Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه « عدم دعوت از فعالان اقتصادی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در میزان استقبال فروش نفت در بورس تاثیرگذار است»، استقبال بخش خصوصی از سومین عرضه نفت در بورس را نیازمند تسهیل «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت» دانست.

 

محمدرضا پورابراهیمی داورانی سومین مرحله عرضه نفت در بورس را ارزیابی کرد و گفت: اگرچه عرضه نفت در بورس تاثیرات مثبت اقتصادی در پی دارد اما «محور تصمیمات» مرتبط با خرید و فروش نفت قابل تبدیل به فرآورده و نفت صادراتی می‌تواند در نوع استقبال بخش خصوصی از این عرضه  تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقبال بخش خصوصی از خرید نفت در بورس نیازمند تسهیل «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت»

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استقبال بیشتر بخش خصوصی از خرید نفت در بورس باید «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت و تسویه» را تسهیل کرد، افزود: اگر این شرایط تسهیل شود استقبال بخش خصوصی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی ادمه داد: «عدم اطلاع‌رسانی جامع» و «عدم دعوت از فعالان اقتصادی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی» نیز در میزان استقبال فروش نفت در بورس تاثیرگذار است چراکه آن‌ها سندیکا و حجم سرمایه بزرگی دارند.

 

به اعتقاد پورابراهیمی داورانی عرضه نفت در بورس اقدام قابل دفاعی است اما باید موارد جوانبی آن نیز به درستی انجام گیرد تا این اتفاق به ثمر بنشیند.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درحالی که معتقد است در صورت سهل شدن شرایط عرضه نفت در بورس و نحوه تسویه با خریداران، این اقدام طی هفته‌های دیگر با استقبال بخش خصوصی و فعالان اقتصادی رو به رو می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان سفارتخانه‌ها به روش‌های مختلف برای خرید نفت از طریق بورس اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

۶ آبان‌ماه سال جاری، برای نخستین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که در نهایت سه خریدار ۲۸۰هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۷۴دلار و ۸۵سنت را معامله کردند.

 

دومین عرضه اما در ۲۰ آبان‌ماه صورت گرفت و  ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک ایران، به قیمت هر بشکه ۶۴.۹۷ دلار به فروش رسید، اتفاقی که پای بخش خصوصی را به فروش نفت باز کرد و نفتی‌ها رضایت خود را از این اتفاق ابراز و اعلام کردند که این فرآیند ادامه‌دار خواهد بود. از سوی دیگر بورسی‌ها نیز اعلام کردند این عرضه‌ها به‌طور منظم انجام می‌شود که با این کار بخش خصوصی بتواند وارد معاملات نفت خام شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این گجت با روشی متفاوت از متدهای معمول مانند فن و لباس های حجیم، یک راه حل ساده تر برای مدیریت دمای بدن در محیط های مختلف ارائه می کند.

Reon Pocket5 یک فن ساده نیست بلکه ماژول ترمو الکتریک و مجموعه ای از حسگرها دارد تا اطراف فرد آب وهوایی خاص بسازد. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات او را رصد می کنند تا راحتی او را فراهم کنند.

دستگاه مذکور دارای ۵ درجه خنک کنندگی برای روزهای گرم و ۴ درجه گرما برای مواقع سردتر است. گجت برای بهبود عملکرد همراهReon Pocket Tag عرضه می شود که یک حسگر کوچک برای ردیابی دما و رطوبت مناسب است و داده های جمع آوری شده را به دستگاهی می فرستد که روی گردن قرار می گیرد. این روند به Reon Pocket5کمک می کند تا براساس احساس سرما و گرمای کاربر، دما را متناسب کند.

همچنین افرادی که تمایل دارند به طور دستی این گجت را کنترل کنند، می توانند از یک اپلیکیشن مخصوص استفاده و سطح گرما و سرما را با کمک بلوتوث تطبیق دهند. این اپ قابلیت شخصی سازی را دارد و برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی با دمای سناور مناسب است.

عمر باتری گجت با یک بار شارژ ۱۷ ساعت اعلام شده که برای استفاده بیشتر نیز مناسب است.

طرح اولیه Reon Pocketقبلا ارائه شده بود. سیستم کنترل آب وهوای شخصی سازی شده سونی در سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن ارائه شد و نسخه های بعدی آن نیز در بازارهای آسیایی عرضه شدند. Reon Pocket5 برای عرضه جهانی ارائه و نخست در انگلیس فراهم خواهد شد.

کد خبر 6094776 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان