Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین کشوری هدایت دانش آموزان در رشته‌های فنی ۳۸ درصد است،گفت: امسال به مناسبت دهه فجر ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه در هر آموزشگاه برگزار خواهد شد که ۳۴۰ برنامه به صورت محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در هر آموزشگاه متناسب با امکاناتی که دارد یک نمایشگاه در سه بخش پیش از انقلاب، پیروزی انقلاب و آرمان شهر مهدوی برگزار می شود.

جعفری در خصوص دستاورد‌های آموزش و پرورش استان در ۴۰ سال انقلاب اسلامی گفت: در قالب فرهنگی هم اکنون ۱۴ دار القرآن الکریم و ۲۰ کانون فرهنگی و تربیتی در استان فعال هستند که در طول سال تحصیلی برنامه‌های مسلسل و متوالی دارند و به ارائه خدماتی همچون اندیشه ورزی و فعالیت‌های علمی و هنری می پردازند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص حوزه‌ی سخت افزاری نیز افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۵ درصد از کلاس‌های استان دارای سیستم گرمایشی مرکزی بودند که امروز به ۷۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ فرهنگی دارای مدرک دکتری و ۲ هزار و ۶۸۲ فرهنگی دارای مدرک فوق لیسانس هستند، گفت: ۲ هزار دانش آموز افغانستانی از میزبانی آموزش و پرورش استان بهره‌مند هستند.

جعفری افزود: پیش از انقلاب سرانه آموزشی برای هر دانش آموز ۱/۰۱ متر مربع بوده است که اکنون به ۶/۰۷ متر مربع رسیده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در پیش از انقلاب فاقد سالن ورزشی بوده است، اظهار کرد: امروز ۰/۵۶ متر مربع سرانه‌ی سالن ورزشی استان بوده است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۵ درصد کلاس‌های درس در ابتدای انقلاب تخریبی بودند و تجهیزات آن به میز و نیمکت و گچ خلاصه می‌شد که امروزه تنها ۱۶ درصد آن تخریبی هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هوشمند سازی شده اند.

جعفری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۲ هنرستان در استان وجود داشته است ،تصریح کرد: این تعداد به ۱۲۵ عدد افزایش داشته که در آن‌ها ۳۵۰ کد رشته محل متناسب با نیاز‌های شغلی استان تدریس می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص نخبگان علمی استان نیز گفت: با وجود نخبگان علمی در ابتدای انقلاب، زمینه بروز و ظهور آن‌ها کم بود که اکنون تعداد چهره‌های شاخص استان بسیار زیاد است.

وی همچنین در خصوص برخی موفقیت‌های به دست آمده در حوزه ی آموزش و پرورش استان افزود: رشد پویش تحصیلی با انسداد مبادی بی سوادی در استان، کسب بیش از هزار و پانصد رتبه در مسابقات قرآنی که از این تعداد ۷۰۰ رتبه کشوری بوده است و همچنین برگزاری سوگواره شعر عاشورایی در سطح کشور با حضور ۲ هزار دانش آموز و معلم استان، برگزاری همایش ملی ابتدایی، برگزاری اجلاسیه ۴۳۵ شهید فرهنگی و دانش آموز، برگزاری ۴۰۰ یادواره شهید در مدارس استان، رشد ۱۰۰ درصدی همیاران مشاور در مدارس، افتتاح مرکز آموزشی و فرهنگی امید در سال ۹۴ و برگزاری بیش از ۴ میلیون نفر ساعت آموزشی ضمن خدمت در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی از جمله این افتخارات است.

جعفری در خصوص پروژه‌های در حال اجرا اظهار کرد: اجرای عملیات ۱۱۱ پروژه شامل ۸۰ آموزشگاه، ۴۹۵ کلاس درس و ۳۰ فضای آموزشی و پرورشی نیز در سیاست‌های جاری این اداره کل است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بسیار علاقه‌ مند هستیم تا جشن‌های دهه فجر را دانش آموزان برگزار کنند، برنامه‌های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر را شامل نواختن زنگ انقلاب در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه در صبح شنبه ۱۳ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در ساعت ۹:۳۰ دقیقه، اجرای بیش از ۳۴۰ برنامه شاخص و محوری در مدارس استان،هفتمین دوره‌ نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب با محوریت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در بیش از ۶۰ آموزشگاه متوسطه دوم،برگزاری نشست‌های بصیرتی در سطح مدارس استان در طول دهه فجر،همایش ضریح بی نشان ویژه برنامه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با محوریت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان عنوان کرد.

وی از دیگر برنامه‌های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر را حضور راویان دفاع مقدس و سخنرانان در مدارس و بیان دستاورد‌های انقلاب،آیین تجلیل و تکریم از مادران شهدا به نیابت دیدار با خانواده شهید انقلاب شهید سندروس،رزمایش خدمت رسانی به محرومین در ۱۸ و ۱۹ بهمن در شهرستان بیرجند با محوریت دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی ،برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در ۱۷ بهمن در شهرستان بیرجند امامزادگان باقریه و همچنین سایر شهرستان‌های استان در طول ایام دهه فجر،برگزاری همایش ۴ سال ایستادگی با حضور کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی مدارس شهرستان بیرجند در مجتمع غدیر در ۱۳ بهمن اعلام کرد.

جعفری همچنین اجرای سرود ۴۰ نفری دانش آموزان عضو تشکل بسیج دانش آموزی در راهپیمایی ۲۲ بهمن مرکز استان،خاطره گویی با حضور مبارزین انقلاب در طول دهه فجر،برگزاری تریبون آزاد با موضوع دستاورد‌های انقلاب در طول دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن ،برگزاری مسابقات تفسیر قرآن فرهنگیان با مشارکت ۳ هزار نفر در ۱۱ بهمن ماه ،اعزام دانش آموزان به تعداد بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور،برگزاری همایش یاوران انقلاب با حضور اعضای تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی در ۱۶ بهمن ماه،توزیع ۲ هزار کاور سفیر سلامت دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان به منظور هویت بخشی به سفیران سلامت را نیز از برنامه‌های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر عنوان کرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری زندگی به سبک روح الله تحت عنوان آیینه زمان در چهلمین سالگرد انقلاب ،توزیع ۲ هزار بسته بهداشتی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی، عشایر و غیره در شهرستان‌ها و مناطق استان،برگزاری مرحله شهرستانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان سالم و ششمین دوره ابتکارات مدرسه‌ ای،اجرای پنجمین دوره المپیاد ورزش درون مدرسه‌ ای با پوشش ۵۴ هزار و ۳۵۰ دانش آموز با شعار دانش آموز فعال، مدرسه‌ای شاد و جامعه‌ای سالم،افتتاح چمن مصنوعی شهرستان خوسف ،اعزام دانش آموزان در رشته‌ های فوتبال، کبدی و بسکتبال به مسابقات کشوری را نیز از جمله برنامه‌های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر عنوان کرد.

وی بیان کرد:امسال بالغ بر ۱۷۰ هزار دانش آموز به صورت رسمی در سامانه‌های آموزش و پرورش ثبت نام شده اند که در ۲ هزار و ۷۵۲ مدرسه تحصیل می‌کنند و از ۱۴ هزار و ۸۶ معلم ۶ هزار و ۷۲۲ فرهنگی مرد و ۷ هزار و ۲۸۴ فرهنگی زن هستند.

انتهای پیام/غ

۲۷۰۰ برنامه دهه فجر در آموزشگاه های استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر غفاری آبادان گفت: برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها در راستای تعالی اهداف آموزشی دانش آموزان است و اینکه زحمت یک سال دانش آموزان در یکسال تحصیلی در معرض دید قرار گیرد تا مربیانِ دانش آموزان، اولیاء و مسئولان از حاصل تلاش و کوشش این دانش آموزان بازدید کنند و از توانایی‌های آنها مطلع می‌شوند.
حسین غلامی افزود: گل سر سبد این نمایشگاه تیم دانش آموزی شهید فخری زاده است که از خودرو ساخت خود رونمایی کردند.
وی هدف کار‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را به تولید رساندن این سازه ها دانست و گفت: اگر مسئولان حمایت کنند این تولیدات به تولید انبوه هم می‌رسد، زیرا این دانش آموزان یک استاد کار و یک سرمایه نهفته برای آینده هستند.

دیگر خبرها

  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود