Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@02:29:58 GMT

ساخت آب‌شیرین‌کن شهر دلوار تسریع می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۹۲۴۸

ساخت آب‌شیرین‌کن شهر دلوار تسریع می‌شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس از وضعیت بحرانی تامین آب خبرداد و گفت: مردم خصوصا روستاهای نوار ساحلی تنگستان و دشتی و بخش مرکزی تنگستان دچار بحران کم‌آبی هستندکه برخی مواقع در هر چند روز تنها 3 ساعت آب در شبکه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ سیدکمال‌الدین شهریاری  در نشست بررسی  وضعیت آب آشامیدنی تنگستان و دشتی با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع آبی، مشکل کم آبی در این شهرستان را جدی خواند و گفت: سفر اخیر وزیر نیرو به استان بسیار امیدوار کننده بود که انتظار می رود با تسریع در احداث آبشیرین کن دلوار، کاری کنید و  هر چه زودتر مشکل آب شهرستان را حل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 95 درصد آب شهرها و روستاهای این دو شهرستان خارج از استان بوشهر تامین می‌شود اظهار داشت: در ارسال نامه‌ای به وزیر نیرو بر تسریع اجرای طرح آب شیرین‌کن دلوار تنگستان تاکید شد.

شهریاری با اشاره به اینکه حجم ورودی آب به شبکه آبرسانی دشتی و تنگستان در 10 سال گذشته تغییری نکرده است تصریح کرد: حجم ورودی آب شهرستان‌های دشتی و تنگستان در 10 سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه در فصل گرما 40 درصد هم کاهش می‌یابد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس از وضعیت بحرانی تامین آب خبرداد و بیان کرد: مردم خصوصا روستاهای نوار ساحلی تنگستان و دشتی و بخش مرکزی تنگستان دچار بحران کم‌آبی هستندکه برخی مواقع در هر چند روز تنها 3 ساعت آب در شبکه دارند.

شهریاری از صدور مجوز ایجاد آب شیرین‌کن 7500 متر مکعبی در نوار ساحلی تنگستان خبرداد و بیان کرد: مجوز آب شیرین‌کن دلوار  تنگستان به ظرفیت 7500 متر مکعب صادر شده ولی تاکنون اقدامات موثری برای اجرای آن صورت نگرفته است.

وی، گرمای 50 درجه و رطوبت 80 درصد استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به گرمای شدید همراه با رطوبت بالا، ضرورت دارد  توجه ویژه‌ای برای تامین آب استان به ویژه تسریع در اجرای طرح آب شیرین‌کن دلوار تنگستان شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با تاکید بر بهبود وضعیت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها گفت: برای جلوگیری از بحران‌های اجتماعی و مهاجرت روستائیان ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به تسریع اجرای آب شیرین‌کن 7500 متر مکعبی دلوار شود.

شهریاری با بیان اینکه وزیر نیرو بر تسریع اجرای این پروژه تاکید کرد افزود: وزیر نیرو از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواست در اجرای پروژه آب شیرین‌کن دلوار تنگستان تسریع شود .

وی در پایان گفت: امید داریم به زودی مشکل کم آبی شهرستان  تنگستان نیز با بهره برداری از آبشیرین کن  شهر دلوار که مناطق روستایی زیادی دارد به پایان برسد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان

علی محمد زنگانه در این نشست، تسریع در فرآیند‌های عملیاتی طرح پتروشیمی گلستان، اتمام عملیات ساخت سد نرماب، تسریع در تکمیل طرح سیکل ترکیبی نیروگاه برق گلستان و رفع موانع تخصیص ارز و گشایش LC، تقاضای تصویب تردد مسافری از مرز اینجه‌برون به جمهوری ترکمنستان و تسریع در ساخت و تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی استان را خواستار شد.

زنگانه همچنین در این جلسه، گزارشی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در استان را ارائه کرد.

وی گفت: گلستان در تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور، رتبه دوم کشوری کسب کرده است. قدرمطلق رشد اقتصادی استان از منفی ۵ در انتهای دولت قبل به مثبت ۳ در دولت سیزدهم رسیده است. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صنعت گلستان نزدیک ۸ درصد رشد داشته است.

 در مدت فعالیت دولت سیزدهم در گلستان صادرات استان رشد ۹۵ درصدی داشته و سرمایه‌گذاری خارجی ۷ برابر شده است. امنیت سرمایه‌گذاری در گلستان به رتبه دوم کشور رسیده است. ️

تبادل مرزی از مرز اینچه‌برون به بیش از یک میلیون تن رسید و سهم گلستان از صادرات کل کشور به ترکمنستان از ۹ به ۲۱ درصد افزایش یافت. ️افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردم گلستان نویدبخش تحقق شعار سال است.

گلستان در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری رتبه سوم مشارکت مردم در کشور را کسب کرد.

تعهد اشتغال استان در دو سال پیاپی هر سال ۱۲۰ درصد محقق شده است. ️طی دولت سیزدهم شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا ایجاد مقدمات ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی در گلستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدرسه در تنگستان تکمیل شد
  • نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است
  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • اجرای طرح ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی