Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی از تایید حکم قصاص قاتل محیط بان، سعید پرهام در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی اصغر مطهری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: این درحالی است که هنوز سازمان بنیاد شهید کشور، سعید پرهام را به عنوان شهید اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری با اشاره به اینکه سعید پرهام در دهم آذر سال 89 در منطقه گلیل و سرانی در حین ماموریت توسط شکارچیان به شهادت رسید، افزود: طی این حادثه سه شکارچی دستگیر شدند که 2 نفر از آن‌ها آزاد و یک نفر دستگیر و حکم اعدام برای وی صادر شد.

 وی تاکید کرد: حکم صادر شده، حکم اولیه بود که پس از 8 سال پیگیری اداره کل محیط زیست خراسان شمالی،دیوان عالی کشور کشور این حکم را تایید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی با گلایه از عملکرد بنیاد شهید در اعلام نکردن سعید پرهام به عنوان شهید گفت: بنیاد شهید به این دلیل که این محیط بان قبل از سال 93 به قتل رسیده و در آن زمان بخشنامه ای مبنی بر اعلام عنوان شهید بر افرادی که در حین خدمت کشته می شوند صادر نشده بود از اعلام عنوان شهید برای سعید پرهام خودداری می کند.

مطهری ادامه داد: این در حالی است که در کشور 120 شهید محیط بان وجود دارد که بسیاری از آن ها قبل از سال 93 به شهادت رسیده اند.

 به گزارش عصراترک، شهید پرهام در هنگام شهادت 27 سال داشت و تازه 3 سال بود که به عنوان محیطبان به خدمت محیط زیست در آمده بود.

 وی یکماه قبل ازدواج کرده بود اما شکارچیان متخلف، سنگدلانه وی را در منطقه خدمتی اش به قتل رساندند.

 منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 16 هزار هکتار وسعت یکی از بهترین زیستگاههای قوچ و میش اوریال در شمال شرق کشور است که در مرز بین ایران و ترکمنستان قرار گرفته و دارای جمعیت قابل توجهی قوچ و میش، کل و بز، انواع کرکس، پلنگ و کبک دری بوده است.

 این منطقه از سال 1352 به عنوان پارک ملی، تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفت اما در سال 1362 به منطقه حفاظت شده، تنزل یافت. این منطقه به دلیل دارا بودن درختان ارس تنومند در کشور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد