Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ خانم ملتم آکیول نائب رئیس کانون وکلای دادگستری آنکارا در کنفرانس تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران و استان قزوین گفت: بحث تابعیت در ترکیه به ماده 66 قانون اساسی این کشور برمی گردد و کسانی که درخواست این کار را دارند باید حتما از این طریق اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکیول تاکیدکرد: تابعیت این کشور به هیچ عنوان از طرق دیگر قابل کسب و یا واگذاری به اشخاص دیگر نیست.

وی اظهارکرد: کسانی که از پدر و مادر ترک متولد شده اند تابع قانونی ترکیه محسوب می شوند.

آکیول به تشریح قانون ترکیه درخصوص ازدواج شخص ترکیه ای با شخص خارجی پرداخت و گفت: اگر فرزندی از مادر ترک و پدر خارجی متولد شود شهروند ترکیه محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: ولی اگر فرزند متولدشده از مادرخارجی باشد طبق ماده 66 قانون اساسی می تواند تابعیت ترکیه را کسب کند.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری آنکارا تاکید کرد: فرزند متولد شده از مادر ترک و پدر خارجی ترکیه ای محسوب شده و طبق قانون قابل تغییر نیست ولی فرزند ناشی از ازدواج پدر ترک و مادر خارجی تحت شرایطی که در ماده 66 قانون اساسی این کشور آمده می تواند تابع ترکیه شود.

آکیول ادامه داد: این همان ارزشی است که قانون اساسی ترکیه برای زنان قائل شده است.

وی تصریح کرد: در ترکیه ماده ای در قانون اساسی وجود دارد که اگر فرزندی ناشی از ازدواج پدر و مادر خارجی متولد شود ولی در زمان تولد تابع کشوری نباشد آن فرزند به شرطی که در خاک ترکیه متولد شده باشد تابع کشور ترکیه می شود.

آکیول اذعان کرد: علاوه بر این شرایط که گفته شد(سیستم خون و خاک) تابعیت کشور ترکیه از راه های دیگری نیز قابل کسب است.

وی ادامه داد: هر فرد خارجی که در ترکیه زندگی می کند و بالای 18 سال سن دارد تحت شرایطی می تواند تابعیت این کشور را کسب کند.

آکیول به توضیح این شروط پرداخت و گفت: کسانی که محل سکونتشان ترکیه است و درخواست تابعیت این کشور را دارند حتما باید خطری به لحاظ امنیتی برای ترکیه نداشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین این افراد نباید بیماری واگیردار داشته باشند.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری آنکارا اذعان کرد: همچنین این افراد باید قادر به تکلم به زبان ترکی به حد کفایت باشند و بتوانند امورات خود را به لحاظ مالی تامین کنند.

آکیول در ادامه به توضیح فرآیند رسیدگی به درخواست تابعیت ترکیه پرداخت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و ترکیه پدر و مادر ترکیه تولد زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد

ایتنا - ذخیره سازی داده‌های جدید به صورت سه بعدی با استفاده از نور می‌تواند میلیون‌ها فیلم را روی یک دیسک نگه دارد!
تحقیقات جدید در حال بررسی روشی نوآورانه برای بسته بندی بایت‌های بسیار بیشتر در همان فضای فیزیکی روی یک دیسک نوری است.

این رویکرد مبتنی بر ذخیره‌سازی داده‌های نوری مبتنی بر نور (ODS) است که برای نوشتن دی‌وی‌دی‌ها استفاده می‌شود، اما این مدل می‌تواند سه بُعدی کار ‌کند. این به معنای صدها لایه به جای یک لایه است که منجر به جهش عظیم در ظرفیت می‌شود.

تیم تحقیقاتی این روش ذخیره سازی گفت: ما در مورد پتابیت‌ها روی یک دیسک صحبت می‌کنیم که معادل یک هزار تریلیون بیت است، معادل قرار دادن حدود یک میلیون فیلم با کیفیت استاندارد روی چیزی به اندازه یک دی‌وی‌دی. 

این رویکرد با یک محیط ذخیره سازی جدید به نام AIE-DDPR - یا نور مقاوم در برابر انتشار ناشی از تشعشعات، ارائه می‌شود. این، لایه‌ای نازک است که امکان نوشتن داده‌ها را با وضوح فوق العاده بالا فراهم می‌کند.

این پیشرفت تا حدی از طریق الگوهای نور اعمال شده به سطح، بخشی از طریق رنگ در فیلم، و بخشی از طریق ترکیب مولکول‌های موجود در فیلم که نور را جذب کرده و به آن واکنش نشان می‌دهند، به دست می‌آید.

امید این است که فناوری جدید بتواند به غلبه بر برخی از محدودیت‌های مرتبط با نحوه ذخیره مقادیر زیادی از اطلاعات دیجیتال در حال حاضر کمک کند. 

محققان اعلام کردند «مراکز داده مبتنی بر فناوری‌های ذخیره سازی اصلی مانند دستگاه‌های فلش نیمه هادی و هارد دیسک دارای بار انرژی بالا، هزینه‌های عملیاتی بالا و طول عمر کوتاه هستند.»

توجه به این نکته مهم است که هنوز چند چالش مهم وجود دارد که باید روی آن‌ها کار کرد. این فناوری قبل از اینکه بتوان به طور عملی از آن استفاده کرد، باید سریع‌تر و کارآمدتر شود، اگرچه محققان در حال حاضر ایده‌هایی در مورد چگونگی تحقق این امر دارند.

اگر روش جدید ذخیره سازی داده‌ها را بتوان با موفقیت توسعه داد، مزایای بالقوه آن مشخص است: مراکز داده‌ای که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، نگهداری آنها ارزان‌تر است و در حین عملیات انرژی کمتری مصرف می‌کنند. 

ظرفیت فعلی ODS باید افزایش یابد تا به طور کامل نیازهای مرکز داده را برآورده کند. با این حال افزایش تراکم رسانه‌های نوری همچنان یک چالش است.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است