Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست علنی امروز دوشنبه (8 بهمن 97) در جریان سوال جمشید جعفرپور نماینده لارستان در باره علت بی‌توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: متاسفانه دولت امارات متحده عربی علی‌رغم روابط گسترده اقتصادی با جمهوری اسلامی به دلیل اشتباهات سیاسی و راهبردی مسئولان آن در جنگ‌های مختلف به ویژه جنگ علیه مردم مظلوم یمن، وارد یک مرحله برخورد غیرقابل قبول با جمهوری اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جمهوری اسلامی در این خصوص علاوه بر روابط دیپلماتیک، راه‌های دیگری برای ایجاد روزنه در راستای ایجاد روابط اقتصادی ایجاد کرده است مانند ایجاد کشورهای جایگزین.  

وزیر امور خارجه در همین زمینه خاطرنشان کرد: البته تعدادی از بازرگانان ایرانی در امارات دچار مشکل شدند و تعداد زیادی هم نقل مکان کردند که ما شرایط را برای آنها فراهم کردیم تا به نقاط کشورهای دیگر نقل مکان کنند و برخوردهای سیاسی لازم با امارات صورت گرفته است. 

وزیر خارجه در ادامه گفت: یکی از وظایف وزارت خارجه در شرایط کنونی کمک به معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی است که تلاش خود را در این زمینه انجام داده، تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه در همین راستا بود. کار دشواری که ما آن را به سرانجام رساندیم. چون تجربه ناموفق تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه بعد از انقلاب اسلامی وجود داشت؛ به طوری که حتی بدنه وزارت خارجه با تشکیل این معاونت مخالف بود. ما مجبور شدیم یک تغییر ساختار اساسی ایجاد کرده و رویکرد وزارت خارجه را از منطقه‌ای به موضوعی تبدیل کنیم تا اینکه معاونت اقتصادی در وزارت خارجه احیا شود.

ظریف با اشاره به تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه در دی ماه سال گذشته عنوان کرد: آقای انصاری در آن زمان به عنوان معاونت اقتصادی منصوب شد. فردی که سابقه کار در سه سفارت انگلیس، روسیه و هند را داشت. این یعنی ایشان به همه حوزه‌ها اشراف داشته لذا بهترین انتخاب آقای انصاری بود.

ظریف افزود: در همان زمان آقای رئیس جمهور قرار بود به هند سفر کند لذا نیاز بود که آقای انصاری در هند حضور داشته باشد. از طرف دیگر ما هم به فردی با مختصات آقای انصاری نیاز داشتیم که معاونت اقتصادی را در دست گیرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه معاونت اقتصادی این وزارتخانه در طول ۱۰ ماه گذشته کارنامه خوبی داشته است، افزود: این معاونت توانسته روزنه‌هایی برای مقابله با تحریم را پیدا کند. البته لازم به یادآوری است که ما تنها می‌توانیم گروه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌هایی را که آماده همکاری با ایران هستند را پیدا کنیم ولی امکان عقد قرارداد نداریم. البته که این کار از سوی دستگاه‌های دیگر در حال انجام است.

ظریف با بیان اینکه معاونت اقتصادی آمادگی برای ارائه گزارش به مجلس را دارد، گفت: تجلی اقدامات معاونت اقتصادی را می‌توان در سفر بنده به عراق دید که در پنج روز به پنج شهر اربیل، سلیمانیه، نجف، کربلا و بغداد سفر داشته و در هر پنج شب سمینارهای اقتصادی با حدود ۱۰۰ نفر از برجسته‌ترین کارآفرینان برگزار کردیم. امروز هم قرار است آقای انصاری به همراه معاونت اول رئیس جمهور سفری به روسیه داشته باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

ظریف با بیان اینکه در معاونت اقتصادی اداره کل تحریم وجود دارد، ادامه داد: این اداره به دنبال راهکارهای خروج از تحریم است. البته وظیفه وزارت خارجه تسهیل و پیدا کردن حوزه‌های همکاری و کمک از ایرانی‌های خارج از کشور برای سرمایه گذاری در داخل است که در این راستا تمامی تلاشمان را انجام می‌دهیم تا امکانات در خدمت مردم باشد. آقای انصاری هم علاقمند هستند که گزارشات لازم را ارائه کرده و از نظرات و راهنمایی‌های نمایندگان استفاده کنند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های معاونت اقتصادی همکاری با استان‌هاست. معتقدیم استان‌ها در شرایط تحریمی برای دور زدن تحریم‌ها و پیدا کردن منافذ نقش مهمی دارند. ما از نمایندگان تقاضای همکاری با اداره استان‌های معاونت اقتصادی داریم تا ایرانی‌های خارج از کشور مربوط به شهرستان‌ها و یا استان‌های مختلف که علاقمند به سرمایه گذاری هستند جذب شوند. برنامه‌های معاونت اقتصادی بسیار است. امیدواریم به بهترین شکل آنها را پیاده کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست