Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، منابع دیپلماتیک بلندپایه عرب تأکید کردند که برخی کشورهای عربی نقش بزرگی در بازسازی روابط دوجانبه بین اسرائیل و چاد دارند حال آنکه این کشور به تصمیم عربی- اسلامی برای قطع تمام روابط با رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۹۷۳ پایبند بوده است.

این منابع توضیح دادند که چاد با توجه به شرایط عینی منطقه و بیم عبور از موضوع فلسطین نسبت به فعال‌سازی روابط با اسرائیل تردید داشت اما برخی مقام‌های کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان سعودی موفق شدند این کشور را برای عدول از موضع سال‌های گذشته خود اقناع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع عربی تأکید کردند که فشارهای عربستان سعودی در ماه‌های گذشته به  «ادریس دبی»، رئیس جمهوری چاد برای از سر گیری روابط با اسرائیل و عادی‌سازی آن نتیجه داده است. 

منابع مذکور افزودند: عربستان سعودی و امارات به طور خاص نقش مهمی در راه‌اندازی قطار عادی‌سازی و عبور آن از تمام پایتخت‌های عربی و اسلامی ایفا کرد‌ه‌اند.

 این موضوع در سایه روابط گسترده و رو به رشد ریاض و ابوظبی با تل‌آویو در ماه‌های اخیر کاملا مشهود است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۰ ماه جاری میلادی به چاد سفر و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. ادریس دبی نیز در ماه نوامبر گذشته به شهر قدس سفر کرد تا با دیدارهای دو جانبه به قطع روابط چندین ساله پایان دهد. 

در همین راستا «کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ تأکید کرد که عربستان سعودی نقش مشکوک و خطرناکی علیه مسأله فلسطین دارد. 

وی گفت: «آنچه در پایتخت‌های عربی و در رأس آنها در ریاض در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل و اعمال فشار بر دیگر کشورهای عربی و اسلامی برای تحقق این هدف می‌گذرد، خیانت و توطئه علیه موضوع فلسطین است». 

در ماه آوریل گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به صراحت اظهار کرد که صهیونیست‌ها حق دارند در سرزمین خود با صلح و آرامش زندگی کنند.

این اظهارات بن سلمان اشاره علنی به افزایش و گسترش روز افزون روابط ریاض با تل‌آویو بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو جنگ رژیم صهیونیستی رشد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به تحرکات برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان، گفت: نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از معلمان داشتند، در مورد برخی از تحولات در کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال این موضوع خطرناکی است به لحاظ اینکه این کشورها با توجه به حوادث خونینی که توسط صهیونیست ها در غزه و فلسطین رقم خورده و می خورد و هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین را به خاک خون کشاندند، این وضعیت قابل هضم و توجیه نیست.

وی بیان کرد: رهبران کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. باید خود را در مقابل ملت هایشان، ملت های اسلامی و ملت های تاریخ ببینند و پاسخگو باشند به لحاظ اینکه از جرثومه ای حمایت می کنند که کشتاری بی رحمانه در طول سال های گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین وغزه مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه