Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@20:23:04 GMT

حمایت از پردیس‌های جدید سینمایی در جشنواره فجر

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۶۰۳۴

دبیر جشنواره فیلم فجر: دلیل انتخاب یکسری از سالن‌های سینما در شهرستان‌ها رویکرد حمایتی سازمان سینمایی از پردیس‌های جدید بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم داروغه زاده در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش‌هایی درباره ابتذال فضای سینما، حضور نهاد‌های میلیاردی در سینما و حمایت نشدن سینمای مستقل گفت: من نمی‌توانم چنین قضاوتی درباره سینما داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال ۳۰ فیلم تولید شده و حالا چند فیلم هم وجهه طنزش بیشتر است و این برگرفته از حال جامعه است. اکنون پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون استندآپ کمدی خندوانه است. انصافا فیلم‌های اجتماعی و سیاسی خوبی در کشور ساخته می‌شود و شاهد مثالش همین ۳۰ فیلم جشنواره است.
وی ادامه داد: ما سالی ۷۰ فیلم به نمایش می‌گذاریم که شما ۳۰ فیلم را در جشنواره می‌بینید و من از فیلمسازانی که با همه مشکلات سعی می‌کنند آثار خوبی ارائه کنند تشکر می‌کنم.
داروغه زاده گفت: در همین یک سال واندی که من مسؤولیت نظارت و ارزشیابی را برعهده گرفتم مشکل فیلم‌های مسأله دار حل شده است. تعداد سالن‌های سینمایی و سالن‌های جدید که اضافه شده این فرصت را ایجاد کرده که تمام فیلم‌هایی که پروانه نمایش دارند امکان نمایش داشته باشند. من اسمی از فیلم‌های اجتماعی و مستقل و حتی منتقد نمی‌برم، ولی سیاست سازمان این است که اگر سانسوری هم قرار باشد داشته باشیم در همین بخش ابتذال باشد و کمترین سانسور را در بحث‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشد. در تمام این مدت فیلمی که مشکل سیاسی داشته باشد توقیف نشده و امیدواریم این اتفاق پررنگ‌تر شود.
وی افزود: ابتذال حتی یک سر سوزن هم پذیرفته نیست و همه باید تلاش کنیم. خود رسانه‌ها باید با ابتذال برخورد کنند. کمک کنید که فیلم مبتذل دیده نشود و به سازمان سینمایی و شواری پروانه نمایش فشار بیاورید که به این گونه فیلم‌ها مجوز داده نشود. تمام فیلم‌ها از نظر ما شریف و نجیب هستند.
داروغه زاده درباره انتشار اسامی فیلم‌ها در رسانه‌ها و شانس آن‌ها برای بردن جوایز و نقش آن در تصمیم گیری داوران گفت: تیتر‌هایی که نشریات و روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌کنند یا پیش‌بینی‌ها به شکل طبیعی تأثیری در داوران نخواهد داشت. داوران شخصیت‌های هنری و حقیقی هستند که با دقت فیلم‌ها را می‌بینند و مسؤولیت انتخاب‌ها را به عهده خواهند داشت و رأی خود را تحت تاثیر این پیش بینی‌ها قرار نخواهند داد.
وی درباره سهم خواهی نهاد‌های مختلف از جشنواره گفت: در هیأت داوران نماینده‌ای از نهاد‌ها و ارگان‌ها حضور ندارد و ما در هیأت داوری و انتخاب از منتقدان استفاده می‌کنیم.
داروغه زاده گفت: جشنواره را سازمان سینمایی اداره می‌کند و در نهایت دبیر جشنواره باید پاسخگوی همه موارد باشد. جشنواره شرکت سهامی نیست. هیچ سازمان یا نهاد یا ارگانی از ما سهمی نخواسته است. نه صدا و سیما و نه هیچ نهاد دیگری از ما سهمی نخواسته است.
دبیر جشنواره فیلم فجر درپاسخ به سؤالی درباره بی‌نظمی در روبیکا گفت: امسال پشتیان مالی ما همراه اول است و هماهنگی بین عزیزانی که می‌خواهند برنامه تصویری داشته باشند صورت بگیرد و این مسأله را پیگیری می‌کنیم.
داروغه زاده درباره جایگاه پویانمایی در جشنواره گفت: حمایت از سینمای پویانمایی جزو سیاست‌های ما در سازمان سینمایی است. بحث پویانمایی به شدت توصیه شده است که حمایت شود. در همین راستا جشنواره پارسال یک پویانمایی را وارد سودای سیمرغ کرد. امسال سه فیلم ارائه شد که برای بخش اصلی انتخاب نشدند و دبیر جشنواره از اختیار خودش استفاده کرد و این سه فیلم را به منظور حمایت از پویانمایی به صورت جداگانه وارد جشنواره کرد که داوری خواهند شد و به بهترین آن‌ها جایزه ویژه‌ای اهدا خواهد شد.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره نقش علیرضا رضاداد در جشنواره فجر گفت: وی مشاور عالی رییس سازمان است و هر نقشی را که رییس سازمان برای او در نظر بگیرد ایفا می‌کند.
در پایان این نشست از پوستر بزرگداشت‌ها، نکوداشت و بخش نگاه نو و تجلی اراده ملی رونمایی شد.

انصراف از حضور در جشنواره نداشته ایم
دبیر جشنواره فیلم فجر : همه فیلم سازانی که حتی احتمال رسیدن فیلم های آنها به جشنواره کم بود ثبت نام کردند و تا دقایق آخر پیگیر بودند.
ابراهیم داروغه زاده در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افزود : حمایت از سینما ، رسالت اصلی جشنواره فیلم فجر است و در دو سال گذشته اسامی فیلم هایی را که در جشنواره ثبت نام می کنند، اعلام نکردیم برای اینکه اگر از بخش مسابقه جا ماندند ضربه نبینند .
وی اضافه کرد : همه فیلم سازانی که حتی احتمال می دادند فیلم هایشان به جشنواره برسد یا نه ثبت نام کردند و تا لحظه آخر پیگیر حضور در جشنواره بودند.
داروغه زاده گفت : درباره صحبت برخی درخصوص انصراف از جشنواره سکوت می کنیم.
وی درباره اختصاص یک مکان به جشنواره فیلم فجر ادامه داد : در هیچ کجای دنیا ؛ هنرمندان و اهالی رسانه با هم به تماشای فیلم ها نمی نشینند و سالنی مخصوص اهالی رسانه وجود دارد ، افزون بر اینکه در بخش ملی جشنواره فجر ، بخش بازار و بخش های جنبی نداریم. این یک مشکل شهری است که مکانی مختص جشنواره فیلم فجر نداریم.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره انتخاب پردیس تئاتر تهران به عنوان محل برگزاری افتتاحیه گفت : این انتخاب فرصتی است تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقداری از شمال شهرنشینی فاصله بگیریم و به جایی برویم که انقلاب از آنجا شکل گرفت.
داروغه زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ماهیت جشنواره همچنین دلیل انتخاب پردیس ملت به عنوان سینمای رسانه ها ادامه داد: ما مهمترین جشنواره سینمایی مان را همزمان با جشن انقلاب برگزار می کنیم ، نمایش های مردمی داشته ایم و داریم و فکر نمی کنم مسئله خاصی در این زمینه وجود داشته باشد .
وی افزود : درباره سینمای رسانه ها هم «ایران مال» به ما پیشنهاد داد و ما آن را بررسی کردیم و ممکن است سال‌های بعد از آن استفاده شود. مسیر آنجا کمی دور است و ممکن است ترافیک بزرگراه همت باعث دردسر شود.
داروغه زاده گفت : اهالی رسانه تنها از دو بُعد پردیس ملت گلایه داشتند و سعی کردیم آنها را رفع کنیم.
وی افزود: پیشنهاد مالی «ایران مال » درجهت حامی مالی بود و ما چند پیشنهاد خوب داشتیم که در نهایت «همراه اول» را انتخاب کردیم.

سینما یکی از مهمترین دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب

ابراهیم داروغه‌زاده در نشست خبری جشنواره فیلم فجر درباره داوری زودتر از نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر گفت: هیچ فیلمی که dcp کامل آن آماده نشده باشد داوری نمی‌شود. بعضی فیلم‌ها در نوبت لابراتوار، اما آماده هستند. امسال هیأت انتخاب تمام تلاش خود را کرده است که بهترین فیلم‌ها را انتخاب کند و این نوید را می‌دهم که از نظر کیفی یکی از بهترین ادوار جشنواره را داشته باشیم.
وی درباره سرمایه‌های مشکوک در بعضی از فیلم‌های جشنواره گفت: از مراجع ذی ربط می‌خواهیم این فیلم‌ها را به ما معرفی کنند و در صورت معرفی اجازه نمایش در جشنواره نخواهند داشت.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره همزمانی مسابقات فوتبال و نمایش فیلم‌های جشنواره فجر افزود: امیدواریم ایران به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند و در این صورت تمهیداتی می‌اندیشیم که با هم به تماشای فینال بنشینیم.
داروغه زاده گفت: امسال در بخش سودای سیمرغ ۲۲، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو و برای نخستین بار ۳ فیلم سینمایی در بخش پویانمایی داریم.
وی گفت: امسال سیمرغ فیلم مستند و سیمرغ بهترین فیلم کوتاه به جشنواره بازگشته است. سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم که سال‌های گذشته به صورت دستی انجام می‌شد، امسال برای دومین بار از طریق نرم افزار انجام می‌شود.
دبیر جشنواره فجر افزود: ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نمایش مردمی هم در تهران و هم در تمام مراکز استان خواهیم داشت و برای نخستین بار حقوق پخش نمایش مردمی در تهران را در اختیار صاحبان آثار قرار خواهد گرفت.
داروغه زاده درباره جزئیات آیین افتتاحیه گفت: افتتاحیه فردا شب و اختتامیه طبق روال هر سال ۲۲ بهمن برگزار می‌شود. یک مهمانی ویژه داریم و در آن تمام سینماگرانی که در ۳۷ دوره گذشته سیمرغ گرفتند، ۱۳ بهمن در ضیافت مهمانی جشنواره شرکت خواهند کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره فجر پردیس سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم علیرضا صفاریان عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نفر برتر جشنواره جوان ایرانی در بخش قران و خادم اهل بیت انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

گفتنی است جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229269 برچسب‌ها باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دانشگاه آزاد همدان همدان جوانان نخبه جوان گرایی

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد