Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه اول بهمن بود که حسن روحانی رئیس جمهور با حضور در میان معاونین و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در اوج مشکلات اقتصادی بوجود آمده در دولت تدبیر و امید سخنانی را نسبت به حجاب و مسائل مردم بیان داشت که باعث موضع گیری آیت الله مکارم شیرازی و دفتر ایشان طی دو مرحله شد.

*علاقه رئیس جمهور به حاشیه سازی

روحانی در این دیدار بیان داشت: «متأسفانه در مسأله حجاب ،اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اساس حجاب برای امنیت زن است همانطور که خدا در قرآن می‌فرماید، حجاب را برای جلوگیری از آسیب زن قرار داده تا مورد آزار و اذیت عده‌ای مریض قرار نگیرند. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است اما به گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم.»

وی همچنین اظهار داشت:« مبارزه با خواست عموم مردم، شرعی و قانونی نیست، برخی فکر می‌کنند اختیاراتی از آسمان دارند تا بر زمینی‌ها هر فرمانی که می‌خواهند صادر کنند، اما خداوند به پیامبر خاتم (ص) نیز تأکید کرد که تو وکیل مردم نیستی و فقط مأمور ابلاغ پیام هستی و مردم در پذیرش یا رد آن ، مختار هستند. نمی‌توان با خواست عمومی مردم مبارزه کرد و این کار نه شدنی و نه مشروع و قانونی خواهد بود.»

*واکنش مرجعیت به تحریف دین

سه روز پس از آن بود که  آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم  با انتقاد از سخنان رئیس جمهور درباره حجاب و فضای مجازی تاکید کرد: کسی نمی گوید فضای مجازی را تعطیل کنید بلکه باید جلوی مفاسد آن گرفته شود. شما رئیس جمهور یک کشور اسلامی هستید نه کشور دموکراتیک سکولار.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: « یکی از اصول سیاست این است که وقتی مسئله مهمی وجود دارد به سراغ مسائل حاشیه‌ای نباید رفت؛ در شرایطی که مشکلات اقتصادی بسیاری در کشور وجود دارد مسؤولان به سراغ مسائل حاشیه‌ای می روند هرچند که سرگرم کردن مردم با این مسائل شایسته نیست.»

*توجیه به سبک دفتر رئیس جمهور

در پی تذکر آیت الله مکارم شیرازی در خصوص اظهارات ریاست جمهوری در دیدار با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «انتظار می‌رود هرگونه روایت یا قضاوت در مورد این سخنان با مراجعه به متن سخنرانی صورت پذیرد و افراد تحت تاثیر روایت های غیر مستقیم یا تحریف و تقطیع شده ای که گاه با انگیزه ای سیاسی و تخریبی از سوی برخی جریانها صورت می گیرد، واقع نشوند.» «رئیس جمهور در سخنرانی مذکور، در مورد حجاب تصریح کرد که ما در مسئله حجاب اول از زن شروع می‌کنیم در حالیکه قرآن اول از مرد شروع می‌کند؛ و قل للمومنین یغضوا من ابصارهم، از چشم شروع می‌کند. به مردها خطاب می‌کند که چشم تان را به نامحرم ندوزید... پس اساس حجاب برای امنیت است. بنابر این ضرورت شرعی حجاب در سخنان ایشان مورد انکار قرار نگرفته است.»

روابط عمومی دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از اطلاعیه خود افزوده است: «روحانی ضمن تاکید بر ضرورت مراعات حریم خصوصی افراد و استفاده بهینه از فضای مجازی تاکید کرد که ما باید با فرهنگ سازی سواد رسانه ای نوجوانان و جوانان را بالا ببریم و تجربه ثابت کرد که بعضی از اقدامات مانند برخی فیلترینگ ها که در سال های اخیر کرده ایم، ناموفق بوده است.»

در این اطلاعیه با اشاره به توطئه ای چند لایه دشمنان برای ایجاد شکاف و اختلاف میان مسوولان و مردم و ایجاد بی اعتمادی عمومی به ویژه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ به بصیرت انقلابی، انسجام و یکپارچگی ملی و همبستگی شخصیت های سیاسی و رسانه ها و نخبگان مورد اعتماد جامعه به عنوان ضرورتی مهم برای خنثی سازی و شکست توطئه ای بدخواهان نظام اسلامی تاکید شده است.

دفتر ایت الله مکارم شیرازی فیلم سخنان رئیس‌جمهور را منتشر کرد

این واکنش دفتر رئیس جمهور باعث شد صبح امروز دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اطلاعیه ای بیان دارد که «متأسفانه دفتر ریاست جمهوری به جای عذر خواهی و اصلاح اشتباه، دست به فرافکنی زده اند و اظهارات اشتباه دیگری داشته اند.با توجه به سوالات مکرر مخاطبان در مورد سخنان رئیس جمهور، موضع معظم له و بیانیه دفتر ریاست جمهوری، علی رغم میل باطنی ناچار به انتشار بخش هایی از سخنان رئیس جمهور شدیم.امیدواریم خداوند متعال عاقبت همه را ختم به خیر بفرماید.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور وزارت ارتباطات و فناوری مشکلات اقتصادی دولت حجاب آیت الله مکارم شیرازی قرآن زنان آزار و اذیت جامعه مسجد فضای مجازی مشکلات ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری روابط عمومی حریم خصوصی فرهنگ سازی رسانه فیلترینگ انقلاب نخبگان نظام اسلامی حسن روحانی دولت رئیس جمهور فناوری اطلاعات مشکلات اقتصادی آیت الله مکارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است