Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@15:55:20 GMT

آغاز تولید میعانات گازی در فاز ۱۳ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۰۳۲۵

به گزارش ایلنا، ساسان عربی از آغاز تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح خبر داد.

عربی گفت: پس از تحقق تولید از نخستین سکوی دریایی و تکمیل تدریجی زنجیره ارزش در فاز ١٣ پارس جنوبی، تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح آغاز شد.
 
به گفته وی، تولید میعانات گازی در پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی باتوجه به بهره برداری از واحد‌های تثبیت میعانات گازی (۱۰۳)، پشتیبان تثبیت میعانات گازی (١١٠) و مخازن ذخیره سازی این محصول (۱۴۳) صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سرپرست راه اندازی پالایشگاه خشکی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی، میعانات گازی از جمله محصولات ارزشمند فراوری شده از گاز ترش بخش فراساحل عنوان کرد و افزود: با تولید این محصول، گام مهمی در ارزش آفرینی به تولیدات اولیه این طرح از طریق استفاده در صنایع پایین دستی برداشته می‌شود.
 
با بهره برداری کامل از چهار سکوی دریایی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی و فراوری گاز این سکو‌ها در پالایشگاه این طرح، روزانه حدود ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد شد.
 
افزون بر تحقق تولید و دانه بندی گوگرد در پایان هفته گذشته، اتان تولیدی فاز ١٣ پارس جنوبی، دیگر محصول فراوری شده این طرح، برای نخستین بار و به طور پیوسته به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی فرستاده شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پارس جنوبی پتروشیمی گاز فاز میعانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مسئول بسیج سازندگی حوزه حضرت ابوالفضل بخش مرکزی شهرستان آبادان گفت: به همت جهادگران حوزه بسیج حضرت ابوالفضل ابوشانک آبادان تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی آغاز شد.
رسول قیم افزود: کار سرویس، تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی ۵۰ خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم شهرستان با همت خیران و با همکاری گرو‌های جهادی بسیج شهرستان آبادان آغاز شد و تا پایان تابستان امسال در سایر مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان