Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:43:26 GMT

اجرای ۶۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در کشور

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۰۶۵۵

اجرای ۶۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در کشور

تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری از چهار واحد در سال ۱۳۵۷، هم‌اکنون با افزایش ۵۴ برابری به ۲۱۶ واحد رسیده است.

به‌گزارش ایسنا، جمعیت زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به اوایل انقلاب اسلامی، حدود ۶ برابر افزایش یافته و از ۸.۵ میلیون نفر به ۴۹.۳ میلیون نفر رسیده است.
بر همین اساس، جمعیت روستایی زیر پوشش آب بهداشتی از ۲ میلیون نفر در سال ۱۳۵۷، به ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون نفر در آذرماه سال ۹۷ رسیده و موجب ۸.۴ برابری جمعیت روستایی زیر پوشش آب شده است.
این درحالی است که جمعیت ۱۲ درصدی روستاهای بهره‌مند از آب و فاضلاب با افزایش ۶.۲ برابری نسبت به روزهای اول انقلاب اسلامی، به ۷۴.۰۹ درصد رسیده است.
در این میان، بهره‌مندی تعداد ۸ هزار و ۹۵۹ روستا با جمعیت ۶ میلیون نفر از آب شرب پایدار، سهم تلاش دولت تدبیر و امید بوده است.
بر اساس آمار موجود، طول شبکه توزیع آب روستایی در اوایل انقلاب، ۳۶ هزار و ۵۸۵ کیلومتر بوده که اکنون به ۱۸۱ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است. طول خطوط انتقال آب روستایی نیز از ۱۴ هزار کیلومتر به ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ کیلومتر رسیده است.
همچنین طول شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهری از ۲۸۰۰ کیلومتر در اوایل انقلاب به ۴۸ هزار و ۸۰۲ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم و ۶۴ هزار و ۱۶۰ کیلومتر در زمان حاضر افزایش یافته است.
بر اساس اعلام وزارت نیرو، تعداد مشترکان فاضلاب شهری نیز از ۲۸۰ هزار فقره در اوایل انقلاب اسلامی، به ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار فقره در ابتدای دولت یازدهم و ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره در زمان حاضر رسیده است.
تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری از ۱۶۸ واحد در سال ۱۳۹۲، به ۲۱۶ واحد در سال ۱۳۹۷ رسیده و افزایش ۴۸ برابری را رقم زده است. همچنین جمعیت کنونی زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰.۴۸ درصد افزایش یافته و از ۳۸.۸۲ درصد در سال ۹۲ به ۴۹.۳ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز نمایندگان مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: در این جلسه اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های سطح استان دریافت شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بازسازی فاضلاب اصفهان نیز بحث و بررسی صورت گرفت، ادامه داد: در این زمینه نیز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی در قالب ماده ۵۶ مصوب شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری در جهت خدمت‌رسانی مسائل آموزشی، بهداشتی و درمان و.... در دستور کار است.

کد خبر 6095004

دیگر خبرها

  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان