Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@14:32:38 GMT

قم محور گردشگری مذهبی در کشور است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۱۶۰۴

قم محور گردشگری مذهبی در کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمید یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری استان قم با اشاره به مطلب فوق گفت: این خطه مقدس دارای سابقه چندین هزار ساله در مدنیت و فرهنگ است، ضمن آن که وجود حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگترین حوزه علمیه تشیع و به تبع آن حضور برجسته علما و مراجع عظام تقلید در قم شرایطی فراهم آورده که ما قم را به عنوان نگین و شاخص شهر‌های بزرگ مذهبی می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قم ادامه داد: وجود ۴۴۴ امامزاده واجب التعظیم، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن و بنا‌های مقدس و مذهبی، همچنین بیش از ۳۵۰ بنای تاریخی ثبت شده در این شهر از دیگر شاخصه‌های ممتاز قم است که در عرصه‌های فرهنگی، دینی و تاریخی حایز اهمیت می‌باشد.

وی اضافه کرد: آنچه مهم است این که باید در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهر مقدس قم در سطح جهانی با توجه به این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها تلاش کنیم که در این جهت البته اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است.

یزدانی همچنین اشاره کرد: هتل‌ها و اماکن مسافرتی و نیز مجتمع‌های بین راهی نیز از دیگر مزیت‌های شهر و استان قم است که البته ما در این زمینه به منظور تقویت زیرساخت‌های توسعه گردشگری مذهبی نیاز‌های جدی داریم که باید در سایه تعامل و هم افزایی مسئولان و دستگاه‌ها، این نیاز‌ها را برآورده سازیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قم جدای از وجود طبیعت کم نظیر و کویر بکر و روح بخش، فعالیت چند هزار هنرمند در ۷۵ رشته صنایع دستی است که بسیاری از آن‌ها در سطح اول کشوری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: قم به جهت قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور و همچنین جایگاه خاص جهانی و بین المللی خود بنابر آمار موجود به طور متوسط سالانه پذیرای ۲۵ میلیون مسافر و گردشگر و زائر داخلی و خارجی است و البته بسیاری از توریست‌هایی که به قم می‌آیند از کشور‌های آسیایی و سپس اروپایی هستند.

وی تصریح کرد: به هر حال قم محور گردشگری مذهبی در کشور است و توجه به مساله اقتصاد زیارت و گردشگری در کنار ظرفیت‌های قم در زمینه غذا و شیرینی جات به خصوص سوهان می‌تواند در تحول اقتصادی استان نیز بسیار موثر واقع شود.

انتهای پیام/ح

وجود اماکن مذهبی و تاریخی، قم را به محور گردشگری مذهبی تبدیل کرده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند

پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران و برخی شهرها تشییع شدند.

به گزارش مشرق، پس از سالها انتظار پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهرها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشرهای مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران