Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در ادامه فشارها به ایران برای محدود کردن سن ازدواج، بی بی سی فارسی اهداف ظاهری این مساله را از نظر سازمان ملل بازگو کرد.

 

در آغاز گزارش، رسانه دولتی بی بی سی فارسی با مرتبط کردن مساله "فقر" با ازدواج زیر 18 سال، به تحقیر افرادی دست زد که در این سن ازدواج کرده اند فارغ از اینکه موفق بوده اند یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رسانه در ادامه دلیل حمایت خود از اعمال محدودیت برای سن ازدواج را چنین بازگو کرد: دنیای امروز تغییر کرده و از حقوق افراد حمایت می کند. در ایران سن قانونی که عرف آن را 18 سال می داند در بسیاری از موارد به رسمیت شناخته شده، مثل بازکردن حساب بانکی، رای دادن و یا انجام هر گونه معامله.
 

برخلاف این تغییرات شگرف در دنیای امروز اما یک چیز بدون تغییر مانده و آن نگاه از بالا و قیم مآبانه غربی ها به موضوعات انسانی در کشورهای دیگر است. همین نگاه بود که با شعار هدیه دادن دموکراسی و آزادی، به عراق و افغانستان لشکرکشی کرد و نتیجه ای جز مرگ، ناامنی، جنگ و اشغال به بار نیاورد.

 

ادامه گزارش بی بی سی با یک توهین دیگر به دختران همراه شد و دخترانی که در سن زیر 18 سال ازدواج کرده اند، قربانی خوانده شدند، با این حال در بخشی از این گزارش ویدئویی، زوج ایرانی جوانی به تصویر کشیده می شوند که اکنون بزرگ سال شده اند و از ازدواج در سن پائین می گویند و خوشبختی نه قربانی شدن.

 

لینک دانلود

 

 

استناد به آمار 6 ماهه ثبت احوال:

گزارش رسانه سلطنتی انگلیس همچنین مستند به آمار و ارقام رسمی ازدواج طی 6 ماه هم شده، می آورد: اما تعداد ازدواج های ثبت شده هم کم نیست!

29 مورد کمتر از 10 سال

117 مورد 10 تا 14 سال

145 مورد 15 تا 19 سال

 

بر اساس این آمار طی شش ماه تنها 451 مورد ازدواج در سن زیر 10 سال تا سن 19 سال(!) رخ داده. اگر این آمار در کنار عدد رسمی 11 میلیون جوان مجردی که وقت ازدواج آنها رسیده یا گذشته، قرار گیرد تازه متوجه خواهید شد این رسانه ها روی تقریبا هیچ تمرکز کرده اند.

 

آمار میلیونی جوانانی که سن ازدواج را رد کرده اند دیده نمی شود اما روی 450 ازدواج که تعدادی از آنها هم بالای 19 سال است، جنجال سازی می شود.

 

عجیب تر اینکه وقتی بی بی سی با ارائه آمار رسمی دست خالی خود را رو می کند، برای فرار از چالش خودساخته به آمارهای مبهم، غیررسمی و نیازمند اثبات پناه برده، و مدعی می شود: بسیاری از ازدواج های اینچنینی هرگز ثبت نمی شود.

 

سخن گفتن از آمارهای غیررسمی در کنار آمارهای رسمی از نگاه مراکز آماری فاقد ارزش است.

 

میانگین جهانی بالاتر از ایران

یافته های بی بی سی همچنین نشان می دهد، سالانه 15 میلیون نفر در جهان بنابر تعریف غرب از کودک، زیر سن 18 سال ازدواج می کنند.

 

این عدد ثابت می کند آمار ازدواج در سن زیر 18 سال در ایران بسیار پائین تر از میانگین جهانی است.

 

آمار این نوع ازدواج در ایران کمتر از آمریکا

جالب اینجاست ایران در حالی در کانون این تحمیل های فمینیستی است که کشور آمریکا به عنوان بزرگترین مدعی حقوق بشر و حقوق زنان، وضعیتی به مراتب شکننده تر دارد.

 

ایندیپندنت، که مانند بی بی سی رسانه ای انگلیسی است طی گزارشی درباره آمریکا فاش می کند: ‏سالانه ١٣ هزار كودك در آمريكا ازدواج مى كنند. دختران گاه ١٠ ساله، پسران گاه ١١ ساله. در ١٥ سال گذشته ٢٠٠ هزار كودك در اين كشور ازدواج كرده است.

 

 

 

 

بی بی سی در آخر فیلم گزارشی خود، از ماموریت سازمان ملل به عنوان ضمیمه برنامه خود استفاده کرده و می گوید: هدف صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل به دنبال کاهش ازدواج نیست بلکه دادن حق به کودکان برای تحصیل و بلوغ فکری در کنار بلوغ جنسی پیش از پذیرفتن مسئولیت ازدواج است.

 

دادن حق تحصیل به کودکان از سوی برنامه سازان در سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری با پشتوانه زور و الزام همراه است همچنان که محدود کردن حق ازدواج جزو برنامه های اجباری و الزامی این سازمان هاست.

 

از بد حادثه تاکنون این برنامه ها به بلوغ فکری افراد منجر نشده، اما کودکان را با بلوغ جنسی زود مواجه کرده که به اعتقاد روانشناسان و جامعه شناسان غربی، خانواده و جامعه را با سیلی از آسیب های روحی، روانی و اجتماعی درگیرکرده است.

 

برخلاف این تلاش های ویرانگر، یک فرمول اساسی و ریشه ای هم نادیده گرفته شده، براساس این فرمول: باید بین بلوغ جنسی و ازدواج کمترین فاصله وجود داشته باشد اما برعکس این مساله غربی ها با برنامه های ضدفرهنگی در ایران بلوغ جنسی را به سنین پائین کشیده اند و از سوی دیگر می خواهند سن ازدواج را بالا ببرند تا جوان ایرانی در طوفان غرایز جنسی بدون پناه بماند.

 

امروزه در غرب به لطف حمایت قوانین از حقوق، حق ازدواج نابودشده اما در عوض حق ازدواج با حیوانات، حق رابطه جنسی با آنها، حق همجنس بازی، ساخت انواع ابزارهای جنسی، حق رابطه جنسی با ربات ها بجای آن نشسته است. دختران بدون آنکه ازدواج کنند، باردار می شوند و سن حاملگی به زیر 14 سال در برخی از کشورهای غربی کشیده شده، آیا از نگاه بی بی سی اینها قربانی نیستند؟


در اثر همین فشارها و جنگ های روانی هم چندی پیش فراکسیون زنان مجلس طرحی تحت عنوان افزایش حداقل سن ازدواج از سن 13 سال به 18 سال را به مجلس برد. در حالی که قانون تسهیل ازدواج جوانان 11 سال در حال خاک خوردن است.

 

ورود به حوزه خصوصی و شخصی افراد

برخلاف این مسایل مردم اختیار دارند در مورد زمان ازدواج و فرزند آوری خودشان تصمیم بگیرند و عرف هر منطقه‌ای ممکن است، متفاوت باشد.

 

اجبار برای شما خوب است برای ما بد است، اما ما اجباری نداریم، قانون الزامی است

اگر قرار است در موضوعی مانند حجاب و پوشش خود مردم تصمیم بگیرند، چرا در موضوع سن ازدواج، این رسانه ها، جریان ها و دولت ها برای افراد تصمیم  می گیرند و برای مجلس نمایندگان کشورها تصمیم سازی کنند.

 

این جریان و رسانه هایشان سال هاست جمهوری اسلامی را متهم به اجباری کردن حجاب می کنند در حالی که خود بصورتی کاملا قیم مآبانه به دنبال محدودسازی دختران و پسران با تعیین سن ازدواج و اجباری کردن حداقل 18 سال برای ازدواج آنها هستند، امری که کاملا با آزادی افراد و حقوق آنها در تضاد است.

 

با این حال باید یادآور شد موضوع حجاب در ایران الزامی است نه اجباری مانند قوانین تمام کشورهای جهان. چرا که اجبار یک امر غیرمنطقی است اما الزام دارای منطق و پشتوانه عقلی و عرفی است.

 

جالب تر اینکه در غرب هم اکنون روی سن 16 تا 18 سالگی بحث دارند.

امروزه بحرانی در انگلستان وجود دارد تحت عنوان بچه‌های بچه‌دار، که بخاطر آنکه اجازه ازدواج ندارند نمی دانند با بچه های تولدیافته از بارداری های نامشروع خود چه کنند. در بسیاری موارد دیده شده به محض تولد فرزند را می کشند یا به سراغ سقط جنین می‌روند.

و در حالی مجلس کشورمان اصرار دارد که برنامه سازمان های بین المللی غربی را اجرا کند که در ماده یک کنوانسیون حقوق کودک آمده حداقل سن ازدواج 18 سال است مگر اینکه سن بلوغ به موجب قانون کشورها کمتر تشخیص داده شود، یعنی خود متن کنوانسیون به قانون داخلی کشورها ارجاع داده و آن را پذیرفته است.

 

در همین راستا انگلستان سن ازدواج را 16 و اتریش 15 قرار داده است و WHO بهترین سن تولد فرزند را 35-18 می‌داند در حالی که مراحل ازدواج و سپس بارداری و تولد فرزند از مدت ها قبل از 18 سالگی آغاز شده است.
 

با وجود این تسامحات در نسخه های غربی، فریادهای گوشخراشی مانند «ازدواج زیر 18 سال کودک آزاری است و تجاوز به دختران محسوب می­‌شود»، «ازدواج زیر 18 سال از مصادیق نقض حقوق انسانی است و مغزهای متحجر حاکم بر جامعه ما آن را ایجاد کرده‌­اند!» که از سمینارهای فمنیست ها در ایران شنیده می شود تنها به دنبال دو قطبی کردن جامعه، به زیر سوال بردن نیازهای غریزی مردم و زمینه سازی برای تداوم و تشدید تحریم ­ها علیه ایران است.

 

اولویت های این عده بجای تسهیل ازدواج جوانان حمایت از زنان تن فروش، حضور زنان در ورزشگاه های مردانه در عین بی تماشاگر بودن ورزشگاه های زنان، تغییر قوانین ازدواج و طلاق و حضانت است.

 

مجموعه این قوانین دیکته شده آنها موجب تاخیر در ازدواج، شیوع رابطه های غیرقانونی، بارداری های نامشروع، و دهها مساله دیگر شده است.

 

بر اساس نظر مراجع تقلید هم، بلوغ عقلی برای یک ازدواج لازم و ضروری است و هر فردی با هر سنی اگر بلوغ عقلی نداشته باشد ازدواج او غلط است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی کودک اسلام حقوق بشر ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان عصر دوشنبه در جمع تجمع مردم اهواز که در راستای حمایت از طرح «نور» فراجا برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه دشمن به این حقیقت پی برده که نمی‌تواند در جنگ سخت کشور ایران را شکست دهد و به جنگ نرم و شناختی روی آورده است، اظهار کرد: مردم که از طرح «نور» و ولایت و به طور کلی از دین و اسلام حمایت می‌کنند، بدانند که دشمن بعد از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که جنگ‌های شناختی و نرم را به میدان آوردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه جنگ شناختی آن جنگی است که تو دشمن را نمی‌بینی و صدایی نمی‌شنوی اما خیابان‌ها و خانه‌ها توسط دشمن تسخیر می‌شود، اضافه کرد: دشمن دو بالی را که مردم ما در ورطه همت خود گذاشته بود، هدف گرفته که یکی همت مردم و دیگری ایران اسلامی است تا از این طریق نقشه‌های خود را عملی کند.

وی در ادامه موضوع بی‌حجابی و ترویج آن را از زمان رضا خان دانست و بیان کرد: زمانی که رضاخان به دستور والیان خودش یعنی امپریالیست آمریکا و انگلیس تلاش داشت تا حجاب را از سر مردم بردارد، در حال مبارزه با غیرت و دین مردم و در معنای کلی یعنی کانون خانواده بود.

سردار رادان با یادآوری اینکه «خانواده» در کشورهای اروپایی و آمریکایی معنا ندارد، تاکید کرد: ملت ایران به ویژه مردم خوزستان مطمئن باشند که دشمن دین و کانون خانواده را هدف گرفته است چرا که ما به خانواده، مکتب و دین، غیرت و آبرو، حجاب و عفاف وفادار هستیم و وفادار می‌مانیم؛ بنابراین دشمن از سویی می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و دختران ما بگیرد و از سوی دیگر غیرت را از مردان ما بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که «چگونه غیرت گرفته می‌شود؟» گفت: وقتی که چشم‌ها عادت به بی حیایی کند و به بی حیایی «نه» نگوید و بی حیایی را به عنوان یک پدیده بپذیرد، آن موقع دروازه‌های دفاعی ما خود به خود به سمت دشمن باز می‌شود که این امر آغازی برای نابودی ایران است.

وی از وجود ۲۴ استراتژیک دشمن برای نابودی ایران از جمله در زمینه بی‌حجابی خبر داد و افزود: طبق اعلام یک افسر خارجی که می‌گوید «دختران بدحجاب سربازان خوب ما در جامعه هستند» یعنی دشمن می‌خواهد از غفلت دختران ما استفاده کند تا آنها را سرباز خود قلمداد و بتواند جنگ شناختی را تکمیل کند.

سردار رادان حجاب و عفاف را به منزله پرچم مقدس ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: حجاب اکنون فقط برای چادر نیست بلکه هر حجابی هر روسری هر مقنعه و هر چادری برای دشمن یک پرچم شده و سعی دارد که اینها را برانداز کند، پرچم حجاب تا زمانی که بالا باشد شهدا و خانواده شهدا سرافراز هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از آحاد مردم در راستای حمایت از طرح «نور» تاکید کرد: زنان و مردان، دختران و پسران، خانواده شهدا بدانند که استراتژی دشمن در جنگ نرم به هم خورده و کم کم در حال از بین رفتن است چرا که مردم یک بار دیگر به صحنه آمده‌اند و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

وی در ادامه خواستار حضور میدانی مردم در جنگ‌های شناختی و نرم دشمنان علیه ایران شد و گفت: از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خوزستان درخواست می‌کنم که همچنان در صحنه بمانند و سربازان خودتان را حمایت کنند چرا که با حمایت مردم و دعای خانواده شهدا، علما و… ما همچنان در این میدان نبرد خواهیم ماند و دشمنان را شکست خواهیم داد.

کد خبر 6098605

دیگر خبرها

  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • گرمای گوشی و لپ‌تاپ باعث ناباروری می‌شود
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند (فیلم)
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری