحولات افغانستان براي اين کشور صلح نمي آورد و اين مساله اي کاملا داخلي براي افغانستان است.
اين ديدگاه مطرح است که دولت آمريکا براي خروج گفت وگوهاي صلح با طالبان نبايد نقش دولت افغانستان را در اين زمينه را ناديده بگيرد،زيرا اعضاي ارشد اين گروه هم مي دانند که دست يابي به توافق به کاخ سفيد براي مسئله جنگ در اين کشور پايان کار نيست و دولت مشروع و قانوني کابل بايد هرگونه توافق دراين زمينه را بنا به ملاحظات کلان ملي خود بررسي و سپس درباره تاييد آن تصميم گيري کند.
بنابراين، ادامه سياست آمريکا براي پيشبرد گفت وگوهاي دوجانبه با طالبان بيش از همه فرصت‌هاي موجود براي استقرار صلح درافغانستان در چارچوب نقش محوري دولت اين کشور را از بين مي برد که نتيجه آن تداوم خشونت و کشتارمردم است. 118
کليدواژه قطر طالبان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی