Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرزبانی رییس منابع طبیعی و آبخیز داری دره شهر درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت: گفت:برداشت گل نرگس در ۳۶۰هکتار از نرگس زار های دره شهرازبخش ماژین  آغاز  شده و تا بخش مزکزی شهرستان دره شهر امتداد دارد همچنین گل ترگس این شهرستان به بیشتر مناطق کشور حتی کشور ترکیه صادر میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود:در نرگس زار های دره شهر دو نوع گل می روید که ترگس شهلا سطح بیشتری را به خود اختصاص داده است.

نرگس زار های دره شهر از ظرفیت خوبی برای اقتصادی کردن و اشتغال پایدار برخوردار است

فیلی مدیر جهاد کشاورزی دره شهر بیان کرد:سطح زیر کشت گل نرگس ۳۶۰هکتار است که  ۳۰۰نفر به صورت مستقیم در این راستا مشغول فعالیت می باشند.

هاشمی کارشناس کشارزی  اظهار کرد:به طور متوسط هر ساله حدود۶میلیون شاخه گل به ارزش اقتصادی ۳میلیون تومان در نرگس زار های دره شهر برداشت و روانه بازار های گل کشور می شود.

یزدانی دکتر دارو ساز در این باره گفت:گل نرگس دارای خواص دارویی زیادی است ازجمله خاصیت ضد عفونی کنندگی محیط ،جهت درملن الزایمر و درمان افسردگی به کار می رود.

صنعتی کردن این محصول با راه اندازی صنایع فراوری علاوه بر افزایش ۲برابری تولید گل در شهرستان زمینه اشتغال برای هزار و پانصد نفر مردم منطقه را به صورت مستقیم فراهم می کند.

 

انتهای پیام/با

برداشت گل نرگس در شهرستان دره شهر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود