Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:25:49 GMT

سهم صنعت برق در اقتصاد زنجان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۲۶۳۴

سهم صنعت برق در اقتصاد زنجان چقدر است؟

رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی در اقتصاد زنجان سهم قابل توجهی دارد.

خلیل قاسم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه رشته فعالیت «تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» در صنعت و اقتصاد استان، اظهار کرد: سهم استان از تولید ناخالص داخلی کشور با احتساب نفت در سال ۹۴، برابر با ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ درصد بود که این شاخص بدون احتساب نفت برابر با ۱.۲۹ درصد است.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۴ محصول ناخالص داخلی استان برابر با ۱۳۸ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال بوده و سهم استان از محصول ناخالص داخلی کشور برابر ۱.۱۲ درصد است و این در حالی است که این میزان در سال قبل ۹۵ صدم درصد بوده است.

وی با اشاره به ارزش‌افزوده صنعت استان در سال ۹۴، افزود: میزان ارزش‌افزوده بخش صنعت استان در این سال بیش از ۴۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بوده که سهم بخش صنعت استان از صنعت کشور ۱.۹ درصد است که این سهم در سال ۱۳۹۰ برابر با ۱.۱۲ درصد بوده است.

قاسم‌لو، سهم بخش صنعت استان از ارزش‌افزوده استان، ۳۰.۳۴ درصد در سال ۹۴ دانست و تصریح کرد: میزان ارزش‌افزوده صنایع دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان در سال ۹۴ بیش از ۲۱ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال بوده و میزان ارزش‌افزوده رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان نیز بیش از ۴,۵۱۴ میلیارد ریال بوده و سهم ارزش‌افزوده این بخش از کل ارزش‌افزوده صنایع دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان نیز ۲۰.۹۶ درصد است.

رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: در سال ۹۴ تعداد اشتغال کارگاه‌های دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان ۲۴ هزار و ۵۳۱ نفر بوده و تعداد اشتغال رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی نیز ۴۰۷۶ نفر است که سهم اشتغال این بخش در استان ۱۶.۶ درصد است و این در حالی است که این میزان در کشور ۸.۹ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری کارگاه‌های دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان بیش از ۲,۱۸۴ میلیارد ریال است که سهم سرمایه‌گذاری رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی ۱۴۸ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال بوده که سهم ۶.۸ درصدی در استان دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد