Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: ایران کشوری با یک درصد جمعیت و مساحت دنیا است و توانایی صادرات ۲۰۰ میلیارد دلاری را دارد، صادرات ۴۰ و ۵۰ میلیاردی در شان کشور نیست. ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منوچهر توسطی ظهر امروز در همایش ملی توسعه سیاست‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لزوم توسعه روابط بخش خصوصی و دولت و توسعه گفتمان بین این دو بخش اظهار داشت: در شکل‌گیری این همایش عواملی دخیل بود، واقعیت این است که در شرایط کنونی و با مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی، وضعیت بخش خصوصی رضایت‌بخش نیست و با مشکلاتی مواجه است، هم اکنون ضرورت انجام اقداماتی از سوی دولت برای برطرف کردن و کاهش این مشکلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دولت تلاش خود را برای کاهش این مشکلات انجام می‌دهد، تصمیمات شتاب‌زده، پی‌درپی، بدون کارشناسی و عمر اجرایی کم از عوامل کارشناسی نشدن تصمیمات بوده که به سبب عدم ارتباط و اطلاع از نیازهای بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این موضوع در استان مرکزی به چالش گذاشته شد و ارتباط بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی در شورای گفت‌وگو بسیار اثر بخش بوده و بر همین اساس بسیاری از مشکلات بخش خصوصی استان را توانستیم با شورای گفت‌وگو و در حد اختیارات استان برطرف کنیم، با توجه به وجود داشتن تمایل برطرف کردن مشکلات، گفتمان صادقانه شورای گفت‌وگو استان منتهی به تصمیماتی شد که بسیاری از مشکلات را برطرف کرد هر چند که برخی از مشکلات موانع ملی داشت اما این شورا نشان از همت استان برای برطرف کردن مشکلات بود.

توسطی بیان کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار یکی از بهترین قانون‌های کشور است، 29 ماده آن بسیار اثربخش و سه ماده آن از عوامل برگزاری این همایش است، دولت در این قانون تلاش می‌کند تا روابط خود را با بخش خصوصی تسهیل کند و در عین حال فضای گفتمان را هم فراهم کند، در ماده دو این قانون دولت مکلف است که در مراحل بررسی موضوعات مربوط به کسب و کار برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها نظر کتبی اتاق‌ها و آن دسته از اعضایی که عضو اتاق نیستند اعم از کارفرمایی و کارگری را درخواست و بررسی کند و هر گاه لازم شد آنها را در جلسات تصمیم‌گیری دعوت کند، محتوای این قانون نشان می‌دهد که  در دولت تلاش برای  همکاری و ایجاد ارتباط با بخش خصوصی وجود دارد، ماده سه بیان می‌کند که دستگاه‌های اجرایی هم مکلف به استعلام نظر بخش خصوصی در کارهای این حوزه هستند.

وی عنوان کرد: در ماده 13 این قانون هم در هر یک از استان‌ها استاندار موظف است که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان را تشکیل و فرآیند دریافت و بررسی درخواست تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و اتخاذ تصمیم در راستای بهبود در استان را سازمان‌دهی کند، با توجه به این که در شورای گفت‌وگوی استان موفقیت‌هایی به دست آمد، جلسات متعددی برگزار و  موفق شدیم جایگاه شورای گفت‌وگو استان را در بین استان‌های دیگر ارتقا دهیم و موفق به کسب جایگاه مناسبی بین پنج استان برتر کشور شدیم، به فکر برگزاری این شورا در سطح ملی برای استفاده از تجارت صاحب‌نظران، کارشناسان اقتصادی و سایر استان‌ها افتادیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف این همایش توسعه و بهبود فضای گفتمان دولت و بخش خصوصی در تعامل و بررسی فعالان اقتصادی به جای نق‌زدن‌های بی‌حاصل و یا انتقادهای بدون راهکار است، موانع و مشکلاتی که بر سر راه بوده که شاید یکی از دلایل آن تصمیمات و آئین‌نامه و بخش‌نامه‌هایی است که تحمیل می‌شد.

اراک| دستی نامرئی در برابر تولید داخلی مقاومت می‌کند؛ بدنه دولت باور عمیقی به بخش خصوصی نداردمصوبات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی عملیاتی و اجرایی می‌شودرتبه برتر شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی به خراسان‌رضوی اختصاص یافت

توسطی تصریح کرد: به عنوان بخش خصوصی باید با استفاده از ظرفیت‌ها، تجارب و آنچه که فکر می‌کنیم موثر است با دولت همکاری کنیم، در کنار دولت هستیم و هر دو درراستای بهبود وضعیت اقتصادی باید تلاش کنیم، صاحب‌نظران و کارشناسان بخش خصوصی و مدیران و کارشناسان بخش دولتی در این همایش اظهار نظر می‌کنند، برای مقابله با آثار تحریم و برطرف کردن مشکلات اقتصادی نیازمند یک وفاق ملی و گفتمان کارشناسانه به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی و درراستای منافع ملی هستیم.

وی بیان کرد: باید به دور از جناح سیاسی،  مصالح اقتصادی و فعالان اقتصادی که ایجادکننده اشتغال، رونق اقتصادی و درآمد برای آحاد جامعه بوده و ضمن برطرف کردن  نیازهای داخلی کشور،  ارزآوری هم می‌کنند را مورد حمایت قرار داد تا بتوانند در برابر تحریم و آسیب‌های ناشی از تحریم مقابله کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم انداخت، واقعیت این است که بسیاری از مشکلات در درون کشور با هماهنگی و وفاق قابل برطرف شدن است، به شرط اینکه صادقانه در کنار هم نظرات کارشناسی و ملی را مطرح کنیم و به تصمیماتی برسیم که بتواند برای بخش خصوصی کارشناسانه و علمی باشد.

توسطی ادامه داد: بر همین اساس هدف از اجرای این همایش فرهنگ‌سازی و توسعه گفتمان کارشناسانه بین کارشناسان و صاحب‌نظران بخش خصوصی و دولت است که  امیدواریم با حضور پررنگ و اثربخش، این اتفاق جنبه عملیاتی پیدا کرده و دستاوردهای مثبت و مفیدی را در پی داشته باشد، اگر بتوانیم از این همایش نتایج خوبی را به دست بیاوریم هرساله آن را برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعا به تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولت نیاز داریم تا به سطح تولید، صادرات و اقتصاد کشور کمک کنیم، ایران کشوری با یک درصد جمعیت و مساحت دنیا است و توانایی صادرات 200 میلیارد دلاری را دارد، صادرات40 و 50 میلیاردی در شان کشور نیست، این همایش با بیش از 600 نفر ساعت کار کارشناسی و با فعالیت و مشارکت بیش از  220 کارشناس ظرف یک ماه  شکل گرفته است و امیدواریم شروعی برای گفتمان بخش خصوصی و دولت درراستای حفظ منافع ملی و کاهش مشکلات اقتصادی موثر باشد.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)