Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار عزیزی بر تعمیق فرضیه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار کیومرث عزیزی، امروز دوشنبه (8 بهمن) در کارگروه تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر فرماندهی انتظلامی استان با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عامل تحقق مسئولیت پذیری فعالانه و داوطلبانه شهروند آگاه است، گفت: مسئولیت‌پذیری فعالانه و داوطلبانه شهروند آگاه، رکن اصلی تأمین امنیت انسانی، اجتماعی و توسعه پایدار ملی در دنیای کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه مهم در قرآن، احادیث و روایات دانست و افزود: از صدر اسلام تاکنون امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان عوامل اساسی در حفظ و بقاي جامعه در برابر فسادها، کج روی‌ها و انحراف‌ها محسوب شده است.

 

وی افزود: تبیین آثار این دو فریضه الهی در جامعه سبب رفع بسیاری از مشکلات و مسایل اخلاقی شده و راه درست را به انسان ها نشان می دهد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و بین کارکنان، روشی نظارتی و واپایشی در قالب یک نظارت همگانی در جلوگیري از انحراف‌ها است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی مسئله اساسی و مهم را لحاظ کردن مراحل و مراتب صحیح اجراي امربه‌معروف و نهی از منکر، به کار بستن شیوه‌های مؤثر و عملی از طریق الگوسازي، دعوت عملی و غیرمستقیم، تذکّر و تکرار، روش تدریجی، تشویق و تنبیه، عزم همگانی دانست و بیان کرد: با ایجاد ایمان قلبی نسبت به احساس حضور خدا و ثبت اعمال انسان توجه به آثار و برکات این فریضه، افراد به نوعی نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند.

 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بر گسترش و تعمیق فریضه‌ الهی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند یک عزم ملّی و همگانی است.

 

سردار عزیزی اضافه کرد: با نهادینه شدن این دو فریضه الهی، نوعی نظارت و مراقبت عموم مردم بر یکدیگر، مراقبت حکومت بر مردم و نیز نظارت مردم بر دولتمردان بسترسازی می‌شود.

 

وی امنیت بخشی به فرد و جامعه را یکی از اثرات مهم امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بقای جامعه و حفظ وحدت، عدالت اجتماعی و اقتصادی، آبادانی و سازندگی، قدرتمندی افراد صالح جامعه و تضعیف دشمنان و منافقان، همگی سایر اثرات و کارکردهای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محمد جواد ظریف ظریف کتاب مجلس سبک زندگی منتظرانه فرماندهی انتظامی استان مرکزی امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!

در این فیلم آمده است:

«دلم می‌خواهد اسم پسرم را بگذارم یزید یا معاویه.

الحمدلله ان‌شاءالله در آینده یزیدها زیاد می‌شوند!

◽️تصور کن اسم پسرم یزیدبن‌عبدالله باشد.

به به! خدا نگهدارش باشد. اسم قشنگی است الحمدلله! »

این فیلم از آن جهت منتشر می‌شود چراکه پان‌ترک‌ها منکر حضور وهابی‌ها در شمال ارس هستند!

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد