Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با تاکید بر تمرکز پلیس بر کشف محموله‌های کلان و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان یافته، از افزایش ۵۸ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه امسال خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی، در دومین روز از نشست رؤسای پلیس مبارزه با قاچاق کالای سراسر کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر مبارزه با این پدیده شوم، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی، مقابله با قاچاق کالا و همچنین تکریم ارباب رجوع، از رویکردهای مهم پلیس آگاهی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف کلی پلیس آگاهی ناجا در برنامه ششم توسعه، مقابله با قاچاق کالا و ارز از طریق توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق با رویکرد مبارزه با قاچاق سازمان یافته به منظور حمایت از تولیدات ملی و کالای ایرانی است.

وی بر کشف محموله‌های کلان و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان یافته اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال، پرونده‌های کشف کالاهای قاچاق با ارزش بالای ۵۰۰ میلیون تومان، رشد ۵۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

سردار مقیمی همچنین به تشدید فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز با برگزاری بیش از ۱۰ جلسه اصلی و ۲۰ کمیته فرعی در استان‌های هدف اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری بیش از ۵ کارگاه آموزشی تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرکز و استان‌ها، گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا، بیش از ۱۰۰ مرحله طرح‌های عملیاتی سراسری، منطقه‌ای و استانی به اجرا در آمد.

وی در ادامه به پیگیری نیروی انتظامی برای استقرار پلیس در مبادی رسمی نیز اشاره و تصریح کرد: در این رابطه تعدادی از مأموران مجرب پلیس آگاهی پس از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی در مبادی رسمی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان مستقر شدند.

وی، تعامل پلیس آگاهی ناجا با سایر سازمان‌ها به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق، پیگیری اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان تعزیرات حکومتی و ناجا را از دیگر اقدامات شاخص این پلیس در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی به اجرای طرح‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در برای مقابله با قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: کشفیات فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال، ۱۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش سایت پلیس، وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از اولویت‌های پلیس عنوان کرد: افزود در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزش ریالی پرونده‌ها ۴۴ درصد و همچنین پرونده‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پنج درصد افزایش داشته اند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان گفت: کاهش حجم قاچاق کالا در سطح کشور، همسو سازی دستگاه‌های متولی مؤثر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز استفاده از ظرفیت دیگر رده‌های تخصصی پلیس در این امر از جمله اهداف کلان پلیس آگاهی در سال ۹۸ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس آگاهي قاچاق كالا و ارز ناجا نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان