Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه روسیه می‌گوید که دور جدید مذاکرات آستانه درباره بحران سوریه اواسط ماه فوریه(اواخر بهمن) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «سرگئی لاوروف» در پی دیدار با همتای قزاقستانی خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه برای اواسط ماه فوریه(اواخر بهمن) برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافقی در خصوص برگزاری نشست کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) در ماه فوریه، حاصل شده است.

لاوروف در این دیدار گفت: توافق «آدنا» می‌تواند به عنوان اساسی برای همکاری‌های مرزی سوریه و ترکیه باشد.

وی در پاسخ به سؤالی که درباره حضور تروریست‌های جبهه النصره پرسیده شده بود این اقدام را ناقض توافق ترکیه و روسیه درخصوص امنیت ادلب عنوان کرد.

لاوروف در این باره گفت: یک شاخه تروریستی که در ادلب حضور دارد یک واقعیت است و همکاران ما در سوریه آمادگی خود را برای از میان بردن این تروریست‌ها اعلام کرده‌اند. ما آماده‌ایم تا همانگونه که از توافق ترکیه و روسیه آغاز شده است به ایجاد مناطق کاهش تنش در اطراف مناطق امنیتی ادامه دهیم، اما این واقعیت که جبهه النصره و انشعابات آن مانند تحریرالشام بخش زیادی از این منطقه را گرفته‌اند با توافقی که بر سر موضوعات امنیتی ادلب ایجاد شده مطابقت ندارد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرگئی لاوروف روسیه قزاقستان مذاکرات آستانه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت