حاشیهها مانع حضور لیلای «پدر» در تلویزیون نشد
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۲۹۹۴
خبرگزاری ایسنا: مهدی سلطانی درباره سریال «پدر» گفت: من فکر میکنم عنوان سریال در وهله اول و موضوع آنکه در تکریم پدر و پدرانگی است و میتواند به عنوان یک پارامتر بسیار مهم برای این سریال تلقی شود. همچنین کستینگ، کارگردانی و بخش تهیه و تولید کار که کسانی در آن دخیل بودند که هدف اصلیشان نه پول درآوردن، بلکه ارتقای فرهنگی بود، از امتیازات این اثر بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او که در برنامه شامگاه گذشته «خیابان جام جم» حاضر شده بود، درباره تعلیق پایان سریال اظهار کرد: من در جریان این اتفاق نبودم، اما این تعلیق به شادی مردم کمک کرد. برخی از مخاطبان دوست داشتند حامد (از شخصیتهای اصلی سریال) زنده باشد و برگردد و این تعلیق به آنها امید داد. در واقع تعلیق تلخی سریال و واقعیتهای موجود در سریال را کم کرد. آثاری که پایان باز دارند این انتخاب را به تماشاگر میدهند که قصه را آن طور که خودشان میپسندند ادامه بدهند.
سلطانی درباره رمز ماندگاری برخی سریالها و اینکه آیا ناشی از زیاد خنداندن یا زیاد گریاندن است، تاکید کرد: وقتی اسم از زیادی میآید یعنی افراط؛ زیادی هیچ چیز خوب نیست. هر سریالی هم به اقتضای مضمون، هدف و ژانرش به میزان لازم باید از آن ژانر تبعیت کند وگرنه یک اثر دم دستی مبتذل میشود. در سریال «پدر» هم ما برای اینکه بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم کوشیدیم. مثلاً میشد کار را سرسری بسازیم یا مصیبت را کمرنگتر نشان بدهیم، اما شاید اولین شاکیان این موضوع کسانی بودند که عزیزانشان را از دست دادهاند و سریال را پس میزدند.
سلطانی درباره سختیهای بازی در سریال «پدر» افزود: همه ما یک جایی داغدار شدهایم و عزیزی را از دست دادهایم درباره صحنههای عزاداری این سریال هم ما نگران بودیم خانوادهها منتقد ما باشند که شما باعث تجدید خاطرات بد ما شدید، اما شگفت زده شدیم که اتفاقاً این بخش از مخاطبان از اینکه کسانی درکشان کردند و بخشی از مصیبتی را که کشیدهاند نشان دادهاند رضایت داشتند. دوستان به من میگفتند ریشهایت بعد از سریال پدر سفیدتر شده است. در واقع من مجبور بودم خودم را در موقعیت علی تهرانی قرار بدهم و راکورد حسی خودم را حفظ کنم تا واقعی عمل کنم.
بازیگر «هفت سنگ» با اشاره به اینکه در آثار شیرین و طنزی هم تا به حال بازی کرده، ادامه داد: «چشم به راه» اولین کار اصغر فرهادی بود که در یک زایشگاه میگذشت و فضای طنزی داشت و من یکی از بازیگران آن بودم. این اواخر هم در دو فیلم سینمایی بازی کردم. یکی «سراسر شب» کار فرزاد موتمن و دیگری «رؤیای سهراب» ساخته علی قوی تن که هر دو کار در انتظار اکران هستند.
بازیگر «چ» در این زمینه که قلم فیلمنامه چقدر در انتخاب آثاری که بازی میکند مؤثر است، تصریح کرد: اولویت اصلی خیلی از همکارانم به عنوان بازیگر برای پروژه تصویری یا سینمایی قلم است. میتوانیم مطمئن باشیم اگر فیلمنامه و متن نمایشی که برای سریال نوشته میشود خوب باشد و توسط کارگردان قابل قبولی ساخته شود کار قابل دیدنی ارائه خواهد شد.
اشکهای بازیگر «پدر» پس از دیدن سکانسهایی از سریال
ریحانه پارسا، بازیگر نقش لیلا هم با بیان اینکه نگران نیست تا سالها او را با لیلای سریال «پدر» بشناسند، درباره علت موفقیت این سریال اظهار کرد: این موضوع ناشی از لطف مردم بود. همچنین انرژی که در پشت صحنه در جریان بود و خودمان هم حتی پیش از پخش حدس میزدیم سریال اینقدر دیده شود.
این بازیگر با بیان اینکه «پدر» اولین کار تصویریاش در تلویزیون بوده است، یادآور شد: من با این سریال معرفی شدم و نقطه شروع کار من این مجموعه بود و امیدوارم فصل دو آن هم ساخته شود. به ویژه که آنقدر همه چیز در این پروژه درست بود که امیدوارم این اتفاق دوباره رخ بدهد.
بازیگر نقش لیلا پس از پخش لحظاتی از سریال در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود درباره اینکه چرا هنوز با دیدن تصاویر سریال منقلب میشود، گفت: آقای سلطانی یک بار به من گفت: تو واقعی بازی کن حتی اگر غلط بازی میکنی. این موضوع برای من در یک سکانس اتفاق افتاد و من در آن لحظه صد درصد نقش لیلا را تجربه کردم. خیلی لحظه عجیب و غریبی بود که شاید برایم تکرار نشود. اما همان یک لحظه برای من در بازیگری بس بود و اتفاقی که باید، در آن سکانس برایم رخ داد. همچنین من از آقای سلطانی نه فقط بازیگری بلکه اخلاق و انسانیت را یاد گرفتم.
برنامه تلویزیونی «خیابان جام جم» به تهیه کنندگی کیوان بخشی و با اجرای امیر جوشقانی در چهل شب به اخبار کمیسیونهای مختلف پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم و معرفی تولیدات سیما میپردازد. شب گذشته این برنامه میزبان مهدی سلطانی سروستانی و ریحانه پارسا بازیگران سریال «پدر» بود.
مهدی سلطانی بازیگر نقش حاج علی تهرانی در سریال «پدر» که یکی از نامزدهای بهترین سریال در بخش مردمی جشنواره جام جم است.
منبع: فردا
کلیدواژه: سریال پدر ریحانه پارسا تلویزیون حاشیه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
مشکل فنی «هفت» و پخشنشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را بهیاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامهها و سریالها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقولهای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریالها و برنامهها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولیها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولیهای تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجریای خاص اتفاق افتاده است.
روزی سریالی بهنام «دودکش2» که علیرغم پخش گسترده اخبار رسانهایاش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پسپروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریالهایی که از شبکه سه سیما پخش میشد عوامل آن به پخش نامنظم قسمتهایشان اشاره میکردند که آخرین آن به سریال «بیستکویید» برمیگردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش میشد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علیرغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.
پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» بهدلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیریها نشان میدهد همهچیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.
با این اوصاف، عدم پخش بهدلیل مشکل فنی یا در مورد سریالها نرسیدن بهعلت گذراندن مراحل پسپروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را بهدلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.
بهنظر میرسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریالها و برنامهها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علیرغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلامشده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته و توجیه قابلقبولی هم مهمتر است.
پیگیریها نشان میدهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.
انتهای پیام/+