Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس، گفت: متاسفانه عملا در زمینه بودجه ریزی به نحوی عمل شده که جمعیت قشر آسیب پذیر، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کرده است.

 

علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص روش‌های فعلی بودجه ریزی و تخصیص  یارانه به کالاهای مصرفی، گفت: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در سال‌های گذشته متاسفانه عملا در زمینه بودجه ریزی به نحوی عمل شده که جمعیت قشر آسیب پذیری، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روش فعلی بودجه نویسی نیازمند تغییر است

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش جمعیت قشر آسیب پذیر کشور نشان دهنده این است که روش فعلی بودجه ریزی نمی‌تواند به این بخش از جامعه کمک کند، تصریح کرد: باید رویکرد و روش بودجه نویسی در کشور تغییر کند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکانات ما بسیار بیشتر از برخی کشورهای توسعه یافته است اما در شاخصه‌های توسعه‌ای عملکرد ضعیفی داشته‌ایم، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین شاخصه کشورهای توسعه یافته این است که قریب بالاتفاق خدمات مصرفی مانند برق، گاز، آب و سوخت‌ها جز خدمات آموزشی، بهداشتی و رفایه به قیمت تمام در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

 

توزیع با نرخ آزاد کالاهای مصرفی مانعی برای هدر رفت منافع کشور

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با کمال تاسف حاصل توزیع خدمات مصرفی در جامعه به صورت یارانه‌ای بی عدالتی، فرهنگ غلط مصرف و نابودی منافع داخلی است، عنوان کرد: اگر قصد داریم از وضعیت کنونی خارج شویم باید خدمات مصرفی و محصولات وارداتی مانند گوشت که یارانه دریافت می‌کند برای حذف انحصار، رانت و توزیع عادلانه ثروت‌های کشور با قیمت تمام شده توزیع شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کالاها مصرفی به صوت آزاد در بازار توزیع شود قطعا شاهد کاهش میزان مصرف بنزین، گازوئیل و برق در کشور می‌شویم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم