Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌آهن میانه - اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین خطوط ریلی کشور دانست و افزود: با تزریق اعتبار جدید از تابستان تاکنون پیشرفت فیزیکی در برخی قطعات بیش از ۲ تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر شده است.

وی با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی این مسیر ریلی ادامه داد: در حال حاضر۱۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات از سوی بانک ملی به پروژه تزریق شده و پیشرفت فیزیکی این خط‌آهن در بخش زیرسازی به ۷۳ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از فعال بودن ۱۳۵۸ نفر نیروی انسانی و بیش از ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه خبر داد و افزود: در راستای تسریع عملیات اجرایی از تابستان سالجاری تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر نیروی انسانی و بالغ بر ۳۷۰ دستگاه ماشین‌آلات به پروژه افزوده شده است.

خادمی عملیات اجرایی راه‌آهن میانه- اردبیل را با توجه به کوهستانی بودن مسیر، بسیار گسترده اعلام و اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد این خط‌آهن در تپه ماهور و مناطق کوهستانی قرار دارد.

وی بیان داشت: راه‌آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر دارای ۶۰ دستگاه تونل به طول ۲۶ کیلومتر، ۴.۵ کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، ۳ کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول حدود ۴ کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بیش از ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این مسیر صورت گرفته که با توجه به شرایط خاص ژئوتکنیکی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با عملیات بزرگ‌ترین سد خاکی کشور یعنی سد کرخه با ۳۶ میلیون مترمکعب برابری می‌کند.

خادمی از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی ایستگاه اردبیل خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل نیز در حال انجام است که در صورت تخصیص ۲۵ میلیارد تومان، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

راه اصلی کلور- درام، نزدیک‌ترین مسیر دسترسی اردبیل به پایتخت

وی همچنین از راه اصلی کلور- درام در استان اردبیل بازدید کرد و گفت: این محور ۵۵ کیلومتر طول دارد که ۳۷.۵ کیلومتر آن در استان اردبیل واقع شده است و ارتباط جنوب استان از طریق آزادراه رشت- قزوین به مرکز کشور را فراهم می‌کند.

خادمی پیشرفت فیزیکی این محور را ۲۵ درصد اعلام و بیان داشت: تاکنون ۳۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۹۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی در این مسیر صورت گرفته است و ۳ دستگاه پل خاص با دهانه ۲۰ متری و ۲ دستگاه پل کوچک در این مسیر احداث و لایه اول زیرساز در۶ کیلومتر مسیر انجام شده است.

وی محور کلور- درام را نزدیکترین کریدور ارتباطی استان اردبیل به تهران دانست و افزود: در صورت تکمیل این محور از درام تا لوشان این مسیر نزدیک‌ترین راه دسترسی استان اردبیل به پایتخت کشور خواهد بود که مطالعات آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

محور کلور- درام را نزدیکترین کریدور ارتباطی اردبیل به تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، محمد خزایی روز یکشنبه افزود: جاده بندرعباس به حاجی آباد به منظور اجرای عملیات احداث پل زیرگذر سرخون (محدوده تقاطع سرخون کیلومتر ۲۱ تا ۲۲) از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تا ۱۵ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر مسدود است و کاربران جاده‌ای می‌توانند از مسیر انحرافی کنارگذر رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد: محور بندرعباس به حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز به منظور عملیات بازسازی و مرمت این تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ تا ۱۰۳ این محور از تاریخ یک خرداد تا ۳۱ مرداد از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر مسدود است و در این زمان آمد و شد وسایل نقلیه از مسیر برگشت حاجی آباد بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور) به صورت ۲ طرفه امکان پذیر خواهد بود.

رییس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اشاره به اجرای عملیات بهسازی و تعریض بخشی از مسیر ورودی شهرستان بستک توضیح داد: محور بستک به لار محدوده تنگ بستک به چاهبنارد کیلومتر صفر تا ۲ از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه جاری تا ۱۵ تیر ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در محدوده اجرای عملیات مسدود است و رفت و آمد خودروهای عبوری از مسیر کنارگذر در مجاورت مسیر اصلی امکان پذیر خواهد بود.

خزایی از کاربران جاده‌ای و مسافران خواست با رعایت جوانب احتیاط و همکاری با راهداران از محدوده کارگاه‌های جاده‌ای تردد کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903055

دیگر خبرها

  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز