Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای گذشته تمامی حواس اهالی رسانه و همچنین دوست داران هنر سینما معطوف به اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بوده است. آثار که امسال می‌خواهند کسب سیمرغ‌ها بلورین به مصاف یکدیگر بروند.

قریب به یقین اهالی سینما جشنواره امسال را رقابت میان جوانان و باتجربه‌ها می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنار هم قرار گرفتن اسامی همچون محمدحسین مهدویان، سعید روستایی، مرتضی علی عباس میرزایی، فریدون جیرانی، نرگس آبیار و کیومرث پوراحمد رقابتی هیجان انگیز در بزرگترین رویداد سینمایی کشور را نوید می‌دهد.

 

مهدی علی میرزایی سالها به عنوان فیلمنامه نویس در سینمای ایران به فعالیت مشغول بوده و حالا پس از نگارش هشت فیلمنامه نخستین تجربه خود در عرصه کارگردانی سینما را با نام "پالتو شتری" راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کرده است.

تخته گاز، نیوجرسی، اولین تولد، کاتیوشا، هفت معکوس، پارادایس، گشت ارشاد هفت فیلمنامه قبلی علی میرزایی هستند که همگی تاکنون به اکران عموم در آمده اند. با نگاهی گذرا به این آثار میتوان دریافت که قلم میرزایی بیشتر به سمت بدنه سینما و گیشه چرخیده و حال باید دید فیلم اول او پالتو شتری با همین نگاه ساخته شده یا خیر.

مهدی علی میرزایی متولد سال 1356 در اصفهان، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی است. او کارشناسی سینما، گرایش کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر تهران و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی از دانشگاه تهران دارد. مهدی علی میرزایی فعالیت هنری‌اش را نگارش فیلم‌نامه‌های سینمایی آغاز کرد.

پالتو شتری در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت و داستان آن درباره یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده و با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش می آید.

مهدی علی میرزایی پیش از این، تله فیلم «دکانهای پیامبری» را در سال 1388، تله فیلم «استخاره» در سال 1394 و تله فیلم تاریخی «حاجتنامه نظرعلی» در سال 1394 را کارگردانی کرده است.

سام درخشانی، بهاره کیان افشار، لیندا کیانی، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پریوش نظریه، علیرضا مهران و طوفان مهردادیان از جمله بازیگرانی هستند که در پالتو شتری به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رسانه جشنواره فیلم فجر رقابت کیومرث پوراحمد سینمای ایران جشنواره فیلم کارشناسی تئاتر کارشناسی ارشد دانشگاه تهران فلسفه جشنواره فیلم فجر سینمای ایران بهاره کیان افشار لیندا کیانی پالتو شتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان استانی است که عمده کاربری اراضی آن در چهارچوب جنگل و مرتع تعریف شده و ۷۵ درصد سطح آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این منابع را در سطح استان و کشور مدیریت کنیم علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی شده اما باید یک راهبرد منسجم و اجماع شده را اتخاذ کنیم.

میرزایی بیان کرد: لرستان استانی آبخیز بوده و برای مهار سیلاب نیاز است عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: لرستان دارای شیب بالایی است و میزان فرسایش در آن نسبت به میانگین کشوری زیاد است به گونه‌ای که در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

وی افزود: فرسایش خاک در هر هکتار در کشور ۱۶ تن بوده اما در لرستان این رقم ۲۵ تن در هکتار گزارش شده است.

میرزایی بر ایجاد اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در استان نظیر لرستان تاکید داشت و گفت: مدیریت بحران اعتبارات استانی خوبی را به این مسئله اختصاص داده است اما باید اعتبارات ملی بیشتری برای انجام آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا مقابل الوصل در شب گلزنی مهدی قائدی
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین