Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست شورای مهارت استان مرکزی با اشاره به اینکه نقاط قوت و ضعف در حوزه مهارت آموزش استان مرکزی شناسایی و برطرف می‌شود تاکید شد: مسئولان حزه مهارت آموزی استان مرکزی به جای کمیت برروی کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها متمرکز شوند. ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک،  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در جلسه شورای عالی مهارت استان مرکزی اظهار داشت: به منظور مهارت‌آموزی و آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، یک وضعیت موجود را داریم که باید مورد توجه قرار دهیم و بحث دیگر آینده شغلی استان است که باید در همین وضعیت موجود و در داخل همین مجموعه آن را هم ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فرخی افزود: کشور ما به قدری از لحاظ مالی توانمند نیست که بخواهیم اتلاف هزینه داشته باشیم و با آن کنار بیاییم، ارائه اموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 40 هزار نفر در سال درحالی که خود هم تا حدودی می‌دانیم که این آموزش‌ها خیلی منجر به اشتغال نمی‌شود، جای تامل دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: و واقعا با وجود تمام آموزش‌ها و فعالیت‌هایی که می‌شود این که هنوز از ضعف مهارت صحبت می‌کنیم جای تامل است و این یعنی این که سیستمی که بر مدار آن حرکت می‌کنیم یک مقدار اشکال دارد.

فرخی بیان کرد: این که فردی با داشتن 18 گواهینامه از فنی و حرفه‌ای هنوز موفق به رسیدن به اشتغال نشده، بیانگر اشکال در کار است و همین سبب عدم تمایل افراد برای هزینه کردن در فنی و حرفه‌ای شده است.

وی ادامه داد: کارگروه‌هایی که از سوی فنی و حرفه‌ای برای بحث مهارت‌آموزی مطرح شد می‌تواند خوب باشد اما به شرط این که رویکردمان در آموزش را تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: واقعیت این است که قطعا تا یک مطالعه جدی انجام نشود و یک روش خوب برای آموزش‌‌ها پیدا نکنیم به نظر می‌رسد که تا رسیدن به سطح مطلوب خیلی فاصله داریم.

فرخی اضافه کرد: بهتر است که به جای کمیت در بخش کمیت بیشتر تمرکز کنیم و همچنین لازم است که در بحث کارآفرینی یک مقدار تامل کنیم و این نکته را مورد توجه قرار دهیم که اشتغال جمعی مهم‌تر از اشتغال فردی است.

آموزش‌های منجر به اشتغال هدف فنی و حرفه‌ای در سال 98

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به ضرورت پرداختن بیشتر به بحث مهارت‌آموزی گفت: فقر مهارت‌آموزی در سطح جامعه موج می‌زند و باید درراستای توسعه مهارت در جامعه تلاش کنیم.

سعید شاه‌محمدی افزود: طرح ایران‌مهارت یکی از طرح‌های درراستای مهارت‌آموزی است که با همکاری آموزش و پرورش در مقاطع هفتم، هشتم و نهم با حضور در مدارس به اجرای آن می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: از جمله اهدافی که درراستای مهارت‌آموزی در سال 98 باید دنبال کنیم بحث اجرای آموزش‌‌های تقاضامحور مبتنی با تکنولوژی روز، توسعه عدالت اجتماعی در آموزش‌های مهارتی ویژه روستائیان و مناطق کمترتوسعه‌یافته، تعامل و هم‌افزایی با سایر متولیان آموزش‌های مهارتی و اجرای دوره‌های آموزشی درراستای اشتغالزایی و کمک به توسعه اشتغال پایدار است و در واقع می‌توان گفت که آموزش منجر به اشتغال از اهداف ما در سال 98 است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: از خوشه‌ها و بخش‌های آموزشی درنظر گرفته شده در سند مهارت‌اموزی استان می‌توان به بخش‌های فرهنگ، هنر و گردشگری، صنعت، خدمات و کشاورزی اشاره کرد.

شاه‌محمدی ادامه داد: دوره‌های آموزشی گردشی را برای سال 98 در سطح استان درنظر داریم، دنبال آموزش‌های مجازی و نیمه‌مجازی هستیم.

وی عنوان کرد: 54 همایش فنی و حرفه‌ای را برگزار کرده‌ایم اما در بحث برگزاری همایش‌ها هم باید به دنبال هدفمند برگزار کردن این همایش‌ها حرکت کنیم و فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که سبب آگاهی و دید بهتر صنعت و دانشگاه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: امروز واقعیتی که وجود دارد این که با وجود مواجهه با حجم بالای گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای اما متاسفانه این گواهینامه‌ها منجر به اشتغال نمی‌شود، باید روی موارد دیگر بیشتر کار کنیم برای مثال ما بورس را فراموش کرده‌ایم و لازم است که در سال 98 روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

شاه‌محمدی افزود: از دیگر موضوعاتی که باید در بحث تاثیرگذاری مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد، ارائه اموزش و افزایش آگاهی افراد از قانون کار و دیگر قوانین مربوطه است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهادی و بسیجی‌گونه است، الان بزرگترین ضعف فنی و حرفه‌ای ورودی‌های آن هستند، بیش از 40 درصد ورودی‌های ما کار و دانش هستند، آموزش‌های طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت را اشتباه گرفته‌ایم، آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی مربوط به فنی و حرفه‌ای بوده که به صورت فشرده انجام می‌شود و آموزش‌های بلندمدت توسط آموزش و پرورش است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: نخستین کاری که قرار است انجام شود این که همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تمامی متولیان آموزش را به بحث بگذاریم و رشته‌های درنظر گرفته شده برای سال 98 را مطرح کنیم تا همه متولیان آموزش مهارتی طبق آن دوره‌های آموزشی خود را برگزار کنند.

اراک| آموزش‌های مهارت‌آموزی در مجموعه کمیته امداد باید افزایش یابدطرح‌های مهارت‌آموزی در مازندران تقویت شودطرح‌های مهارت‌آموزی در شهرک‌های صنعتی مازندران اجرایی شود

تشکیل کمیته‌ای برای احصا نقاط ضعف و قوت در بحث مهارت‌آموزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به بحث آموزش‌های مهارتی گفت: متاسفانه آموزش در کشور ما قصه پردردی است، یکی از مشکلاتی که داریم بحث موازی‌کاری است، برای مثال آموزش فرش هم توسط میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، صنعت و معدن، بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌شود که نوعی موازی‌کاری است.

علیرضا ایزدی ادامه داد: تقاضای بنده این است که کمیته‌ای با اقلیت افراد به منظور احصا نقاط قوت و ضعف تشکیل شود و مشخصا رشته‌های جدید و نیاز جامعه تعیین شود.

وی عنوان کرد: به دنبال توسعه صنعت گردشگری برای استان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن هستیم.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این جشنواره ۱۰۰۰ گروه برتر از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ شرکت دارند. پرورش روحیه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در سطح خاورمیانه، هر ساله در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود. لکوکاپ با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به دانش آموزان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش آموزان رقابت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی