Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات، اشتغالزایی در روستاهاست، گفت: اشتغالزایی یکی از حلقه‌های مفقوده در روستا است که مانع از مهاجرت روستایی ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، «سعید انصاری» در جلسه شوراهای روستایی شهرستان خوانسار با بیان اینکه 30 میلیارد تومان از وام‌های بنیاد برکت و بانک سینا در سال های  ۹۵ و ۹۶، اردیبهشت ماه درحال سوخت شدن بود، گفت: کمیته برررسی وام ها شکل گرفت و مشکلات پرونده های وام ها حل شد و در دوماه برای 50 طرح و با اشتغالزایی 500 نفر پرداخت شد و این طرح‌ها شامل مواردی مانند تولید کنستانتره آهن، ساخت رینگ ماشین‌های سنگین، تبدیل کود مرغی به خوراک دام و طیور، کشاورزی و حتی لحاف دوزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان هدف از دادن  وام‌ها را اشتغالزایی در روستا  دانست و با یادآوری اینکه  پیش از این توجهی به اشتغال در روستا نمی‌شد، بیان کرد: اشتغالزایی یکی از حلقه‌های مفقوده در روستا است که نیاز به توجه دارد و با این طرح‌ها می‌توان قدم‌هایی را برداشت، دهیار لازم نیست که مدیریت طرح را برعهده بگیرد و یک کار تاریخی برای دهیاری باشد.

 

وی با تاکید براینکه تیم هایی برای راستی آزمایی و رصد تحقق اهداف طرح در حال بازدید از طرح‌های اشتغالزایی هستند و با یادآوری اینکه خوانسار پتانسیل در زمینه گردشگری و تاریخی دارد، تبیین کرد: شرایط فراهم است و اعتبار دهیاری‌ها در چند ماه اخیر حداقل سه برابر شده و وام‌های اشتغالزایی برای دهیاری‌ها درنظر گرفته شده است، دهیاری‌ها یک طرح پایدار اشتغالزا تعریف کنند تا تجربه بعضی شهرداری‌ها را تکرار نشود.

 

یک هفتگی وام اشتغال می دهیم

انصاری با اشاره به یکی از شهرداری‌ها در گذشته برای جریمه آلایندگی ها میلیاردها تومان در حساب داشتند به طوری که نمی توانستند آن را چگونه هزینه کنند، افزود: این شهرداری به دلیل این ‌که حتی یک طرح پایدار اشتغالزا  تعریف نکرد و حتی قردادی کوچک با بخش خصوصی نبست، در حال حاضر با مشکل پرداخت حقوق مواجه است و به درآمدهای فرعی که پیش از این  هدر می‌داد و بی اهمیت ازکنار آن گذر می کرد، به آن توجهی سخت و محکم یافتند.

 

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه امنیت شغلی دهیاری‌ها اهمیت دارد و پیشنهاد ارتقای دهیاری ها به یک دستگاه اجرایی شده است، تصریح کرد: اگر دهیاری امروز مجوز بگیرد و طرح خود را آماده کند، ظرف یک هفته وام در اختیارش قرار داده می‌شود که این تسهیلات با شش درصد سود، هم درآمدزایی برای دهیاری دارد و هم اشتغالزا است.

 

وی با تاکید براینکه پس از پیروزی انقلاب جایگاه مناسبی برای شوراها دیده شده، یادآوری کرد: شوراها می‌توانند لوایحی را به دولت  دهند و پس از تصویب در مجلس به قانون تبدیل شود، شوراها از اختیارات خود به نحو احسن استفاده کنند و اگر رقابت بین دهیاران ایجاد شود و دهیاران شاخص و برتر انتخاب شوند عملکرد دهیاران غیر فعال بهتر خواهد شد.

 

دهیاران ریسک پذیر نیستند، روستاییان وام نمی گیرند!

انصاری با بیان اینکه دهیاران باید از روزمرگی خارج شوند زیرا روزمرگی بلای جان کشور شده است، تاکید کرد: روزمرگی سبب شده که  نتوانستیم از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستاها و شهرها استفاده کرده و روز به روز به آمار بیکاری افزوده شده است و در چند ماه اخیر پرداخت وام‌ اشتغال‌زایی و درآمد پایدار روستایی را شروع کردند.

 

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه دهیاری ها برای روستاییان وام ها را شرح دهند، با اظهار تاسف گفت: درصد کمی از مردم روستا از این وام ها استقبال کردند  و این موضوع قابل قبول نیست.

 

وی در توصیف علت عدم استقبال روستاییان را  ریسک پذیر نبودن دهیاران و نداشتن دیدگاه و آشنایی لازم آن‌ها از روستاها عنوان کرد و ادامه داد: دهیار باید برای آینده روستا برنامه داشته باشد، دهیار بدون هدف گذاری و بدون برنامه ریزی و نداشتن اطلاع از پتانسیل روستاها، موفق نخواهد شد.

 

دهیار خط مقدم روستا

انصاری با تاکید براینکه  دهیاران را خط مقدم روستاها هستند، در تشریح وظایف دهیاران بیان کرد: دهیاران باید با مسئولان دستگاه‌های دولتی جلسه تشکیل دهند و حلقه‌ اتصال بین آنان و مسئولان ایجاد شود تا در مواقع بحران با هدف برطرف شدن مشکلات روستا ازآنان  کمک بگیرند.

 

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان با تبیین اینکه اگر به روستاها نگاه جامع نگریسته شود، شاهد مهاجرت روستاییان نخواهیم بود، ادامه داد: دهیاران سند دار شدن زمین‌های کشاورزی را از اداره  ثبت احوال پیگیری کنند تا در موقع دریافت تسهیلات روستایی، کشاورز با مشکل سند مواجه نشود، زیرا زمین روستایی باید سند داشته باشد  تا کشاورز بتواند از بانک‌ها وام بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه دهیاران باید مشکلات روستاها را اولویت بندی کنند، یادآوری کرد: دهیاران متناسب با آب و هوا، ذخایر، منابع و پتانسیلی که  در روستاها وجود دارد، می توانند در ایجاد اشتغال از آن بهره ببرند.

 

سند چشم انداز خوانسار، گردشگری است

انصاری  انتظار از شهرستان خوانسار را تغییررویکرد و رویه دهیاران  بیان کرد  و تاکید کرد:دهیاران با همبستگی با یکدیگر و با  کمک بخشدار می توانند یک شرکت تعاونی ایجاد کنند و اساسنامه تعاونی‌ها برخی  مواردی دارد که هیچ کدام تا کنون اجرایی نشده است.

 

 در ادامه این آیین «عبدالرضا دهاقین»  با بیان اینکه سند چشم انداز خوانسار برمبنای گردشگری تعریف شده است، گفت: دهیاران به صنعت گردشگری که جزء صنعت سوم درآمدزایی در دنیا است توجه کنند، کشور ایران از لحاظ پتانسیل گردشگری در ردیف ۹ کشور دنیا قرار دارد و هرکدام از روستاهای شهرستان ویژگی خاصی برای جذب گردشگری دارد و دهیاران با برنامه‌ریزی دقیق می توانند از ظرفیت و پتانسیل گردشگری برای اشتغالزایی استفاده کنند.

 

معاون فرماندار خوانسار با یادآوری اینکه تعزیه خوانی روستای قودجان در کشور مشهور است و هر سال در دهه آخر ماه صفر از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم به این روستا سفر می‌کنند، تشریح کرد: روستای تیدجان و قودجان دارای آثار تاریخی از جمله کبوترخانه، حمام‌ها و قنات دیدنی دارد که با مرمت و بازسازی خانه‌های بوم گردی می‌توانند اسکان گردشگران را برای بازدید از این آثار تاریخی فراهم شود./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب ارتش سبک زندگی منتظرانه خبرگزاری شبستان محمد جواد ظریف ظریف رزمایش اقتدار سعید انصاری خوانسار دهیاران اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با تعامل یک شهروند خبرنگار از چالدران با تحریریه خبر صداوسیمای آذربایجان غربی، پلی جدید بر روی رودخانه قزلار چایی شهرستان چالدران احداث شد تا مشکل اهالی دو روستای ساز آغل و گل سعید برطرف شود.

 سیل باعث تخریب پل قدیمی شده بود.

شما هم می توانید با انعکاس اخبار شهر و محله خود، شهروند خبرنگار ما باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • طلای جهانی پس رفت
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری