Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@07:40:46 GMT

محرومیتی که مالزی از آن خوشحال شد!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۷۵۷۳

محرومیتی که مالزی از آن خوشحال شد!

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از  القدس العربی، «سید صادق» وزیر جوانان و ورزش مالزی، اعلام کرد که مخالفت با مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌های پاراشنا، که قرار بود کشورش میزبانی آن را بر عهده بگیرد، «به اسم انسانیت و فلسطین» بود.

صادق، این مطلب را در واکنش به تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک ایراد کرد که روز گذشته مالزی را از امتیاز میزبانی از رقابت‌های بین‌‌المللی پاراشنای 2019 به دلیل مخالفت با ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور، محروم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر جوانان و ورزش مالزی با تأکید بر این‌که تصمیم کمیته مذکور موضع کشورش را تغییر نمی‌دهد، متذکر شد: «مالزی به تصمیم خود به اسم انسانیت و فلسطین، پایبند است.»

او افزود: «اگر میزبانی رقابت‌های بین المللی بسیار پراهمیت‌تر از حمایت از برادران فلسطینی‌مان باشد که به دست رژیم نتانیاهو( نخست‌وزیر اسرائیل) کشته می‌شوند، در این‌‌صورت مالزی وجدان را از دست می‌دهد.»

صادق خاطرنشان کرد که مالزی از طریق مخالفت با مشارکت شناگران اسرائیلی در این رقابت‌ها، مرتکب خطای اخلاقی نشده است.

این وزیر مالزیایی در واکنش به انتقاد کمیته بین المللی بازی‌های المپیک، گفت: «امیدواریم که این کمیته به یاد بیاورد که حتی سازمان عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز متذکر شده‌اند که رژیم نتانیاهو مرتکب جنایت جنگی( علیه فلسطینیان) شده است.»

وی افزود، مالزی حقوق بشر را در اولویت‌های خود قرار داده و هرگز از تصمیم خود منصرف نخواهد شد.

قرار بود مالزی رقابت‌های جهانی پاراشنای 2019 را در تاریخ 29 جولای تا 4 آگوست در شهر «کوچین» میزبانی کند.

در حالی‌که دولت مالزی در تاریخ 10 ژانویه با اتخاذ موضعی شرافتمندانه در حمایت از آرمان نخست جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین، اعلام کرد که به ورزشکاران اسرائیل اجازه شرکت در مسابقات جهانی پاراشنا 2019 را نخواهد داد. «ماهاتیر محمد« نخست‌وزیر مالزی نیز گفته است که به آنها اجازه نمی‌دهیم وارد مالزی شوند.


به دنبال این تصمیم مالزی، کمیته بین المللی پاراالمپیک روز گذشته این کشور را از امتیاز میزبانی این رقابت‌ها خلع کرد و این نهاد به دنبال ورزشگاهی جدید در تاریخ مقرر برای میزبانی از این تورنمنت می گردد.

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عفو بین الملل پاراالمپیک رقابت مالزی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی