Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: با تصمیم وزارت ورزش و جوانان امسال افتتاح طرح‌های دهه فجر از هفته تربیت بدنی آغاز شد و برای این مدت وزارتخانه ۴۰ پروژه بزرگ را در کشور تعریف کرد که سیستان و بلوچستان هم از این طرح‌ها بی نصیب نماند و طرح‌های بزرگ زابل، ایرانشهر، میرجاوه و چابهار در این دسته قرار گرفت که در آینده به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به گزارش ایسنا- «ادهم کرد زابلی» در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته استان فقط هفت سالن ورزشی سر پوشیده و پنج سالن ورزشی روباز داشت اما طی ۴۰ سال گذشته این تعداد به ۲۸ برابر افزایش پیدا کرد و ۱۰۲ پروژه ورزشی دیگر وجود دارد که هنوز ناتمام است، تکمیل این طرح‌ها به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، برخی طرح‌ها به دلیل مشکلات مالی و برخی به دلیل کم کاری پیمانکار به نتیجه نرسیده است که برای بهبود وضعیت پیمانکار، تعدادی از پروژه‌ها تغییر کرد و تعدادی هم برای تغییر پیمانکار در انتظار مجوز استانداری است.

وی اظهار کرد: شاخص‌های ورزشی استان و کسب عنوان‌های قهرمانی سیستان و بلوچستان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، توسعه فضاهای ورزشی به تنهایی توسط اداره کل ورزش و جوانان میسر نیست، به همین دلیل در سال‌های گذشته مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن ادارات دولتی موظف شدند، یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند اما با وجود پیگیری‌های فراوان و قول‌های مطرح شده هنوز این مصوبه را اجرا نکرده اند و سیستان و بلوچستان تنها استانی است که این مصوبه در آن اجرایی نشده است.

وی گفت: تا قبل از سال ۹۵ در استان فقط ۲۸۶ فضای ورزشی وجود داشت، با توجه به وسعت و پراکندگی شهرستان‌ها این تعداد نمی‌توانست نیاز استان را برطرف کند، این تعداد به ۳۴۶ فضای ورزشی رسید، در کنار آن ایجاد ۳۰ چمن مصنوعی دیگر هم در دست اجراست که در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید اما در مجموع ۱۰۰ زمین مینی چمن مصنوعی برای ورزش استان ایجاد می‌شود که تحقق آن از این نظر در رده بندی کشوری، استان را صدر‌نشین می‌کند.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه، ایجاد این تعداد فضای ورزشی به تنهایی امکان پذیر نبود و نیاز به تعامل با مردم محلی داشت که در سال‌های گذشته این تعامل به خوبی ایجاد شد و ساکنان منطقه، خود برای ایجاد فضای ورزشی زمین در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می‌دهند، از طرفی افزون بر بخشداران، دهیاران و مردم منطقه، خیران هم برای ایجاد این فضاها تعامل داشته اند و این مهم تأثیر بسیاری در افزایش سرانه ورزشی استان داشته است.

وی ادامه داد: افزون بر مشارکت مردم، ۱۰ زمین مینی چمن مصنوعی در این مدت توسط اداره کل ورزش و جوانان به بهره برداری رسید که این سالن‌ها بیش از ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به خود اختصاص داد اما برخی پروژه‌ها در استان اجرایی شد که تکمیل آن بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال زمان لازم داشت که سالن کشتی زابل، ورزشگاه ۲۰۰ هزار نفره و استادیوم کریکت چابهار، سالن کبدی زابل و مجموعه‌های ورزشی نیکشهر، میرجاوه و زهک از جمله این پروژه هاست.

کرد افزود: ورزشگاه چهار هزار و ۵۰۰ نفری زاهدان هم از جمله پروژه‌های بزرگ استان است که عملیات اجرایی آن از چند سال قبل آغاز شد اما پیمانکار این پروژه هم عملکرد قابل قبولی نداشت، اجرای طرح به کندی پیش رفت و تصمیم گرفته شد، پیمانکار تغییر کند اما هنوز پیمانکار جدید برای تکمیل این سالن ورزشی مشخص نشده که انجام آن نیازمند موافقت و اقدام استانداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل این سالن بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد که هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است، افزون بر این اعتبار برای به‌سازی مجموعه ورزشی دهکده المپیک زاهدان هم یک میلیارد تومان اختصاص یافت اما به طور ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا نکرده است و در صورت تحقق این اعتبار پیست تارتان برای همایش‌ها و پیاده روی خانوادگی در این مجموعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: اسکان تیم‌های ورزشی یکی از مشکلات ورزش و جوانان استان است و افزون بر مرحله دوم مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور برای مجموعه ورزشی دهکده المپیک هم احداث یک خوابگاه مجهز برای اسکان تیم‌های مختلف داوری، ورزشی و اجرایی در رقابت‌های ورزشی تعریف شده است و برای برگزاری کنفرانس‌های رسانه‌ای رقابت‌ها هم سالنی با گنجایش ۷۰ نفر در این مجموعه ایجاد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای نقاط مختلف استان پروژه‌های متعددی در نظر گرفته شد که ایجاد زمین چمن در جنوب استان از جمله این طرح هاست و تصمیم گرفته شد برای اولین بار در استان چمن مخصوص آب و هوای گرم و شرجی در این زمین‌ها استفاده شود، با توجه به وجود استعدادهای دو و میدانی در ایرانشهر و بمپور تصمیم گرفته شد در این شهرستان‌ها پیست تارتان استاندارد ایجاد شود و هیئت دو و میدانی هم پیگیر این پیست هاست.

وی، اظهار کرد: در دهه فجر ۱۰ زمین مینی چمن مصنوعی در بخش‌های گوری مهرستان، دادی هامون، گشت و کنک سراوان، چاه رحمان و شهرک محمد آباد شورو زاهدان، شورک پشتکوه خاش، حیدر آباد زابل، لیگ ملک میرجاوه و مسکوتان فنوج به بهره برداری می‌رسد که از این میان پنج زمین از محل اعتبارت ملی تأمین اعتبار شده است، به سازی خوابگاه صالحین و مجموعه دهکده المپیک زاهدان هم در این روزها به بهره برداری می‌رسد و در مجموع افتتاح این طرح‌ها با بیش از ۴۱ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ۱۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شاخص های ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد