Web Analytics Made Easy - Statcounter

درصد تغییر شاخص کل تورم نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٩.٦ درصد اعلام شد که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به کردستان است.

مرکز آمار ایران گزارشی از شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان های کشور طی دی ماه سال ۹۷ را منتشر کرد. در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٧ رسید که نسبت به ماه قبل٢.٠ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ٢.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان  با ٠.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٩.٦ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٤٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٣١.٩ درصد) است.

یعنی خانوارهای ساکن استان کردستان به طور متوسط ٩.٦ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان قم به طور متوسط ٧.٧ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به دی ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد٢٠.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٢٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٦.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در دی ماه ٨.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد.

خانوارهای شهری

در دی ماه ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۳۹۵=۱۰۰) به ۱۵۴.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۳.۲ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۰.۸ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۹.۰ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان (۴۷.۹ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۳۱.۸ درصد) است، یعنی خانوارهای شهری ساکن استان کردستان به طور متوسط ۸.۹ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای شهری ساکن استان قم به طور متوسط ۷.۲ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به دی ۱۳۹۶ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۷ برای خانوارهای شهری به عدد ۲۰.۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۲۴.۹ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (۱۷.۰ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در دی ماه ۷.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۹ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

 

خانوارهای روستایی

در دی ماه ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (۱۳۹۵=۱۰۰) به ۱۵۸.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام با ۳.۸ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با -۰.۱ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۲.۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان کردستان (۵۳.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۳۳.۵ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان کردستان به طور متوسط ۱۰.۹ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان کرمان به طور متوسط ۹.۲ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به آذر ۱۳۹۶ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۷ برای خانوارهای روستایی کشور به ۲۰.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (۲۵.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۱۴.۱ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوزاده ماهه استان ها در دی ماه ۱۱.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۲ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C2N برچسب ها: تورم ، خانوارها ، کردستان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تورم خانوارها کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه امسال طبق عملکرد سامانه‌های هوشمند، گفت: فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با پارسال است، البته با توجه به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مبارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند و در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲ درصد و کرمان با سه درصد بوده است.

کد خبر 6099441 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید